2018 Fiyat Listesi Hangi Motor Kaça Gelecek, Hangisi Gelecek, Pazar Tahminleri

Çeşitli Yazar: Sinan Özgen

 2018 Fiyat Listesi  Hangi Motor Kaça Gelecek, Hangisi Gelecek, Pazar Tahminleri

Gerek dünya ekonomisinin çalkantılı durumu, gerek Türkiye’de dövizin Türk Lirası karşısında aşırı değerlenmesi, gerekse bu Euro 4 değişiklikleri bu sene motosiklet almayı finansal açıdan oldukça zora sokacak gibi görünüyor. Bu yaz alınabilecek motorları 50'likten başlayıp en yukarılara kadar bir dosya halinde hazırladık.

  Gerek dünya ekonomisinin çalkantılı durumu, gerek Türkiye’de dövizin Türk Lirası karşısında aşırı değerlenmesi, gerekse bu Euro 4 değişiklikleri bu sene motosiklet almayı finansal açıdan oldukça zora sokacak gibi görünüyor. Dövizin arttığı gibi üstüne üstlük bir de bütün sektörü etkileyen ve Avrupa üretimi yapılan ürünler haricinde bütün hacimlerdeki motosikletlere gelen %20 ek gümrük vergisi de, motosikletin alınabilirliğini düşürecek gibi görünüyor. Bazı haber kaynaklarının gümrük yazısının sadece birinci sayfasına bakması ve haber yapması sebebiyle sadece 800cc’ye kadar olan motorlara geldiği düşünülen, oysa ki yazının ikinci sayfasındaki listeye bakıldığında aslında bütün hacimleri etkileyen bu gümrük vergisi durumu, yükselen döviz sebebiyle zaten çok pahalı hale gelen motosiklet fiyatlarını en az %25 daha artmasına sebep olacak gibi görünüyor. Ham fiyat üzerine eklenen %20 gümrük vergisi ve sonrasında 250cc üzerine eklenen %37 ÖTV ve %18 KDV sebebiyle, bir motosiklet aldığınızda fiyatın %50’sinden fazlası vergiye gidiyor. Döviz karşısında güçsüz kalan Türk lirasının da aynı zamanda alım gücü düşüyor. Sektör bu gelişmeler karşısında çaresiz, kullanıcıların çoğunluğu ise distribütörlere bu fiyatlar sebebiyle tepkili. Son gelişmelerle birlikte bu işe başlangıç yapabileceğiniz 50 cc skuterler 5000 TL'den, commuter sınıfı 125-150cc motorların Japon menşeili olanları da 10 bin TL'den başlıyor. Mondial, Kuba ve RKS markaları ise halen Euro 3 motorların satışına devam ediyorlar. Euro 4’e tam olarak bu sene geçileceğine göre tahminen Çin menşeili motor getiren firmalar bu sene de Euro 3 motorları satmaya devam ediyorlar. 150cc altındaki motorlarda Euro 4 emisyonlarında ABS zorunluluğu bulunmuyor. Bu sayede Yamaha ve Honda yeni enjeksiyonlu 125’liklerini ABS’siz olarak getirip biraz daha düşük fiyatla satılabiliyor. Sizler için piyasadaki motorlara bir göz attık. Aşağıda fiyat aralıklarına göre sınıflandırdığımız motorları ve fiyatları henüz belirlenmemiş olanların tahmini fiyatlarını bulabilirsiniz.

6.000 Liraya Kadar Alınabilecek Motorlar

“Ayağım illa ki yerden kesilsin, bir motora bineyim ancak çok fazla ödemeyeyim, motor da sorun çıkartmasın” gibi uzun olan bir listeniz varsa, işte size önerebileceğimiz dört motor markası; Honda, Mondial ve Kuba. Hepsi 6.000lira ve altında, üstelik bayilerinde kredi kartına vade farksız 12 taksit seçenekleri de var.

Honda CB125ACE

“Ucuza motor alacağım ama illa Honda olsun” diyorsanız Honda’nın buna da çözümü var. Uzak doğuda üretilmiş, Uzak doğululara benzeyen ama 40 yıl binseniz kırılmayacak bir motosiklet. Geçen sene 4.400 lira idi, bu sene başında stoklar tükendi. Fiyatı ikinci elde 3.000 - 8.200 TL arasında değişiyor.

 2018 Fiyat Listesi  Hangi Motor Kaça Gelecek, Hangisi Gelecek, Pazar Tahminleri 1. İçerik Fotoğrafı


Mondial 125MH DRIFT

Kızgın bakışlı, orta ayaklı, sportif görünümlü bir motosiklet. Çok satılmış, bir o kadar da popüler. Geçen sene 4.005 lira olan fiyatı bu yıl 5.990 liraya yükselmiş. Mondial’in yaygın servis ağı ile kolayca bulunabilecek bir araç. Honda Ace’ye göre çok daha sportif hatlara sahip. 

 2018 Fiyat Listesi  Hangi Motor Kaça Gelecek, Hangisi Gelecek, Pazar Tahminleri 2. İçerik Fotoğrafı

Kuba Ruha 125

Bu model 2017 içinde piyasaya çıktı. Bir ara YBR125’te kullanılan kafanın bir benzeri kullanılmış. Motor da YBR’ye çok benziyor. Deponun iki yanında yer alan büyük kanatçıklar motora sportif ve bambaşka bir hava katmış. Karbüratörlü ve hava soğutmalı motoru 10,5 beygir güç üretiyor. Fiyatı sene başından bu yana %25 artmış; 6.422 lira.  

 2018 Fiyat Listesi  Hangi Motor Kaça Gelecek, Hangisi Gelecek, Pazar Tahminleri 3. İçerik Fotoğrafı

14.000 Liraya Kadar Alınabilecek Motorlar

2017’de 6 bin lira olan Commuter sınıfı Japonlar artık 10 bin liranın biraz üzerinde. Bunun başlıca sebebi Japonların gerçekten yeni nesil Euro 4’e geçiyor oluşu. Euro 4 emisyon şartlarında ABS 150cc üzeri motorlarda bir gereklilik olsa da yeni enjeksiyonlu commuter sınıfı motorlarda Yamaha ve Honda 125’lik motorlar getiriyor ve ABS bulunmadığından daha uygun fiyatlar sunabiliyorlar. 

Honda CB125F CB125F

Honda’nın bu sınıftaki enjeksiyonlu motoru olarak karşımıza çıkıyor. 2015’ten beri Avrupa’da bu model ismiyle piyasada olmasına rağmen bu sene tamamen yeniden ele alınmış. Ön arka tekerleklerin ikisi de 18 inç olmuş. İkiye bölünmüş gösterge paneli oldukça zengin duruyor, devir saati de motorun sportifliğine katkıda bulunuyor. İki göstergenin ortasında ise vites göstergesi var. Motorun fiyatı 10.750 TL.

 2018 Fiyat Listesi  Hangi Motor Kaça Gelecek, Hangisi Gelecek, Pazar Tahminleri 4. İçerik Fotoğrafı


  Yamaha YS 125

Yamaha’nın oldukça kaliteli commuter aracında ABS yok ancak ön-arka kombine fren sistemi ve enjeksiyon var. Motor geçen sene ülkeye giriş yaptı ancak YBR’nin fiyatı sebebiyle pazarda pek tercih edilmedi. Bu yıl YBR’nin ortadan kalkması ile YS Yamaha’nın commuter sınıfı motoru olarak tek başına kalıyor. Şu andaki satış fiyatı 12.950 lira.

 2018 Fiyat Listesi  Hangi Motor Kaça Gelecek, Hangisi Gelecek, Pazar Tahminleri 5. İçerik Fotoğrafı

Bajaj Pulsar NS160

Küçücük, fıçıcık, içi dolu turşucuk diye bir laf vardır, Bajaj Pulsar da aynı bu özelliklere sahip. Motor hacmi bakımından büyük ağabeyi Pulsar NS200’e göre küçükmüş gibi görünse de NS160 15,5 beygir güç üretiyor ve oldukça performanslı, sportif bir görünümü var. Liste fiyatı 14.000 lira olmasına rağmen bayiler arasında daha ucuza satan var. Beğendik.
 2018 Fiyat Listesi  Hangi Motor Kaça Gelecek, Hangisi Gelecek, Pazar Tahminleri 6. İçerik Fotoğrafı

25.000 Liraya Kadar Alınabilecek Motorlar

Bajaj Pulsar NS200 Piyasada, özellikle büyük şehirlerde çok sık görmeye başladığımız açık ara en önemli motorlardan biri. KTM Duke serisi ile aynı fabrikada, benzer bir motorla üretilen Pulsar, Türk motosiklet piyasasının bu sınıftaki “güçlü motor” ihtiyacını uygun fiyata karşıladığı için çok beğenildi. Çok satıldı. Geçtiğimiz yıl tamamen yenilendi ve Euro 4’e uygun hale geldi, 25 beygir gücündeki motorda ABS standart olarak sunuluyor. 150cc’den sonra alabileceğiniz en popüler ve ucuz motor. Haziran 2018’de 15.700 TL’ye satılıyor. 

 2018 Fiyat Listesi  Hangi Motor Kaça Gelecek, Hangisi Gelecek, Pazar Tahminleri 7. İçerik Fotoğrafı

Honda CB125R - CB250R

Neo Sports Cafe tasarımından yola çıkılarak düzenlenen CB300R ve CB125R model ile Honda ailesine iki yeni naked model katılmış oldu. Türkiye’ye 250’lik olarak geleceği için fiyatı 300’lüğe göre daha uygun oldu; 22.600 TL. Güncel CBR250R’da kullanılan 250cc, tek silindir motoru ile CB250R, 125’likten bir üst segmente geçmek isteyen sürücüleri etkileyecek gibi duruyor. Honda CB250R, abisi CB1000R modeli andıran görünümünün yanı sıra 41mm USD çatallara, yüzer ön diske, IMU temelli ABS ve Dunlop radyal lastiklere sahip. Retro görünümü ile bu yılın süper aletlerinden biri olmaya aday. Aynı modelin aşağıdaki fotoğrafta yer alan 125’lik olanında ise fiyat etiketi 17.250 lira seviyesinde.

 2018 Fiyat Listesi  Hangi Motor Kaça Gelecek, Hangisi Gelecek, Pazar Tahminleri 8. İçerik Fotoğrafı

25.000 Liraya Kadar Alınabilecek Motorlar

Bajaj Dominar 400

Test pilotumuz Alişan Fidan’ın kaleminden: “Öncelikle motoru 373cc ve alt blok olarak KTM Duke 390 ile aynı. Peki ne farklı? Öncelikle üst kapak daha uzun ve Duke’da olduğu gibi aluminyumdan değil dökümden yapılmış. Piston’un yanma odası içinde gidip geldiği mesafe daha uzun olduğu için biraz daha az devir çeviriyor ama bunu tamamen alt devirden itibaren dopdolu tork vermesi amacıyla yapmışlar. Bu ayarlamalar sayesinde motor 35 beygir fakat 35 NM’de tork veriyor. Ayrıca konulan 3 bujili sistem sayesinde daha verimli yanma ve yumuşacık gaz tepkileri elde edilmesi amaçlanmış. Bunda da başarılı olunduğunu düşünüyorum." Fiyat şimdilik 23.750 lira.

 2018 Fiyat Listesi  Hangi Motor Kaça Gelecek, Hangisi Gelecek, Pazar Tahminleri 9. İçerik Fotoğrafı

Yamaha R25

R25 severlere müjdemiz var. Yamaha’nın bu çok sevilen küçük sınıf süper sporu bu sene korkulduğu gibi R3 olarak değil yine 250’lik olarak devam edebilecek. Euro 4’e uyabilmesi için ABS sistemi hem buna hem de çıplak kardeşi MT-25’e eklenecek. R25’in yılbaşında için 23.400 lira olan fiyatı %20 gümrük vergisi ve ABS’nin eklenmesiyle birlikte 26.200 TL odu. Çıplak versiyonu MT-25 ise tahminen 24.650 lira oldu.

 2018 Fiyat Listesi  Hangi Motor Kaça Gelecek, Hangisi Gelecek, Pazar Tahminleri 10. İçerik Fotoğrafı

50 Cc'lik  Skuterler

SYM Orbit 50

12 inç lastiklere sahip Orbit 50’de, önde disk, arkada kampana fren bulunuyor. 100 kilogram ağırlığındaki Orbit’in boyutları büyük abilerini aratmayacak kadar büyük. Benzin deposu 5,2 litre yakıt alıyor. Fiyatı 6.590 TL.

 2018 Fiyat Listesi  Hangi Motor Kaça Gelecek, Hangisi Gelecek, Pazar Tahminleri 11. İçerik Fotoğrafı


Peugeot Kisbee 50

3,7 beygirlik Kisbee’nin benzin deposu 5,5 litre. 12 inçlik lastikleri ve önü disk arkası kampana olan fren sistemi var. Sele altı bölmesi tam kask alabilen Kisbee’nin ağırlığı 85 kilogram. Fiyatı 9.990 TL

 2018 Fiyat Listesi  Hangi Motor Kaça Gelecek, Hangisi Gelecek, Pazar Tahminleri 12. İçerik Fotoğrafı

Mondial Revival 50

3 Beygirlik Mondial diğerlerine göre biraz daha ufak tefek görünüyor. Egzoz kaplaması ve bazı detayları Vespa’nın LX’ine benziyor. 10 inçlik lastiklere, önde disk arkada kampana fren sistemine sahip olan Mondial 85 kg ağırlığında. Fiyatı 4.590 TL

 2018 Fiyat Listesi  Hangi Motor Kaça Gelecek, Hangisi Gelecek, Pazar Tahminleri 13. İçerik Fotoğrafı

YAMAHA NEO’S 50

Oldukça cüsseli görünen bu modelin fiyatı 9.750 TL. Türkiye'ye yeni giriş yapmasına rağmen Yamaha Avrupa'da bu modeli yıllardır üretiyor. Efsane olan eski modeli 2 zamanlı bir motora sahipken artık Euro 4 emisyonu sebebiyle yenisi 4 zamanlı üretiliyor. 

 2018 Fiyat Listesi  Hangi Motor Kaça Gelecek, Hangisi Gelecek, Pazar Tahminleri 14. İçerik Fotoğrafı

45.000 Liraya Kadar Alınabilecek Motorlar

Benelli Leoncino 500

Benelli bu yıl Avrupa’da atakta. Leoncino ismini verdiği “küçük aslancık” anlamına gelen çıplak motosikletleri gerçekten güzel. Çift silindir, 500cc motorun, 8,500 devirde 47.6 beygir güç üretebildiği belirtiliyor. Fuarda gördüğümüz pek çok modelde olduğu gibi Benelli Leoncino 500 model de tamamen LED farlarla donatılmış. Modern teknolojinin kullanıldığı hissedilen model, piyasaya kırmızı, siyah, bronz ve gümüş renklerle Avrupa’da piyasaya çıkacak. Türkiye’de de bir fabrikada üretim yapacağı söylenen Benelli’nin (tahminen 125’likleri üretilecek) bu yıl Leoncino’yu getireceği söyleniyor. Fiyatı 38.990 TL.

 2018 Fiyat Listesi  Hangi Motor Kaça Gelecek, Hangisi Gelecek, Pazar Tahminleri 15. İçerik Fotoğrafı

Yamaha Tracer 700

Şu an için piyasada sıfır alınabilecek en iyi motorlardan bir tanesi. Yamaha Türkiye'nin yaptığı büyük stok sayesinde halen %20 ek gümrük vergisine maruz kalmadan ucuza satılıyor. Tracer 700’ün 41.500 liralık fiyatı Honda NC750X hariç bütün rakiplerinden en az 10 bin lira daha ucuz. Ayrıca 40 bin lira seviyesinde binilebilecek pek motor kalmadı. “Arka maşası uzatılmış ve 3 giysi takılmış bir MT-07” biçiminde küçümseyenler varsa da hiç birine kulak asmayın. 900’lük abisinden bile iyi, mükemmel bir motosiklet. Şu anki fiyatıyla MT-07’den bile neredeyse ucuz.

 2018 Fiyat Listesi  Hangi Motor Kaça Gelecek, Hangisi Gelecek, Pazar Tahminleri 16. İçerik Fotoğrafı

Honda NC750X

Türk motor kullanıcısının hem dayanıklılık, hem de yakıt tüketimi bakımından dostu olan süper bir alet. 43.500 liralık fiyatı halen uygun olan, motoru ne kadar gazlasanız da 4,5 litreden fazla yakmayan mükemmel bir motosiklet. Esasen çok bir gazlama motoru da değil. Alınıp süper ucuza yıllarca uzun uzun gezilebilir. Tahminen 100.000 kilometre sonra da benzer kondüsyonda ve sağlam olacaktır. Otomatik için ise 3.500 lira daha ödemek lazım.

 2018 Fiyat Listesi  Hangi Motor Kaça Gelecek, Hangisi Gelecek, Pazar Tahminleri 17. İçerik Fotoğrafı

Yamaha MT-07

Firmanın deyimiyle “Olgunlamış” bir MT-07 bizlerle! 2018 senesi için iyileştirmeler ve güncellemeler geçirmiş olan modelin süspansiyonları, çeşitli koşullarda konfor ve performans sunabilmek üzere terfi ederek bir üst modele geçirilmiş. Ön çatalların güncellenmiş ayarları daha sportif bir sürüş sunarken arkada ise geri sönümlemesinin ayarlanabilme özelliği, sürüş stiline uygun hale getirilmesine izin veriyor. Deponun çevresini sarmalayan sele ise daha fazla rahatlık sunmak üzere yeniden tasarlanmış. Ön yapı ve far tasarımına baktığımızda ise “Master of Torque” yani Tork Uzmanı abisi MT-09 modele benzediği kesinlikle ifade edilebilir. Yeni kuyruk kısmı ise büyük büyük abisi MT-10’dan ilham alınarak tasarlanmış. Motor hacmi olarak 689cc sıralı 2 silindire sahip olan yeni MT-07, tamamen yeni gövde yapısı ile dizayn edilmiş. 2018 Yamaha MT-07, yeniden tasarlanmış ön ve kuyruk farları, daha sportif ön çatal ayarları, düzenlenmiş sele yapısı, geliştirilmiş sürüş pozisyonu ile sürücüsüne daha fazlasını vadetmeye geliyor. ABS’nin modelle standart olarak geldiğini belirtelim. 2018 modelin fiyatı 39.700 TL. 

 2018 Fiyat Listesi  Hangi Motor Kaça Gelecek, Hangisi Gelecek, Pazar Tahminleri 18. İçerik Fotoğrafı

80.000 Liraya Kadar Alınabilecek Motorlar

Honda Africa Twin

Bu fiyat seviyesindeki rakipsiz tek motor Honda’nın Africa Twin! Haziran 2018'te 64.000 TL olan fiyatının bayilerde biraz daha uygun olduğu söyleniyor. Bu fiyata böyle bir motor bulmak mümkün değil, dolayısıyla fiyatlar bu seviyelerde iken niyeti olanlar kaçırmasın. Africa’nın biraz daha büyük depolu ve makyajlı modelleri de geldi, fiyatları 69.800 TL (manuel), 72.900 TL (DCT). 

 2018 Fiyat Listesi  Hangi Motor Kaça Gelecek, Hangisi Gelecek, Pazar Tahminleri 19. İçerik Fotoğrafı

Yamaha MT-09 SP

Yamaha MT-09’un bir üst versiyonu olan ve beklenen MT-09 SP, yüksek teknik özellikleri ile ortaya çıktı. Geniş gidonu, kompakt şasisi, yüksek sürüş pozisyonu ve son derece güçlü motoru ile MT-09 SP, atak hyper-naked olarak tanımlanıyor. MT versiyonu bir adım ileriye götüren daha keskin hatlara sahip MT-09 SP versiyonuna, 850cc sıralı üç silindir motor can veriyor. Bu modelde, arka süspansiyon olarak ek rezervuarlı Öhlins ve önde ise yukarlarda geri sekme, aşağıda ise sıkışma ayarı bulunan süspansiyonlar kullanılmış. Her iki süspansiyon bacağı da üstten geri sekme, alttan ise sıkıştırma ayarına sahip. Fiyatı 61.500 TL.  

 2018 Fiyat Listesi  Hangi Motor Kaça Gelecek, Hangisi Gelecek, Pazar Tahminleri 20. İçerik Fotoğrafı

KTM 790 Duke

Bildiğiniz her şeyi unutun! Bu motoru test etmeden önce fiyatına bakmış, testin sonunda da yazacağımız üzere çok pahalı bulmuş, “bu fiyata neler var” demiştik. Evet, neredeyse yarı fiyatına sıfır MT-07, çok daha düşük fiyata MT-09 gibi motorlar aslında bu motorun direkt rakibi. Gel gelelim sürünce bütün fikrimiz değişti. Milano Fuarı’nda motoru pek beğenmemiş, üzerine olumsuz şeyler atmış tutmuştuk. Bildiklerinizi unutun! Kendi sözlerimizi de yuyyuk, unuttuk. Duke 790 gerçekten çılgın ama bir o kadar da kolay sürülebilir bir motor olmuş. 790’da hata aramaya çalışsanız da bulmak zor. Depoyu dizlerle tuttuğunuzda hissettiğiniz hafif bir motor vızıltısı, viteslerin biraz kemikli oluşu, vites kolunun kısalığı, bir de depo üstünün incecik ve çirkin olması haricinde biz pek bir kötü yan bulamadık. Ha, bir de kallavi fiyatı; 14.750 Euro.  

 2018 Fiyat Listesi  Hangi Motor Kaça Gelecek, Hangisi Gelecek, Pazar Tahminleri 21. İçerik Fotoğrafı

Yamaha Niken

Yamaha’nın “Gelecekten Gelen” modeli, fuarda oldukça ilgi çeken modellerden birisi olmayı başardı. Markanın yeni üç tekerleklisi Niken, bu ebatta üretilen ilk 3 tekerlekli olma özelliğini taşıyor. Hatta öyle ki Yamaha mühendisleri tarafından, aracın motosikleti yeni öğrenenlerden ziyade bu işten keyif alan ileri seviye sürücüler için tasarlandığı belirtiliyor. Sıvı soğutmalı ve 3 silindirli MT-09 motoru kullanılan üç tekerlekli, videosunda da hissedildiği gibi sağlam bir yatış açısına sahip. Avrupa’da 15 bin Euro fiyat etiketine sahip modelin Türkiye fiyatı 90.000 TL. İlk teslimat dünya genelinde Eylül ayında.Test ettik (bkz. 2018 Haziran sayısı) hayran kaldık. 

 2018 Fiyat Listesi  Hangi Motor Kaça Gelecek, Hangisi Gelecek, Pazar Tahminleri 22. İçerik Fotoğrafı

Kawasaki Z900RS

1970’lerin efsanesi Kawasaki’nin orijinal ve havalı Z1 modeli, Z900RS modelde tekrar hayat buluyor. 948cc hacimli, sıvı soğutmalı, 4 zamanlı, sıralı 4 silindir motora sahip model, Kawasaki Z900RS Cafe ile aynı “eski” havaya sahip. Eski zamanları hatırlatan nostaljik Z900RS, Şeker Kahverengi/Şeker Turuncu, Mat Metalik Yeşil/ Düz Siyah, Metalik Parlak Siyah olmak üzere üç renk alternatifi ile geliyor. Çok fonksiyonlu, çift LCD göstergesi, yenilikçi LED farları ile modern özelliklere sahip bir “eski” kullanma şansınız var. 12 bin euro olan Avrupa fiyatı %20 ek gümrük vergisi de bindiğinde bizdeki fiyatı çıplak versiyonda 17.900 Euro oldu. Farın etrafına giysi taktıkları yeşil modelin ise adı RS Cafe; 18.500 Euro fiyatı var. 

 2018 Fiyat Listesi  Hangi Motor Kaça Gelecek, Hangisi Gelecek, Pazar Tahminleri 23. İçerik Fotoğrafı

BMW F850GS

Uzun süreden beri konuşulan ortanca GS’in yenileneceği meselesi sonunda gerçek oldu. BMW popüler modeli F850GS’te daha iyiyi elde etmek adına radikal değişiklikler yapmış. Öncelikle model tamamen yenilenmiş. Görünümü, detayları, parçaları gelenekselleşmiş F’i andırsa da teknik olarak tamamen yeni. Eskiden paralel çalışan 2 silindirli motor artık V2 benzeri, tıpkı MT-07’de olduğu gibi 270 derecelik açıyla çalışıyor. Motor hacmi 853cc’ye, güç de 95 beygire yükseltilmiş. Önceden sele altında olan 16 litrelik depo artık klasik yerine sürücünün önünde geri dönmüş ve hacmi 15 litreye düşmüş. BMW yakıt tüketimini daha da azaltarak menzilde bir fark olmadığını belirtiyor. Kilometre gösterge grubu tamamen dijitale dönüşmüş, 6,5 inçlik dijital bir TFT ekran var. Aracın motoru BMW’nin uzun zamandan beri ortaklığa hazırlandığı çinli motor firması Loncin tarafından üretiliyor. Eski Rotax makineden tamamen farklı, dişli ve zincir grubu da diğer rakiplerde olduğu gibi sol tarafa geçmiş. Dinamik ESA’lı elektronik süspansiyonlar mevcut. Araç Avrupa’da eskisinden 500-1000 euro daha pahalı. Türkiye fiyatı 18.300 - 20.000 Euro arasında değişiyor. 

 2018 Fiyat Listesi  Hangi Motor Kaça Gelecek, Hangisi Gelecek, Pazar Tahminleri 24. İçerik Fotoğrafı

Honda CB 1000R

CB’nin artık sürüş modları var. Eskiden olmayan çekiş kontrolü ve ayarlanabilen motor freni sistemi var. 4 mod; Spor, Standart, Yağmur ve Kişisel olmak üzere dört ayar tanımlanmış. Diğer pek çok modelin aksine gaz açık olsa bile bu modlar sürüş esnasında değişebiliyor. Spor modunda bu ayar için tanımlanmış tek kademe çekiş kontrol ve motor freni kullanılıyor. Spor ayarda iken motor 10.500devir/dakikada 145 beygir güç üretiyor. Günümüz Yamaha MT’lerinin düşük devirde ürettiği torktan sonra bunda maksimum torkun 8.250 devirde gelmesi sizleri hayrete düşürmesin. Bu motorun olayı tam olarak gazlamak değil. Fiyatı 82.000 TL.

 2018 Fiyat Listesi  Hangi Motor Kaça Gelecek, Hangisi Gelecek, Pazar Tahminleri 25. İçerik Fotoğrafı


200.000 Liraya Kadar Alınabilecek Motorlar

Ducati Panigale V4

Ducati süperspor kategorisine yeniden süslü bir imza atmaya hazırlanıyor. Panigale V2 zaten yeterince güçlü iken İtalyan’lar şimdi de 90 derecelik yeni V4’leri ile standart atmosferik motorda güç rekoru kırmaya gidiyorlar. Daha önce Panigale’de olmayan bir yarım şasi motorun üzerine gelmiş kurulmuş. Buna rağmen toplam ağırlık 175 kilogram, güç 215 beygir, hacim de 1.100cc olmuş. Hacmi sebebiyle büyük ihtimalle güncel yarışlara giremeyecek olsa da pistten piste koşmak için iyi bir alternatif olmuş. Speciale adını verdikleri daha özel üretimde GPS ve bilgi analizi modülü mevcut, 226 beygir ve Avrupa’da 28 bin euro olan S’ten 12 bin euro daha pahalı. Motorlar 2018 girişinde piyasada olacak. S versiyonu bizde 37.900 Euro iken 226 bg'lik speciale versiyonu 49.900 Euro.

 2018 Fiyat Listesi  Hangi Motor Kaça Gelecek, Hangisi Gelecek, Pazar Tahminleri 26. İçerik Fotoğrafı

Honda Gold Wing

Honda Gold Wing’i tamamen yenilemiş. Yakından bakınca bu yenileme kendisini hemen belli ediyor. Motor görsel olarak bile oldukça hafiflemiş görünüyor. Duruşu çok daha sportif hale gelmiş. Rakamlarla konuşacak olursak; eski kasaya göre 40 kilogram daha hafif ve 8 beygir daha güçlü olan motorun makinesi de baştan aşağı yenilenmiş. Sadece motor bloğu 6,2 kilogram daha hafif. Eskiden 118 beygir olan 6 silindirli motoru gücü şimdi 126 beygir. Vites kutusuna DCT entegre edilmiş, yani artık 7 oranlı otomatik vitesli versiyonu da alınabiliyor (186.400 TL). Trafikteki dur kalklarda start&stop özelliği, yavaş manevralarda ise sürücüye yardımcı olarak devirmeyi engelleyen “yürüme modu”(walking mode) gibi özellikleri kendisine hayran bıraktırıyor. Aracın devasa hale gelmiş büyük kilometre saati bölgesindeki 7 inçlik Apple Car Play’de, harita dahil her türlü bilgiyi görmek mümkün. Manuel vitesli versiyonun fiyatı 165.800 TL.

 2018 Fiyat Listesi  Hangi Motor Kaça Gelecek, Hangisi Gelecek, Pazar Tahminleri 27. İçerik Fotoğrafı




YORUMLAR