in

50’lik Skuter Dosyası

Motor fiyatlarının alıp başını gittiği, “üzerine biraz daha koy YBR al” denilen YBR’nin 10 bin liraları bulduğu, orta halli bir 150’liğin 7.500’lere vardığı piyasada sessizce ve gizliden bir pazar oluşuyor.

Araba ehliyeti ile kullanılan, 100 lira plaka masrafı haricinde hiç bir kağıt masrafı bulunmayan, yıllık MTV vergisi ve trafik sigortasından muaf bu motosiklet grubu çoğu skuterden oluşan 50cc’ler! Sizler için fiyatlara ve modellere baktık, bir şirket çalışanı Aydın’ın hikayesini kaleme aldık. Aydın bir şirkette depo sorumlusu olarak çalışıyor. İşe otobüs ve minibüs ile gidip geliyor. Silivri’nin arka tarafı Arnavutköy’de oturan Aydın her sabah Güngören’deki şirket merkezine gelebilmek için 6:30’da kalkıyor, 7:00’de evden çıkıyordu. Önce yürüyor ardından 3 vasıta değiştirerek 9 civarında Güngören’de oluyordu. Akşam aynı yol ile evine dönen Aydın ayda 205 lira aylık akbil yüklemesi yapıyordu. Üstelik de geç kaldığında minibüse biniyor, bu da ulaşım giderlerini arttırıyordu. Her gün 2 kilometre de yol yürüyordu.

50’lik Skuter Dosyası 1. İçerik Fotoğrafı

Daha önce hiç ehliyet almamış Aydın arkadaşlarının cesaretlendirmesi ile otomobil ehliyeti aldı. Çalıştığı şirketin ortakları aynı bölgede Moto Punto’yu açınca orada gördüğü SYM Orbit 50 aklına “acaba eve bu motorla gidip gelebilir miyim?” fikrini getirdi. Fikrini üstlerine açtı, biraz araştırdılar, evet, bu motor B sınıfı ehliyetle kullanılabiliyordu. Motoru satın aldı. 4.899 lirayı taksitle ödedi. Hayatında neler değişti?

50’lik Skuter Dosyası 2. İçerik Fotoğrafı

Aydın artık saat 8’de kalkıyor, 8:15’de evden çıkıyor ve yaklaşık 30 dakikada Güngören’de işinde oluyor. Kendi deyimi ile kapıdan kapıya mesafe 27 kilometre. Günde 54 kilometre yapıyor, bir depo ile 2-3 gün işe gelip-gidebiliyor. Bir depo 2017 fiyatları ile 20 liraya doluyor, takriben 3,5 litre ile 130 kilometre yapıyor. 100 kilometrede 2,5 litre civarı tüketim 50’lik bir skuter için fazla gibi görünse de hep üst devirlerde gittiğinden normal sayılabilir.

Aydın’ın toplu taşıma ile gittiğinde günde 3-4 saat harcadığı, bunu bir saate düşürerek hayatında yıl başına 36 gün kar ettiğini düşünürsek, elde ettiği kazanımın değeri daha iyi anlaşılabilir. İşi şakaya vurursak Aydın her yıl bir ay daha fazla yaşıyor da denilebilir.

Polini Desteğİ

İtalya’da 50cc motorlar üzerine uzmanlamış Polini firmasının 50’lik skuterler için getirdiği varyatör kitleri, son hızı 50km/s ile kısıtlanmış 50’lik motorların gücünü bir parça daha fazla vermelerini sağlıyor. Peugot Kisbee 50 ve Sym Orbit 50 için tasarlanmış Polini varyatörler ile Kisbee’nin 50 olan son hızı 70km/s’ye, Orbit’inki ise 65 kilometre/ saat’e kadar çıkıyor. Orbit’in bakım aralığı 3.000 kilometre, onda da sadece 1 litrelik yağı değişiyor, ekstra filtresi yok.

50’lik Skuter Dosyası 3. İçerik Fotoğrafı

İstenirse Polini tarafından üretilmiş performans egzozu da yine Polini Türkiye tarafından temin edilebiliyor.

Polini Hi Speed kitlerde öncelikli olarak ön varyatör kitini ilk aşama olarak satın alıp motorun hızını 10 ila 20 km/s arttırabiliyorsunuz. Sonrasında bu kite ek olarak alınabilecek daha sert varyatör yayı ile kalkışlar daha seri hale gelebiliyor. 241.647 kodlu Polini varyatör seti yaklaşık 211 TL + KDV fiyata sahip.

50’lik Skuter Dosyası 4. İçerik Fotoğrafı

50 cc Skuterler

SYM Orbit 50

12 inç lastiklere sahip Orbit 50’de, önde disk, arkada kampana fren bulunuyor. 100 kilogram ağırlığındaki Orbit’in boyutları büyük abilerini aratmayacak kadar büyük. Benzin deposu 5,2 litre yakıt alıyor. Fiyatı 5.290 TL.

50’lik Skuter Dosyası 5. İçerik Fotoğrafı

Peugeot Kisbee 50

3,7 beygirlik Kisbee’nin benzin deposu 5,5 litre. 12 inçlik lastikleri ve önü disk arkası kampana olan fren sistemi var. Sele altı bölmesi tam kask alabilen Kisbee’nin ağırlığı 85 kilogram. Fiyatı 5.790 TL.

50’lik Skuter Dosyası 6. İçerik Fotoğrafı

Mondial Revival 50

3 Beygirlik Mondial diğerlerine göre biraz daha ufak tefek görünüyor. Egzoz kaplaması ve bazı detayları Vespa’nın LX’ine benziyor. 10 inçlik lastiklere, önde disk arkada kampana fren sistemine sahip olan Mondial 85 kg ağırlığında. Fiyatı 3.790 TL

50’lik Skuter Dosyası 7. İçerik Fotoğrafı

Yuki Casper 50

3,5 beygir gücündeki Yuki’nin son hızı 45 km/s. 6,7 litrelik yakıt deposu ve 81 kilogramlık ağırlığı var. Sele altı Epeyce büyük, 2 yarım kask alıyor. Fiyatı 3.850TL.

50’lik Skuter Dosyası 8. İçerik Fotoğrafı

Daelim Beagle 50

Daelim’in değişik çizgilere sahip bu modeli oldukça kaliteli işçiliğe sahip gibi görünüyor. Önde disk frene sahip aracın fiyatı 5.000TL. Gücü 5,2 beygir olarak açıklanmış.

50’lik Skuter Dosyası 9. İçerik Fotoğrafı

Kuba Fighter 50

Oldukça ufakmış gibi görünen bu modelin fiyatı 3.649 TL. Etrafını çepeçevre koruyan koruma demiri opsiyonu da mevcut. Diğer 50’likler ile karşılaştırıldığında Fighter 50 en ucuz seçenek gibi görünüyor. Fren sistemi diğerlerinde olduğu gibi önde disk, arkada kampana.

50’lik Skuter Dosyası 10. İçerik Fotoğrafı

Sonuç

Çoğunlukla 3500 lira civarı Çin yapımı skuter seçeneklerinin olduğu pazarda biraz daha kaliteli bir şey almak isterseniz 5 bin lira civarına yine Çin yapımı ancak çok daha kaliteli görünen Peugeot veya Kore yapımı Daelim’e yönelebilirsiniz. Polini varyatör setleri bazılarına uyuyor. En büyük boyutlar ise yine Kore yapımı SYM Orbit’te. Bu araçlar son derece uygun fiyata ulaşım imkanı sunuyor.

Bu araçlar için plaka çıkıyor. Ancak trafik sigortası mecburi değil. Bazı sosyal medya sayfalarında sigorta yapılsa dahi L1 sınıfındaki motorlu bisikletlerin sigorta teminatı kapsamında olmadıkları yönünde bilgiler var. Bu da çarpsa da çarpılsa da zararın bu skuteri süren tarafından ödeneceği gibi bir duruma işaret ediyor. Konu ile ilgili sigorta firmaları da tam bir bilgiye sahip değil.

Ne düşünüyorsun?

Yorumlar

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Loading…

0

7. Transanatolia Macerası İçin Geri Sayım Başladı

Sayısız Şampiyonluklara İmza Atmış Bir İsim: Serkan Özdemir!

REKLAM