Menu
in

AFT Customs Honda Cb750, Nam-ı Diğer ‘Cimeron’

Yazar: Burak Yıldız

Artık Cafe Racer’ lar çok popüler. Bu yüzden insanlar kişisel bir motosiklet yaratırken farklı olabilmek için sınırları sonuna kadar zorluyor. İşte karşımızda bunun kanlı canlı bir örneği mevcut; AFT Customs’ ın tasarladığı ‘Cimeron’ orijinalinden daha hızlı, daha güzel ve daha özel bir CB750. Ya da CB836 mı demeliydik?

Motosiklet camiasının artık popülerleşen haşarı bir çocuğu var; cafe racer! Bu akım artık o kadar yayıldı ki, her yerde karşımıza bu akımdan etkilenilerek yapılmış motosikletler çıkıyor. Yurt dışında çoğu motosiklet servisi adını duyurabilmek için kendilerine özel Cafe Racer’lar yaratıyor. Karşımızda da bunun gibi bir örnek mevcut.

 

AFT Customs isimli motosiklet üzerine çalışan firma, eline geçirdiği 1976 model bir Honda Cb750’yi adeta ‘uçurmuş’.  Firma, motosiklette ellemediği en ufak bir yer bırakmamış. Cafe racer’larda motor modifiyesine yönelenlerin sayısı oldukça az, AFT Customs bunlardan biri. Fakat karşımıza daha değişik bir şey çıkıyor burada; bu motosikletin motor hacmi artık 750 cc değil,  Wiseco piston takımları sayesinde 836 cc! Bununla beraber kam mili, zincir gergisi ve eksantrik mili gibi bir çok parça da değiştirilmiş. Yani karşımızda sıradan bir Cb750 den her anlamda çok daha fazlası var. Daha doğrusu bir Cb836 ya bakıyoruz! Beringer marka ön ve arka frenler özel olarak tasarlanmış.

‘Cimeron’ lakaplı motosikletin şasisi modifiye edilen parçaların temelini oluşturuyor. Şasenin kuyruk tarafı motosikletin cafe racer ruhunu yansıtabilmesi için düz oval bir boru olarak tasarlanmış. Aynı zamanda alt kısmı kesilerek motor şaseye üst ve yan taraflarından bağlanmış. Kırmızıya boyanarak da efektif bir görünüme kavuşmuş. 

 

Sele, cafe racer ruhunu yansıtacak şekilde ince ve uzun şekilde yapılmış. Depo tamamen değiştirilmiş, yeni depo motosikletin genel havasına uyacak şekilde tasarlanmış. Karbonfiber motor kapakları, karbonfiber egzoz, döküm jantlar ve mat boya motosiklete spor bir hava katmış. Arka maşa, LED gösterge, farlar, mono kapak ve ön çamurluğun tamamen Cimeron’a özel olarak tasarlanması dikkat çekiyor.

 

Sonuç? Mükemmel.
 

Cevap bırakın