in

Aklımızda Kalanlar

Motosiklet üzerine küçük büyük ölçekli çeşitli faaliyetler yapılıyor. Pist, enduro, süper moto, kros ve yapıldıkları yerler derken zaman geçip gidiyor. Var olan pisti kullanamıyoruz. Kros ve enduro için yaptığımız yarışlar kısa sürede unutulup gidiyor. Tokat, Fethiye, Azdavay, Urla, Kemer’de yaptıklarımız motosiklet kullanıcıları için geçici keyifler veriyor.

Motosikletin yaygınlaşması ve her sınıfında üstün nitelikli yarışçıların keşfedilmesi, daha çok sayıda çocuk ve gencin motor kullanması ile ilişkilidir. Ancak, medyada yer alamazsak, ciddi tanıtım faaliyetleri yapmazsak bunu başarmamız neredeyse imkansızdır.

Motosikleti yalnızca Kenan Sofuoğlu ile anmak bugün bize ilginç gelse de artık daha çok sporcumuzun podyumlarda yer almasını sağlayacak önlemleri alma zamanı gelmiştir. Sözü edilen ve bir türlü bitmeyen, fotoğraflarını bile görmediğimiz pistler nerede? Artık bunu bir devlet düzeyine çıkarmamız gereklidir. Bakın, Uşak çalıştı ve orada Mümtaz Pak yeni değerler yarattı. Yerel yönetim olağanüstü destek verdi. Bunları motosiklet dünyası bilmeli ve duymalıdır!

Mümtaz Pak demişken, bundan altı yıl önce Akyazı’da yaptığımız testleri hatırlattı bize. Oradaki testler sonucu yaptığım değerlendirmelerde kimlerin iyi sporcu olacaklarını aktarmıştım. Bugün izlediklerimiz o gün orada teste katılanların içinden çıkmıştır. Buradan çıkarılacak ders, bilimin motorla bir araya gelebilmesinin sağlanmasıdır.

Asil Özbay’ı tanır mısınız? Bir kadın, 10 ülke, 10 bin kilometre derken şimdi bir kadın ve 3 kıtadan söz ediyoruz. Onun bir kadın olarak bu girişimi, yalnız kadınlar için değil erkekler için de önemli bir modeldir. Asil, bugün yalnızca motosikleti değil, gittiği ülkelerdeki coğrafyayı anlatmak için konferanslara çağrılıyor. Asil’i izlemeye devam edelim.

“Tek Teker Arif”i kaybettik. İçine motosikletin karıştığı bir kaza. Yıllar önce onu tanımazken, Alanya’da havaların çık sıcak olması sebebi ile yolumuz ona düştü. Motosiklet kiralayalım dedik. A2 sürücü belgemizin olup olmadığını sormadı, bizzat görmek istedi. Olmadığını söyledik. Nazik şekilde, kiralama yapamayacağını bildirdi. Sonrasında Toprak ve onun ziyaretlerini hatırlıyorum. Çok yetenekli bir genç ve olağanüstü bir yarışçı olacağını ona söyledim. Zaman geçti ve şimdi Toprak Razgatlıoğlu’nun yarışlardaki üstün performansını izliyoruz.

Pist motorlarındaki performansı geliştirmek için Birleşik Devletlerden gelen CSS eğiticilerinin, İzlanda’daki yanardağın küllerini atmosfere fırlatmasından dolayı İstanbul’a geç gelişlerini hatırlıyorum. Pistlerde yarışanlar bu grubun eğitimlerine katıldıktan sonra gözle görülür bir gelişme sağladılar. Burada teknoloji ile birlikte antrenman egzersizlerinin önemi ortaya çıkmış oldu. Motosiklet hem biyolojik hem de teknolojik bir araçtır. Uyumlu birliktelikler için bilime ihtiyacımız bulunmaktadır.

Kısa süreli hafıza yoklamasında bunlar aklıma geldi.

Daha iyi, daha güzel bir motosiklet dünyası için şimdiden herkese sağlık ve şansla dolu yeni bir yıl diliyorum. Motorla olmaya devam…

Ne düşünüyorsun?

Yorumlar

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Loading…

0

Motoron Dergisi Aralık 2017 Sayısı, Sayı 149

Kader ve Gitmek Üzerin

REKLAM