Almanya ve Indianapolis GP'leri İçin Suzuki'den Retro Dizayn

MotoGP Yazar: Ahmet TEZCAN

Almanya ve Indianapolis GP'leri İçin Suzuki'den Retro Dizayn

Suzuki, önümüzdeki iki MotoGP Grand Prix'inde (Almanya ve Indianapolis) retro dizaynını kullanacak. Dizaynın renkleri GSX-R'ın tarihini ve AMA'ya ikonik mavi ve beyaz ile giriş yapan Kevin Schwantz'ın AMA zaferlerini simgeliyor

Fotoğrafta görülen bu özel dizayn önümüzdeki Almanya ve Indianapolis GP'lerinde Suzuki Ecstar pilotları Aleix Espargaro ve Maverick Vinales tarafından yarışlarda kullanılacak.


Renkler, GSX-R'ın tarihini ve AMA'ya ikonik mavi ve beyaz ile giriş yapan Kevin Schwantz'ın AMA zaferlerini simgeliyor.


Schwantz: "GSX-R'ı ilk kez 1985'te "Suzuka 8-Saat"te Graeme Crosby ile sürdüm. 1986'ya kadar GSX-R'ları ABD'ye getiremedik fakat 1986 ve 1987 yıllarında American Superbikes'ta yarıştık. Daytona 200'ü bir Suzuki GSX-R'ın üzerinde 1988 yılında kazandım ve 1992 sezonuna kadar "8-Saat"te yarıştım."


"GSX-R çığır açan bir son teknolojiye sahipti, ortaya çıktığında en mükemmel şeydi ve muhteşem bir sport bike olmaya devam ediyor. Ayrıca mükemmel kontrol edilebilirliği ile "Suzuka 8-Saat"te hala çok rekabetçi. Bir milyondan fazla GSX-R yapıldı ve bu demek oluyor ki milyonlarca insan onları satın aldı, sürdü ve sevdi."


Suzuki, finansal krizi takiben verdiği 3 yıllık aradan sonra 2015 yılında MotoGP'ye geri döndü. Sezon boyunca Suzuki açısından öne çıkan şey ise Katalunya GP'de yarışa ilk iki sırada başlayan pilotların Suzuki pilotları olmasıydı.


Suzuki proje lideri Satoru Terada: "MotoGP motosikletini geliştirmeye başladığımızda onu GSX-RR olarak isimlendireceğimizi düşündük ve bu yüzden GSX-R ile çok sağlam bir şekilde bağlantıda kaldık. Suzuki için bu isim çok şey ifade ediyor çünkü hem yol motosikletlerinde hem de yarış motosikletlerinde çok güçlü bir mirasa sahip.


"Yarış versiyonu ve yol versiyonu arasındaki bu direk bağlantı, Suzuki'nin her zaman inandığı bir şey ve biz Team Suzuki Ecstar olarak bu bakışa saygı göstermeyi çok istedik."


"GSX-R ve RR, gerçek anlamda kardeşler; sadece dizaynları sebebiyle değil, yarışta geliştirdiğimiz ve test ettiğimiz teknolojik yeniliklerin üretim modellerine direk uygulanması da bir sebep. Bu, MotoGP Grand Prix'inde pilotlarımızı destekleyecek ya da GSX-R motosikletlerini dünyanın her yerinde sürecek hayranlarımızla bağlantıda kalma şeklimiz."

YORUMLAR