in

Anlaş Winter Grip Plus ve Caprax Lansmanı

Yazar: Sanço Panço

Anlaş bir ilke imza atarak, yeni üretmiş olduğu GS sınıfı endurolara özel kış lastiği Winter Grip
Plus’ı EICMA Milano’daki ulaslararası fuarda tanıttı. Fuarda gösterilen lastiğin sürüş özelliklerini
dünya basınına tanıtmak üzere Ocak ayı içinde İstanbul’da düzenlenen basın lansmanına,
Türkiye’den sadece Motoron katıldı. İzlenimleri sizin için kaleme aldık.

Bir Türk firma için, özellikle motosiklet sektörü gibi düşük bütçeli projeler söz konusu olduğunda, Anlaş oldukça büyük bir atılım yapmış görünüyor. Yurtdışında katıldığımız diğer basın lansmanları gibi oldukça titizlikle düzenlenmiş bir program, en üst yöneticiden, üretim mühendisine, satış sorumlusuna kadar alçakgönüllü ama bir o kadar da konusuna hakim çalışanlar, harika ürünler, acayip bir ürün yelpazesi… Anlaş epeyce uğraş verdikten sonra zoru başarmış görünüyor. Kendileri konuyla ilgili oldukça mütevazi açıklamalarda bulunsalar da, yaptıkları büyük bir iş. Test gününden önce buluştuğumuz Boğaz kıyısında, kısa bir tanışma toplantısı esnasında şirketin yapısı ve son ürünler bizlere anlatıldı. Çok çalışkan adamlardı bu Anlaşçılar…

 

 

Uzun yıllar motosiklet lastiği üzerine uzmanlaşmışlar, 1999’da meşhur Düzce depremi fabrikayı vurmuş, yılmamış, çalışmışlar. Ürünleri geliştirmiş, özellikle küçük hacimli motor lastikleri ve kış lastikleri üzerine uzmanlaşmışlar. Son dönemde ürettikleri Winter Grip 2 skuter lastikleri, bugün Türkiye’de kurye hizmeti veren ve filo olarak kiralanan skuterlerin neredeyse hepsinde kiralamanın ön koşulu olarak takılıymış. Bunun sebebi de bu lastiklerle donatılan yeme-içme konsunda getirgötür yapan skuterlerin kaza oranının çok düşük olmasıymış. Bu konuda kendilerini geliştirdikten sonra, önce 17-18 jant ölçülerine sahip hafif siklet motorlar için büyük boyutlu kış serisi üzerine çalışan Anlaş mühendisleri, son olarak büyük hacimli endurolar için de kış lastiği yapma kararı almışlar. Bir tam gün boyunca sürdüğümüz büyük hacimli endurolarda gördüğümüz kadarıyla büyük iş başarmışlar. Geçtiğimiz 1-2 yıllık dönemde 1200GS ve benzeri motorlar için geliştirdikleri CapraX enduro lastiği ile kendilerini ispatlayan Anlaş Mühendisleri, bu motorları özellikle kış şartlarında yol üzerinde sürebilecek konforlu lastiği yapmayı kafaya koymuşlar.

 

 

Anlaş Winter Grip Plus ve Caprax Lansmanı 1. İçerik Fotoğrafı

 

Eray Savcı firmanın geçmişi ve geleceği hakkındaki vizyonları anlattı.

 

 

 

Winter Grip Plus

Anlaş yol ve arazi testi, Polonezköy ve çevresinde organize edilmişti. Bu noktadan yola çıkarak çeşitli yol koşullarında tam gün sürdük ve her türlü motorda, Anlaş’ın üretmekte olduğu neredeyse bütün lastikleri test etme fırsatı bulduk. Günlük yaptığımız ortalama kilometre toplam 300’ü buldu. Öncelikli olarak kendi sınıfında bir ilk olan Winter Grip Plus’ı denedik. Bu lastiği 1200GS, Aprilia Caponord ve Yamaha Super Tenere üzerinde deneme fırsatı bulduk. Polonezköy çıkışında bol çamurlu üçüncü köprü inşaatı tam gaz devam ediyordu. Fotoğraflardaki çamur deryası bu yoldan kaynaklanıyor. Lastiğin ilk kilometrelerde üzerindeki mumu atmasıyla birlikte daha uzun süre kullandığımız Caponord, oldukça güvenilir bir hissiyatla virajlara girip çıkmaya başladı. Hava soğuk sayılabilecek 10-12 dereceler civarındaydı.

 

Anlaş Winter Grip Plus ve Caprax Lansmanı 2. İçerik Fotoğrafı

 

 

Hızlanmalar esnasında lastik hiçbir şekilde ezilmiyor ve kendi orijinal lastiği Tourance Next’lere göre daha fazla tutuş hissiyatı veriyordu. Yolun çamur sıvanmış bölümlerinde çekiş kontrolü devreye sokmak nisbeten kolaydı, ancak kuru yerlerde hiçbir aksilik yaşanmadı. 110/80/19’luk ön lastiğin stabilitesini ve virajda verdiği güven hissiyatını her üç motorda da çok beğendik. 150/70/17’lik arka lastik, Caponord’un har hor özellikli motorunda hızlı gaz açmalarında patinaja düşmesine rağmen, GS ve Tenere’de daha iyi iş görüyordu. Lastiklerin düşük hızda ve yüksek hızdaki hareket kabiliyetini son derece yeterli bulduk. Kış lastikleri kendilerinden bekleneceği üzere hareket kabiliyetini tutuşları sebebiyle bir parça kısıtlama eğilimindedirler. Ayrıca dönüşlerde dişler sebebiyle yanal balans hissedilebilir. Caponord’da bunların hiç birinin oluşmadı.

 

 

Anlaş Winter Grip Plus ve Caprax Lansmanı 3. İçerik Fotoğrafı

 

 

Anlaş Winter Grip Plus ve Caprax Lansmanı 4. İçerik Fotoğrafı

 

 

Motor üzerindeki normal lastikle olduğu kadar atak, virajlarda da son derece stabildi. Herhangi bir balans bozukluğu görülmedi ki, bu da Anlaş mühendislerinin kalıp işini iyi becerdiklerini gösteriyor. Yüksek hızda, özellikle Şile yolunda en beğendiğimiz noktalardan bir tanesi, motorun hızlı şerit değiştirmelere çok iyi cevap vermesiydi. Özellikle yükseklik yaratan şerit çizgilerini adeta ütüleyip geçmesi, lastiğin başarısının bir göstergesi. Caponord ile ulaştığımız en yüksek hız 200 olmuş, parkuru 60 km/s ortalama hızla geçmişiz. Winter Grip Plus’ın en beğendiğimiz özelliklerinden birisi de bu tür kış lastiklerinde olan mekanik dönme sesinin olmaması. Lastik yapısı frenlerde ezilmeyecek kadar sert, ama hamur yolda ses yapmayacak kadar yumuşak. Bu sayede yol konforu da bu sınıfta motorlar için hem ses, hem sürüş özellikleri bakımından oldukça yüksek seviyede. Sonuç olarak lastiği çok beğendik. İlk sürümünden 2 takım alıp dergide test amaçlı kullandığımız 2 GS’e taktık, uzun dönem testi için kullanacağız.

 

 

Anlaş Winter Grip Plus ve Caprax Lansmanı 5. İçerik Fotoğrafı

 

 

 

CapraX

Karadeniz Yaylaları’na gidecek adamın lastiği İstanbul’dan takıp gidebilmesi amaçlı geliştirilmiş CapraX, geçen bir-iki sene içinde oldukça geliştirilmiş ve bizce mükemmel bir sonuç üretim bizlere sunulmuştu. Anlaş’çılar bu lastik konusunda kendilerinden çok eminlerdi. Gerçekten de lastiği GS üzerinde deneyip de memnun kalmamak elde değil. Böylesi dişli bir lastiğin otobanda yüksek hızlarda giderken dahi konforlu oluşu, koskoca GS’i hafif arazide bir bisiklete döndürebilmesi, kolay işler değil. Hem şaşırdık, hem gurur duyduk. Polonezköy’den çıkıp asfaltta gazladık. Bu lastik, normal lastiğe göre biraz daha yaylanma hissiyatı sağlıyor. Dişlerine rağmen gürültü oranı çok düşük. Söylediklerine göre aşırı zorlamaz ve arazide lastiği hırpalamaz iseniz, 7-8 bin kilometre kadar menzil sunabiliyormuş. Yumuşak olmasına karşın bu ömür gerçekten başarılı. GS ile Cumhuriyet köyünün arka yollarında yabancı gazeteciler ile gazladık. Sürüşten çok keyif aldık. Karşıdan motoru kaydıra kaydıra gelen İtalyan Enduro yarışçısının kros kaskından görülen gülümseme de lastiğin iyi iş çıkarttığının bir göstergesi gibiydi. Riva kıyısından uzun uzun Karadeniz’e baktık.

 

 

1.

Anlaş Winter Grip Plus ve Caprax Lansmanı 6. İçerik Fotoğrafı

 

2.

Anlaş Winter Grip Plus ve Caprax Lansmanı 7. İçerik Fotoğrafı

 

1.1200 GS ve üzerine takılı Caprax lastikler asfaltta olduğu kadar toprakta da başarılı bir sürüşe sahipti.

2.Super Tenere ve Winter Grip Plus lastikler Polonezköy’ün hafif çamurlu arka yollarında iyi iş çıkarttılar.

 

 

 

Sonuç

Winter Grip Plus ve CapraX ile Anlaş uluslar arası pazarlara açılmaya hazır görünüyor. Bir süredir üretmekte oldukları skuter lastikleri Tournee de benzer şekilde Avrupa’da başarılı adımlarla ilerliyor. Bir Türk firmasının oldukça sıkı rekabetin olduğu böylesi bir pazarda yerini almış olması, üstelik de bunu başarılı ürünlerle yapıyor oluşu, insana gurur veriyor.

Ne düşünüyorsun?

Yorumlar

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Loading…

0

Doğaya Meydan Okuyan Çılgın Bir Enduro Aşığı: Volkan Cömert

Lifan KP150 ile Bir Yıl; Lifan KP150 ile 6.700 km yol yaptık

REKLAM