in

Aprilia Niken’e Rakip Üretecek

3 tekerlekli motosikletler denince bu günlerde akla gelen ilk marka Yamaha oluyor. Özellikle Tricity modelleri ve şu ana kadarki en gelişmiş 3 tekerlekli motosiklet olan Niken ile Yamaha bu alanda her şekilde ilerde gözüküyor. Ancak 3 tekerlekli motosikletler Yamaha’dan çok önce, Aprilia’nın sahibi İtalyan üretici Piaggio tarafından geliştirilmişti. Şimdiyse Aprilia 3 tekerlekli Niken rakibi geliştirerek bu sektörde kendilerini tekrar ispatlamak istiyor.

Aprilia Niken Rakibi için Mana’nın Temellerini Kullanıyor

Alınan patentlerde görüldüğü kadarıyla, Aprilia 3 tekerli Niken rakibini geliştirmek için Aprilia Mana’yı baz alıyor. 839 cc’lik bir motora sahip olan Mana’nın CVT otomatik şanzımanı, yeni geliştirilen 3 tekerlekli motosikletin öndeki ekstra tekerleğin de etkisiyle bir skuter kadar kolay bir sürüşe sahip olacaktır.

 Öndeki çift tekerli sistem, Piaggio’nun MP3’ünde kullanılanın bir evrimi olarak öne çıkıyor. Aprilia, Niken rakibi için hem artan ağrılık ve daha yüksek hızlarda gelen stresle başa çıkabilmek hem de yol tutuşunda daha fazla kontrol sağlamak için süspansiyon geometrisinde gereken değişiklikleri yapmış. Bu sistemin çalışma prensibi Tricity 300 ve Niken’dekine de oldukça benziyor: Üst üste konumlandırılan paralel bağlantılar iki taraftaki 15 inç ebatındaki tekerleri birbirine bağlıyor. Bu iki link orta noktadan pivot ederek iki tekerin bağımsız bir şekilde yatmasına olanak sağlıyor 

Aprilia Trike

Süspansiyon Sistemi Niken'e Göre Daha Hassas

 Ancak bu benzerliklere rağmen süspansiyonların kendisi Aprilia’nın yeni motorunda oldukça farklı gözüküyor. Niken’deki ters çatallardan ve MP3’deki coil-over amortisörlerden farklı olarak bu motorda tekerleklerin iç tarafında, 4 yan bağlantıya sahip kavisli birer dökme aluminyum amortisör var. Patente göre amortisörlerin bu tasarımı hem Niken’de kullanılan teleskopik çatallardan daha ucuz hem de daha az sürtünmeye sebep olduğu için uzun dönemde daha az bakım gerektiriyor. Dahası, arabalarda görmeye alışık olduğumuz bu salıncaklı (wishbone) süspansiyon aktif olarak süspansiyon geometrisinin değişmesini sağlayarak öndeki iki tekerin getirdiği ekstra tutuşun daha da fazlasını sunuyor

İlginizi Çekebilir
WSBK Estoril: Temsilcilerimizin Haftasonu
Aprilia'nın kullandığı sistem ön süspansiyonların çok daha hassas şekilde ayarlanmasına olanak sağıyor
Aprilia'nın kullandığı sistem ön süspansiyonların çok daha hassas şekilde ayarlanmasına olanak sağıyor

 Patentlerde bulunan ikinci bir süspansiyon tasarımındaysa coil-over amortisörler daha yüksekte ve etrafı kapalı bir şekilde konumlandırılmış.

 Patentin detaylarına bakacak olursak bunun sadece bir fikirden fazlası olduğu çok açık ve patentlerin kısa zamanda bir prototipini görmek şaşırtıcı olmaz. Akılda soru işareti oluşturan tek şey ise Aprilia’nın Mana’daki motor ve otomatik şanzımanı: Niken’ın sportif doğasına karşın Aprilia’nın daha rahat ve konfor odaklı bir motor kullanıp kullanmayacağını ise ilerleyen zamanlarda göreceğiz. 

Güncel Aprilia Modelleri için Aprilia Türkiye’nin sayfasını ziyaret edebilirsiniz.

 

Ne düşünüyorsun?

Yorumlar

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Loading…

0

Motoru ne zaman büyütmek lazım?

Kawasaki Versys 1000

Versys 1000 2021’de Skyhook Süspansiyon Kullanacak

REKLAM