Menu
in

Arai’nin Yeni Amiral Gemisi: RX-7V!

Yazar: Moe

Motoron ekibi, Arai’nin yeni yarış kaskı RX-7V’yi denemek üzere Man Adası’na çıkarma yaptı! Türkiye’den ilk kez ve sadece Motoron’un test ettiği yeni RX-7V, selefi RX-7GP’ye göre birçok açıdan üstünlük sunuyor. İşte ayrıntılar…

Yeni RX-7V’deki başlıca yenilikler şu şekilde; değiştirilmiş vizör bağlantı/pivot noktası, küçültülmüş yan vizör bağlantı kapakları, daha uzun havalandırma spoiler’ı, Formula 1 vizör kilit sistemi, yenilenmiş kabuk ve ayarlanabilir iç pedler…

 

 

Vizör bağlantı/pivot noktası RX-7GP’ye göre 24 mm aşağıya çekilmiş. Bu, kaskın daha büyük bir yüzeyde daha akıcı bir yüzey çizgisi elde etmesine olanak tanımış. Çıkıntısız dış kabuk yüzey alanının artması, kaskın dayanıklılığına da katkıda bulunmuş. Daha geniş ve akıcı/çıkıntısız yüzey, kaza anında sürücünün beynine iletilecek enerjinin daha fazla yüzeye dağıtılacağı ve daha fazla miktarda enerjinin absorbe edileceği anlamına geliyor. Bu kapsamda yeni vizör bağlantısı sayesinde, Arai’nin imzası haline gelen yan vizör kapakları da küçültülmüş. Bu küçültme işlemi ile vizör kapakları, Amerika’nın Snell darbe testlerinin uygulandığı bölgeden de dışarıya çıkartılmış, bir taşla iki kuş!

 

 

F1 vizör kilidi sayesinde daha güvenli bir mekanizma ortaya çıkarılmış. Bu teknolojinin direkt olarak Arai’nin Formula 1 departmanından alındığı belirtiliyor.

 

Kaskın üst kısmında yer alan havalandırma spoiler’ları RX-7GP’ye göre 20mm daha uzun olarak tasarlanmış, ve bu da yol, su, elektik olarak kaskın performansına geri dönmüş… Bu ince dokunuş sayesinde kaskın içerisindeki sıcak hava daha efektif bir şekilde dışarı atılması sağlanırken, içerideki hava akışının ve kaskın yüksek hızlardaki aerodinamisinin artırılması hedeflenmiş. Nitekim Japon firmanın paylaştığı bilgilere göre hava kanallarındaki %19 büyümeyle, selefine nazaran içeride %11 daha fazla hava akışı elde edilmiş…

 

 

Ayrıca revize edilen kabuk ve resinleri sayesinde RX-7V, GP’ye göre 30 gram daha hafif. Yeni kabuk ile sürücünün ağız ve çene bölgesinde 3mm daha fazla boşluk elde edildiği belirtiliyor.

 

 

Son olarak farklı kalınlıktaki iç pedler, sürücünün kafa yapısına göre kaskını kişiselleştirebilmesini sağlıyor. Eco-Pure adındaki yeni bir materyal ile desteklenen bu pedler anti bakteriyel ve ter emici özelliklere sahip…

 

Arai’nin yeni kaskı ile ayrıntılı bilgilere (geliş tarihi, fiyat, performans vs.) önümüzdeki sayılarda Motoron Dergisinden ulaşabileceksiniz.

 

 

 

 

 

Cevap bırakın