Menu
in

Arjantin GP Sonrası Pilotların Yorumları

Yazar: Cem Çağlı

Bol kazalı ArjantinGP yarış haftası sonrası yaşanan gelişmeleri pilotlar değerlendirdi.

Sezonun ilk yarışında lider grupla savaşırken yarış dışı
kalan Suzuki’nin yeni sürücüsü Andrea Iannone ArjantinGP’sinde hatalı start
alarak pitten geçme cezası almış ve yarışı son sırada bitirmişti.

Andrea Iannone:
Pitten geçme cezası aldığımda duygularım çok incindi. Bence fark yaratacak bir
avantaj elde etmedim çünkü hareket ettikten sonra hemen durdum. Tam aksine
birinci virajda bir sürücü bana çarptı ve çok fazla sıra kaybetmeme neden oldu.
Bu sebepten ötürü yarış komisyonu durumu tekrar değerlendirmeliydi ve belki de
bana pitten geçme cezası vermemeliydi. Tabii ki bu birinci virajdaki temas çok
fazla sıra kaybetmeme neden oldu ve tüm yarışı etkiledi. Yazık oldu , çünkü
yarış tempom cezadan sonra çok iyiydi , podyuma çıkacak kadar iyi olmasa da ilk
6 için savaşabilirdim. Benim için sezona iyi bir başlangıç olmadı. Yeni bir
başlangıç yapıp tempomuzu değiştirmeliyiz. Daha iyi sonuçları hakediyoruz.

ArjantinGP’sinde gridin 15. sırasından kalkıp yarışı takım
arkadaşı Petrucci’nin hemen arkasında 8. sırada bitiren İngiliz sürücü Scott
Redding puan sıralamasında 4. Sırada bulunuyor.

Scott Redding: Çok
zor bir yarıştı ve kendimden biraz daha iyisini bekliyordum. Yarışın henüz
başında biraz hız kaybettim ancak yarışın ortasında çok daha fazlasını
bekledim. Ön lastiğimin ısısını arttıramadım ve arka lastiğin yol tutuşu ısınma
turlarındaki gibi değildi. Ancak sonra oldukça iyi hissettim , tempom iyiydi ve
15. sıradan kalkıp Jack Miller’ı yakalayıp geçebilmek beni mutlu etti.

Aprilia’nın yeni İspanyolu Aleix Espargaro sezona güçlü bir
şekilde başladı. Fakat Arjantin’de işler istediği gibi gitmedi. 2. grubu
yakalamışken bir virajda ön lastiğini kaybederek yarış dışı kaldı ve
beraberinde Andrea Dovizioso’yu da yarış dışı bıraktı.

Aleix Espargaro: Yarışın
başlarında diğer sürücülere göre biraz yavaş kaldım ama sonra işler yoluna
girdi. Tempomu arttırmaya başladığımda gruba yaklaştım , Dovizioso’nun biraz
açıldığını gördüm ve içeri daldım. Sert fren yaptım ve maalesef ön tarafı
kaybettim. Dovizioso ve takımı için çok üzgünüm kaza isteyerek olmadı. Yazık ,
çünkü yarışın ikinci kısmında işler iyi gidiyordu. Şimdi gelişimimizi sürdürmek
için Austin’e gideceğiz.

Ducati’nin uydu takımı Avintia Racing adına GP16 ile yarışan
Hector Barbera yeni motosikletine alışamamış görünüyor. Arjantin’de 13. olarak
hayal kırıklığı yaratan Barbera eski kondisyonunu geri kazanmaya çalışıyor.

Hector Barbera:
Karmakarışık bir haftasonuydu ve canavarı(motosikleti) evcilleştirecek hiçbir
yol bulamadım. Motosikletin izin verdiği tüm ayarları denedik. Şu çok açık ki
motosikleti iki sürücüye göre ayarlamak benim sürüş tarzıma uymadı. Bu yüzden
benim motosiklete alışmam gerekiyor. Zaten geçen yıl motosikleti denediğimde
işler iyi gitmemişti ve kış sezonu bana çok şeye mal oldu. Katar bir referans
noktası değil çünkü köprücük kemiğim kötüydü. Burada hiç gelişemememize rağmen
iyiydik. 25 tur içinde , 3 tur bile iyi gidemedim çünkü sürekli motosikletle
boğuşuyordum.

 

 

 

Sezona iyi başlayamayan Ducati’nin şampiyon sürücüsü Jorge
Lorenzo Arjantin yarışısının henüz ilk virajında Andrea Iannone’nin arka
lastiğine temas edip yarış dışı kalmıştı.

Jorge Lorenzo: Harika
bir kalkış yaparak dört veya beş sürücüyü geçtim ama ilk viraj çok karışıktı. Çünkü
çok fazla sürücü fren noktasında birbirini geçmeye çalışıyordu. Virajın
içindeydim ve aniden kendimi Iannone’ye yaklaşırken buldum. Maalesef arka
tekerine dokundum ve kaza yaptım. Çok yazık oldu yarışın ilk virajını dönemedim
bile. Şimdi önümüze bakmalıyız halihazırda yaptığımız gibi gelişmeyi
sürdürmeliyiz çünkü motosiklet üzerinde iyi hissediyordum.

Sezona Katar’da 5. olarak başlayan İspanyol sürücü Dani
Pedrosa Arjantin’de ikinci gruba liderlik yaparken 2. virajda düşmüş ve yarış
dışı kalmıştı.

Dani Pedrosa:
Yarışa iyi start alarak başlamıştım fakat yarışın ilk kısmında Zarco ve
Petrucci ile savaşırken çok zaman kaybettim. Lider grubu yakalamak ve podyum
için savaşmak için Petrucci’yi geçtikten sonra zorlamaya başladım çünkü
motosikletin üzerinde kendimi iyi hissediyordum. Maalesef 2. Virajda düştüm. 2.
Virajda çok fazla tümsek var ve tümsekler aldatıcı bir durum oluşturuyor , orada
tutuş sürekli gidip geliyor. Zorlamaya başladığınızda limit daralır. Kaza tabii
ki kötü oldu ama diğer taraftan ön grubu kovalayacak kadar iyi hissediyorum.
Sıradaki Amerika yarışı için motivasyonumuzu koruyacağız.

Geçen yıl Andrea Iannone’nin son virajdaki temasıyla podyumu
kaçıran Dovizioso , bu yıl da Aleix Espargaro’nun kayan motosikletinin temas
etmesi sonucu yarış dışı kaldı.

Andrea Dovizioso:
Garip bir yarıştı çünkü çok az yol tutuşu vardı , özellikle hiç mücadeleci
olamadım , ilk turlarda iyi toparladım ve bir kaç sıra kazandım. Petrucci ile
mücadeleye girdiğimde o hep limitlerde fren yapıyordu , onu geçecek doğru anı
kolladım ama maalesef 5. virajda Aleix Espargaro’nun motosikletine çarptım ve
yarış dışı kaldım. Görüldüğü gibi yine yarış dışı kaldım Arjantin’de hiç şansım
yok. Hayal kırıklığı içindeyim , çünkü bu kadar zor bir haftasonunda eve 5.
olarak dönebilirdimve bu bizim için çok önemli olabilirdi.

Arjantin’de büyük farkla lider giderken 2. Virajda kaza
yapıp yarış dışı kalan son şampiyon Marc Marquez , kazanın kendi hatasından
kaynaklandığını kabul etti.

Marc Marquez: 2.
Viraj için frenleme noktasındaydım ve çok fazla yatış açısı yoktu ama ön
frenimi kitledim ve kaza yaptım. Nerede , ne zaman ve nasıl olduğunun önemi yok
sonuç olarak sıfır puan aldık. Benim hatamdı. Tabii ki çok üzgünüm çünkü
Katar’da da söylediğim gibi , tekrar söyleyeceğim , sezon başındaki hatalar
büyük cezalardır. Tamamıyla benim hatamdı , takımdan ve Honda’dan özür dilerim.
Bizler insanız kazanın nedenini anlayıp sıradaki yarışı düşünmeye başlamalıyız.

ArjantinGP ile kariyerinin 350. GP’sine çıkan İtalyan efsane
Valentino Rossi sezona iki podyum ile başlamanın mutluluğunu yaşıyor.

Valentino Rossi: Vinales’in
sezon öncesi testlerde hızlı ve güçlü olması benim için problem. Arjantin’de
Vinales’ten çok uzak kalmadım o çok hızlıydı , çalışmamız gerekiyor. Çizgiyi
geçtiğimde 2.9 saniye fark vardı , bu hala gidecek çok yolumuz var demek. 7.
başlayarak podyumda bitirmek güzel. Sezon öncesi testler
benim için felaketti çok üzgündüm. Fakat önemli olan pazar günü öğleden sonra
çizgiyi geçmek. Kariyerim boyunca öğrendiğim başka bir şey ise konsantre olmalı
ve asla pes etmemelisin çünkü her an her şey olabilir. 

Cevap bırakın