Menu
in

Asi Ortanca Kardeş Kawasaki Ninja 300 Değerlendirmesi!

 

Yaklaşık bir seneyi aşkın bir süredir kullandığım 8.200 kilometreyi bulan, iyi günde
ve kötü günde yanımda olan motosikletim Kawasaki Ninja 300’ün uzun dönem
değerlendirmesi ile karşınızdayım. Hazırsanız başlayabiliriz.

O bir Kawasaki, ortanca şımarık çocuk ve inanılmaz eğlenceli. Beni asla yarı yolda bırakmadı ve bırakacağa da benzemiyor, neden mi? Çünkü o sizi anlayan gerçek bir dost. Bir motosikletten beklentiniz maksimum ne olabilir? Hız mı, ataklık mı, performans mı, zeka mı, çarpıcı bir görüntü mü, çekicilik mi, ses mi, hissetmek mi, rahatlık mı? Kawasaki Ninja 300’de ben hepsini bulabiliyorum, tabii ki bu biraz da sürücünün bir motosikletten ne istediğine bağlı aslında. Kafamdakileri daha net aktarabilmek adına bazı başlıklar halinde detayları sizlere sunuyorum.

 

 

 

 

 

 

Kawasaki Ninja 300 Görünüm, Tasarım

Ninja 300’ün görüntüsünü bakımlı, gösterişli ve aynı zamanda da sade bir kadın görüntüsüne benzetiyorum. Çünkü hem ihtişam hem de mütevazı bir sadelik onun ruhunda var. Benim deyimimle Ninja 300 eşittir “Sadeliğin Gösterişi”. Grenajların görünümünün daha yüksek bir segmentteki motora benzediğini şu bir senedir en az on kez duymuşumdur. En yakın örnek; geçen hafta sonu Sahil Evleri’nde gün batımını izlemek için mola verdiğimde banklarda oturan orta yaşlı iki beyin “Motorunuz kaçlık? İddiaya girdik de 300’lük mü yoksa 600’lük mü” sorusunu duyduğumda karşılaşmıştım. Kısaca Ninja 300, yakışıklı çift ön farları, abilerini aratmayan görünümü, sürüş kolaylığı, agresif klasik Kawasaki tarzı ve supersport havası ile sokaklarda dikkatleri üzerine çekmeyi başarıyor.

 

 

 

 

Kawasaki Ninja 300 Egzoz Detayları

İlk çalıştırdığınızda “Nereye gidiyoruz” hissi veren o motor sesi zaten ilk etapta kendini size çekmeyi fazlasıyla becerebiliyor. Belki görünüşüne göre egzoz sesi olarak zayıf kaldığını söyleyenler için alternatif egzozlar sonradan taktırılabilir. Ama yine de, o acayip egzoz sesini arayanlar için de Ninja 300, benim bir şey eklememe gerek kalmadan kibar ve narin sesiyle verilebilecek en güzel cevabı veriyor: “Hem kibarım hem de gaza asıldın mı basarım.”

 

 

 

 

Kawasaki Ninja 300 Motor Gücü

296cc’lik çift silindir ve 39 hp (beygir) motor kapasitesine göre de oldukça iyi gidiyor bence. Çünkü top speed olarak 180 km gördüğümü söylemeliyim, gaza daha da devam etsem gideceğini hissettim ve elimi gazdan çektim. Çılgın Japon Ninja 300, kalkış esnasındaki ataklığı, yüksek devirlerde gösterdiği hızlanma performansı, seriliği ile gerçekten daha yüksek cc’li motorları aratmayacak derecede konforlu bir sürüş lüksü sunuyor. 7.000 deviri geçtikten sonra ise o narin sesini daha da güçlü duymaya başlıyorsunuz. Pürüzsüz yağ gibi yollarda tamamen kullanış stilinize bağlı olarak sakin bir sürüş ya da agresif bir tempo yakalayabiliyorsunuz. Bir de benzin konusunda 17 litrelik bir yakıt kapasitesi olan Ninja 300 için yine kullanımınıza göre yaklaşık olarak 100 km’de ortalama (oldukça mantıklı diye yorumlayabileceğim) 4,5 ya da 5 litre yakıyor diyebilirim. Dijital göstergedeki ECO (ekonomik sürüş göstergesi) sembolü ile hangi ayarda gittiğinizi az çok kestirebiliyorsunuz. Motosiklette ekonomik sürüş performansını yakalamak isteyen sürücüler için ideal diyebilirim. Ayrıca radyatörün arkasında yer alan radyatör kapağı, akmayan trafikte ya da yazın sıcak havalarda can sıkıcı bir sıcaklık hissetmenizi engelliyor.

 

 

 

 

Kaydırmalı Debriyaj, Frenler, Lastikler

Güzel bir detay, hız azaltıldığı esnada yaşanan motor freninin etkilerini hafifleten ve böylece arka lastiğin gücünü dengeleyen özel kaydırmalı debriyaj özelliği ile de kendimi güvende hissettiğimi belirtmeliyim. Özellikle bu üç konuyu aynı başlık altına topladım. Çünkü evet kaydırmalı debriyaj oldukça iyi. Faydasını görüyor muyum? Evet, kesinlikle, hem de lastiklerin IRC olduğu düşünülürse. Niyetim kesinlikle marka kötülemek değil, ama lastiklerim konusunda ciddi sorun yaşadığımı belirtmeliyim. Kışın lastiklerimi değiştirmeden önce yağmurlu havada birkaç defa arka lastiğin kaydığına dehşet verici bir şekilde şahit oldum. Ne zaman Michelin Pilot Street taktırdım, o vakit ıslak zemin de dahil olmak üzere hiçbir sıkıntı yaşamamaya başladım. Fren konusunda da şu ana kadar hem ön hem de arka frende gerektiği zamanlarda gerektiği yerde ve panik frende hiçbir şekilde sürprizle karşılaşmadım. Tabii ki ABS’nin oluşu da buna katkıda bulunan ayrı bir avantaj.

 

 

 

 

 

 

Ön Cam, Aynalar

Supersport bir motosiklet mi kullanıyorsunuz, o zaman rüzgarı daha fazla hissetmeniz gerek! Aslında ergonomik olarak cam ufakta olsa gerçekten ciddi anlamda rüzgarı kesmeye yardımcı oluyor. Uzun yol sonrası ya da rüzgarlı havada hele de rüzgarıyla meşhur Çeşme otobanında isek, arkadaşlarımın “Belin ağrımadı mı gerçekten? Rüzgar yormadı mı?” diye sorduklarını bilirim. Ki daha yüksek cc’li supersport ya da racing motosikletler gibi, Ninja 300’ün üzerine tam olarak bir yatış söz konusu değil (gidonu biraz yüksek olduğundan). Sadece ciddi rüzgarlı havalarda camın ergonomik yapısından faydalanmak için tabiri caizse bence biraz da apaçi misali motosikletimin üzerine hafifçe yatıyorum, ufak bir hareket ama rüzgarı kesmeye inanılmaz etkisi oluyor. Aynalar supersport bir motosiklette olması gerektiği gibi, keskin, şık ve görmeniz gerekenleri size yansıtıyor. Ama her zamanki gibi “Hayat Kurtaran Bakış”ını asla ihmal etmiyoruz.

 

 

 

 

 

Gösterge, Sele

Uslanmaz Ninja 300, hız ve yakıt göstergesi, kilometre sayacı, çift trip metre, saat, ECO (ekonomik sürüş göstergesi), devir göstergesi, kilometre sayacı gibi çok fonksiyonlu modern ve kaliteli bir LCD göstergesine sahip. Olsaydı fazlaca dikkatimi dağıtacağını düşündüğüm, vites göstergesinin bulunmadığını belirtmeliyim. 785 mm sele yüksekliğine gelince, 1.65 boyunda bir bayan olarak hiçbir zorluk yaşamadığımı söylemeliyim. Hele bir de virajlara daha rahat girebilmesi için ağırlık merkezinin motorun aşağı kısmında olmasından dolayı 55 kilo ağırlığım ile 174 kilo ağırlığın beni zorlamadığını söyleyebilirim. O yüzden Ninja 300, özellikle motosiklete yeni başlayan sürücüler ve motorun ağırlığıyla uğraşmak istemeyen sürücüler için de mantıklı bir seçim olabilir.

 

 

 

 

Çanta, Artçı

Çanta mı, asla, o bir Supersport, aklınızdan bile geçirmeyin… Tavsiye ya depo çantası ya da sırt çantası olacaktır. Sadece artçının oturduğu selenin altında ruhsat, cüzdan, cep telefonu vs. koyabileceğiniz bir bölme var ki kullandığım pek söylenemez. Ufak bir sırt çantası her zaman işimi görmeye yetiyor. Peki ya artçı? Pek tavsiye etmem, sürücü için hava hoş, fakat artçım olan bir kız arkadaşım “Çok rahatsızdı, uzun bir yolculuk olsa pek binebileceğimi sanmıyorum” demekle yetinmişti. Tabii ki yine supersport olmasından dolayı düz yolların kralı o, çok fazla çetrefilli, taşlık, toprak, çakıl ve çamur sevmez. Virajların adamıdır, pist görürse dayanamaz. Ama şunu da söylemeden geçemeyeceğim, çakıllı ve toprak yollardan çok geçtim, dengeli duruşu ile sizi taşımayı kendisine görev edinse de sonuçta bir enduro olmadığı için engebeli yollarda fazlaca sarsıntı hissetmeniz söz konusu oluyor.

 

 

 

Evet, şimdi de bazı akranlarına şöyle bir göz atalım isterseniz. Yamaha R25, KTM RC390, Honda CBR 250R ve BMW G310R. Yamaha’nın yeni gözdelerinden R25, hem fiyatı (15.250 TL) hem de performansı ile kendini göstermeyi başarıyor ve bu iki önemli özelliği ile de Ninja 300’ün en büyük rakibi olmayı hak ediyor. KTM RC390’a baktığımızda, kaydırmalı debriyajına kadar her şeyi olsa da hem fiyat (19.950 TL) olarak kanımca pahalı, hem de yeteri kadar konforlu değil. Fakat aynı zamanda KTM’in hafif kahramanı, 147 kilo kuş gibi hafifliği ve kaliteli amortisörleri ile dikkat çekiyor. Honda CBR 250R ise ucuz (14.700 TL), dayanıklı, kendini ispatlamış ama artık zamanı geçen bir model ve performans olarak ise 27,5 beygir gücü ile bence Ninja 300’ün yanında oldukça güçsüz kalıyor.

 

 

 

Ninja 300 ile aynı segmentteki BMW’nin son bombalarından G310R ise EICMA’da gördüğüm kadarıyla ilgiyi üzerine çekmeyi başarmıştı. Fakat Türkiye için yine de akıllarda bir soru işareti. Ninja ise bu modellerin yanında ekstra hacmi ve gücüyle her ortama ayak uydurabilecek ergonomisiyle ön plana çıkıyor. Bu hacimde bir motosikletin hala Euro üzerinden satılması da en büyük dezavantaj. 2013 senesinde doğru bir atılımla piyasaya sürülen Kawasaki Ninja 300, ABS’li, ABS’siz ve KRT Edition olmak üzere 5.950 ile 6.900 Euro arasında değişen fiyatlarda Kawasaki bayilerinde. Ayrıca Kawasaki İzmir Bayii’nden aldığımız bilgilere göre Türkiye genelince 2015 senesinde 65 adet Z300 ve 55 adet Ninja 300 satışı gerçekleşmiş durumda. İlave olarak 2016 senesi için sürpriz renkleri ile Türkiye pazarında olması bekleniyor.

 

 

 

Kawasaki Ninja 300’ün tanıtım videosu sloganı “Hız bağımlılık yapar” ve reklam sloganı “Yeni Ninja 300, rekabeti yine geride bırakıyor”. Her ikisi de kullanıcısı olarak katıldığım ifadeler. Bence sınıfının en göz dolduran ve lider motosikleti, yine tekrarlıyorum kullandığım için değil, tarafsızca yorumumu sizlerle paylaşıyorum. Evet, fiyat olarak haklısınız, ne yazık ki olması gerekenden pahalı. Ama buna fazlasıyla değeceğini garanti ediyorum. R akibi mi? Çok iddialı olacak ama kişisel fikrimi soracak olursanız bence yok!

 

 

Agresif görünüşü ile bu genç yaşına rağmen hayata bir baş kaldırış ve isyan duygusu hissettiren, güç, performans ve güven veren gerçek bir yoldaş Ninja 300. Hep başlangıç motoru derler ama benim için o ne başlangıç ne de bir son, benim için tamamen “aradığım motor”. Arkadaşlarım “Daha yüksek cc’li bir motora ne zaman geçiyorsun?” diye sorduklarında içimi bir anlık bir ürperti kaplıyor. “Acaba böyle bir niyetim olmalı mı?” sorusu aklımdan geçse de kısa sürede kendime gelip bu düşünceden vazgeçiyorum. Neden mi? Çünkü Ninja 300, beni hiç üzmeyen bir dost!

 

 

 

Kawasaki Ninja 300 İnceleme Sonucu

Özetleyecek olursak tasarımı, performansı, sürüş kolaylığı, oturuş pozisyonu yani ergonomisi, hafifliği, tek silindirli motorlara göre daha akıcı bir gaz kolu tepkisi, ivmelenmesine pozitif yönde etkide bulunan torklu karakteristiği, fren gücü, kaydırmalı debriyajı, Kawasaki Ninja 300’ün ilk bakışta göze çarpan ve tercih sebebi olmasını sağlayacak artı özellikleri olarak sıralayabiliriz. Fakat lastiklerin ve engebeli yollardaki sürüş konforunun tatmin edici olmayışı (biraz da Supersport oluşunun etkisi), fiyatının da segmentine göre bir üst skalada olması, değerlendirmede eksi yönleri olarak yer almasına sebep oluyor. Ayrıca kişisel kullanıcı görüşü olarak; en başta Ninja 300 modelini tercih etme sebeplerimin arasında, tam istediğim gibi orta segmentte yer alması, alımlı ve yakışıklı Kawasaki tasarımı, performans sağlayacak çift silindir motor gücü, boy konusunda bana sorun yaşatmayacak sele yüksekliği ve beni zorlamayacak olan ağırlığı yatıyor. Her yaptığım kilometrede ne kadar doğru bir karar verdiğimi gördüm ve asla pişman olmadım.

 

 

 

Kawasaki Ninja 300 Teknik Özellikler ve Fiyatı

Fiyat: 5.950 Euro (6.700 Euro ABS’li)

Motor: 4-zamanlı,su soğutmalı,l 2 – silindir

Silindir Hacimi: 296 cc

Çap x Strok: 62.0 x 49.0 mm

Sıkıştırma Oranı: 10.6:1

Sübap Sistemi: DOHC, 8 sübap

Maksimum Güç/Tork: 39 bg (11,000 devir/dk) / 27 Nm 10000 devir/dk

Yakıt Sistemi: Yakıt enjeksiyon: 38mm x 2 (Keihin)

Ateşleme: Elektronik

Marş Sistemi: Elektrik

Şanjman: 6 – vites

Şasi Tipi: Çelik

Kaster/Trail: 27′ / 93 mm

Süspansiyon,Ön/Arka: 37 mm teleskopik çatal / Gazlı Uni-Trak, 5 önyükleme ayarlı

Lastik,Ön/Arka: 110/70-17 M/C / 140/70-17 M/C

Fren,Ön/Arka: Tek Disk 290 mm, çift piston kaliper / Tek Disk 220 mm,Çift piston kaliper

Tekerlek Çalışması,Ön/Arka: 120/132 mm

U x G x Y: 2015x715x1110 mm

Aks Açıklığı: 1405 mm

Sele Yüksekliği: 785 mm

Yakıt Kapasitesi: 17 Lt.

Dolu Ağırlık: 172 Kg, 174 (ABS)

Distribütör: Z-MOTO Motorlu Araçlar

www.kawasaki.com.tr

Cevap bırakın