in ,

Azrail

Yazar: Ahmet Köseoğlu

A.T. American Cycles işletmecisi ve aynı zamanda Chopper Custom köşemizin yorumcusu Aykut Tataroğlu’nun son şaheseri: Azrail

Aykut Tataroğlu Custom Motosiklet sektörünü sarsmaya devam ediyor. Büyük Usta, dikkatleri üzerine çeken Osmanlı isimli tasarımdan sonra yeni bir bomba tasarıma daha imza attı.

 

Azrail 1. İçerik Fotoğrafı
Azrail 2. İçerik Fotoğrafı

Custom Choppers köşemizin meraklıları yorumcumuz Aykut Tataroğlu’nun bazı aylarda işlerinin yoğunluğu nedeniyle aramızda olamadığını hatırlayacaklardır. İşte büyük ustanın yoğun olmasına neden olan tasarımı sizlerle paylaşıyoruz:

 Azrail 3. İçerik Fotoğrafı

AZRAİL

Tamamen Aykut Tataroğlu stili ile yoğrulmuş çelik, alüminyum ve biraz altın madeninden oluşan Azrail (Reaper) tasarımı göz kamaştırıcı bir görünüme sahip. Tasarımın motor yağının da dolaştığı kosa biçimindeki arka maşasını, birincil aktarmasının üzerindeki koruma kapağını ve deposunu dikkatli bir şekilde incelerseniz isminin neden Azrail olduğunu anlarsınız. Canavar tırnağı şeklinde tasarlanmış ayaklıkları ve ağzından çıkan ışık ile (bi xenon) ölüm saçan pelerinli yaratığı andıran özel tasarıma sahip farları ile bu görünümü destekliyor. Yine el yapımı arka stop tasarımı ise bir A.T. klasiği: ince, geniş ve şık.

 Azrail dizaynının deposu ise başlı başına bir şaheser. Ortasından özel CNC tezgâhında büyük emekler ile üretilmiş krom omurga geçen iki parçalı deponun koltukla birleşme noktası da özenle tasarlanmış. Göz alıcı deseni bazı fotoğraflarda tam olarak belli olmuyor fakat inanın bu gibi metalik renkli, 3 boyutlu desenler ancak çıplak gözle anlaşılıyor.

 

Biraz detaylara inecek olursak önce gidonu incelemeliyiz. Dört parçanın birleşiminden oluşan şık gidonda hiç kablo olmayışı ve üstat Aykut Tataroğlu’nun ince zevki ile gidonun ortasında birleşim noktasına yerleştirdiği etrafı altın kaplama şık göstergenin çizgileri Azrail tasarımını kalite ve işçilik sınıfında en üst basamaklara çıkarıyor. Bütün bunların el yapımı olduğunu belirtmemize gerek var mı bilmiyorum. Dikkatli bakmadan görünmeyen küçük sinyaller de yine gidon üzerinde yer alıyor. Bu arada işlemeli, dövme deri sele de tamamen el yapımı.

 

A.T. patentli özel tasarım büyük 20 telli jantlar motosikletin şıklığını arttıran etkenlerden. Bu arada üstat daha önce tamamen paslanmaz çelikten ürettiği bu jantlarda artık alüminyuma da yer vererek daha kolay kullanım ve manevra yeteneğinin artmasını sağlamış. Ön jantta 130-60/23 arka jantta ise 300-35/18 ölçülerinde Avon lastikleri uygun görmüş. Lastikleri kaplayan çamurluklar da tamamen el yapımı. Hatta Nisan ayındaki ziyaretimizde arka maşanın yapımına bizzat şahit olup, göstermelik de olsa işin ucundan tutmuştuk. Böyle anlatılırken çok kolay ancak sadece bir çamurluk yapmak inanılmaz zamanlar alıyor. Motosiklet üzerindeki simetriyi tekerleğin kavisine uyacak şekilde çamurluğa yansıtmak -hele ki bu çamurluk paslanmaz çeliktense- günler sürebiliyor. Aynı şekilde paslanmaz çelikten karbüratör manifoltlarının ve 70 mm’lik egzoz borularının doğru açılarda bükülmesi de ciddi emek ve kabiliyet isteyen işler.

 

    

Motor

Alçak oturuş pozisyonlu Drag tarzı A.T.-V.G. (rake 46 derece) şasili Azrail tasarımı, 2 adet 2X44mm’lik 24 ayar altın kaplama Weber karbüratörlerinden güç alan; 140 beygir ve 170 Nm tork gücündeki Total Performance 2030 cc’lik motoru ile sürücüsüne ismine yakışır bir performans sunuyor. Azrail’in 170 Nm tork güce yükseltilmiş motoru ile trafik ışıklarında boy ölçüşmek istemeyeceğiniz bir motosiklet.    

 Azrail 4. İçerik Fotoğrafı

6 vitesli ekstra kuvvetlendirilmiş şanzımana sahip Azrail’in debriyajı dragster tipi kuru debriyaj. Motorun gücünü önce (birincil aktarım) BDL kayış şanzımana aktarırken; oradan da 28 mm genişliğindeki kayış hareketi arka tekerleğe iletiyor. Aykut Tataroğlu’nun tasarımlarında en çok dikkat ettiği şey motosikletin şık görünümünün yanında işler, kullanılır bir tasarıma sahip olması. Büyük üstadın tüm tasarımlarını TÜV kontrolünden geçirerek yol uygunluk sertifikalarını aldığını söylersek işin ciddiyetini sanırım daha iyi vurgulayabiliriz.

 Azrail 5. İçerik Fotoğrafı

Aykut Tataroğlu, Azrail’in tasarımında da şık görünüş ve kullanışlılığı hatta performanslı kullanışlılığı ön planda tutmuş. 140 bg ve 170 Nm tork gücü durdurmak için önde 13 inç büyüklüğündeki disk freni Performance Machine marka 6 sol ve 6 sağ olmak üzere 12 pistonlu, kaliper tutacakları el yapımı fren sistemi sıkıştırıyor. Arkada ise 8,5 inç büyüklüğünde diskleri yine el yapımı kaliper tutacaklarına sahip 4 pistonlu fren sistemi kontrol ediyor.

 

Azrail’in dengeli şasisi önde 46 derecelik açı ile New Style Springer maşaya bağlı. Yere biraz fazla yakınmış gibi duran tasarım havalı arka amortisöre sahip; yani isteğe bağlı 50 mm yükseltilebiliyor (bozuk-kasistli yollarda kullanılırken). Motosiklete genel olarak bakacak olursak; diğer Aykut Tataroğlu tasarımlarında olduğu gibi Azrail’de de ince elenip sık dokunarak üretilmiş ayrı ayrı parçaların birleşmesinden oluşan göz alıcı bir tasarıma imza atılmış. Büyük usta son tasarımı ile bir kez daha bu işte en iyisi olduğunu ispatlamış.

  

 Azrail 140 Bg ve 170 Nm tork güce yükseltilmiş motoru ile trafik ışıklarında boy ölçüşmek istemeyeceğiniz bir motosiklet

 

Aykut Tataroğlu el yapımı gidon, depo, ön-arka çamurluk, arka maşa, karbüratör manifoltları ve egzoz tasarımları ile Azrail tasarımında kaliteyi en üst seviyelere çıkarmış

 

Aykut Tataroğlu Amerika Sturgiz’de 3 tasarımı ile katıldığı Rat Hole Show’da Azrail tasarımı ile 1.’liği, Stage II tasarımı ile 2,’liği ve Osmanlı tasarımı ile 5.’liği alarak şov tarihinde 3 kupa birden alan ilk ve tek custom motosiklet ustası oldu.

 

 

 

 

AYKUT TATAROĞLU

1962 yılında İstanbul Samatya’da doğdu. 1964 yılında ailesiyle Almanya’ya yerleşti. 1986 yılında el yapımı motosiklet işine başlayan Aykut Tataroğlu 1994 yılında A.T. AMERİCAN CYCLES isimli custom motosiklet firmasını kurarak, el yapımı motosiklet üretimine başladı. Tasarımlarıyla Avrupa’da gerçekleştirilen çeşitli chopper custom şovlarında “En İyi Tasarım”, “Şovun En İyi Motosikleti” ve “En Radikal Tasarım” gibi birçok ödül kazanarak yeteneğini tescilledi. Stage II tasarımıyla dünyanın en iyi custom ustalarıyla birlikte Michael Knepper’in 2009 ve 2010 takviminde yer aldı. Osmanlı ismini verdiği tasarımıyla sektördeki tarzı ve işçiliğini marka haline getiren el yapımı motosiklet üstadı, Azrail isimli son dizaynı ile yine custom motosiklet şovlarında 1.’lik kupalarını toplamaya başladı. İstanbul’u çok sevdiğini belirten Aykut Tataroğlu, işleri her elverdiğinde İstanbul’u ve İstanbul Gaziosmanpaşa’da ikamet eden annesini ziyaret ediyor. Daha fazla bilgi için www.at-american-cycles.com ve www.handmade-custom.de

 

Azrail 6. İçerik Fotoğrafı

 

Torna, Freze, Kaynak…

İyi bir custom motosiklet ustası olabilmek için torna, freze, kaynak, taşlama ve parlatma işinden çok iyi anlamanız gerekiyor. Fakat henüz yapım aşamasındaki tasarımın son halini gözünüzde canlandıramıyor; hayal gücünüz nasıl bir parça üreteceğinize dair sizi yönlendirmiyorsa, bu 5 işi iyi bilmeniz sadece yetenekli bir işçi olmanızı sağlar. Aykut Tataroğlu profesyonel el yapımı motosiklet üretimi kariyerinde birçok önemli tasarıma imza atarak kendini ispatlamış bir isim. Düşük ağırlık merkezine sahip, drag tarzı şasi ve alçak oturuş pozisyonlu sportif ve kullanışlılık özelliğini ön planda tutan modeller tasarlıyor – o nedenle zaman zaman Chopper Custom bölümündeki köşesinde bazı motosikletlere dair “masa olarak salonuma koyabilirim” ya da “duvarda iyi ama pahalı bir tablo olur” gibi yorumları yer alıyor-. İşte büyük üstadın son tasarımı Azrail’in yapım aşamalarından kareler:

 

Azrail 7. İçerik Fotoğrafı
Azrail 8. İçerik Fotoğrafı
Azrail 9. İçerik Fotoğrafı
Azrail 10. İçerik Fotoğrafı

Ne düşünüyorsun?

Yorumlar

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Loading…

0

2018 Fiyat Listesi Hangi Motor Kaça Gelecek, Hangisi Gelecek, Pazar Tahminleri

Şık, Kaliteli ve Eski

REKLAM