Bmw iki maxi scooterı için yeni güncellemeler duyurdu. Hem C 650
Sport hem de C 650 GT güncellemelerden beraber nasiplenecek. Bu güncellemeler yeni
süspansiyon, çekiş kontrol sistemi ve daha sert gaz tepkisi olarak açıklandı.
Bmw’nin ASC (Otomatik Stabilite Kontrolü) ya da diğer adıyla çekiş kontrol sistemi ABS ile beraber standart olarak sunulacak.

C 650 GT aynı zamanda opsiyonel olarak seçilebilecek “Yan Görüş
Asistanı” donanımına sahip olacak. Bu asistan scooterın önünde ve arkasında
bulunan iki ultrases sensörünü kullanarak sürücünün kör notkasında olan
objeleri 5 metreye algılayıp sürücüye bildirebilecek. 8KM/S hızın üstüne çıkıldığında aktif olan bu
sistem objenin hangi tarafta olduğuna göre yanacak olan aynalardaki üçgen
ışıklarla sürücüyü uyaracak. Eğer sürücü objenin olduğu yöne doğru yönelmeye
başlarsa ışık yanıp sönerek sürücüyü kaza yapmaktan kurtarmayı amaçlıyor. BMW
bu sistemin ilk kez bir motosiklette uygulandığını ve bunu ilk uygulayan şirket
olmaktan mutlu olduklarını dile getirdi.

C 650 Sportta ise daha modern, dinamik ve gelecekten gelmiş gibi
bir tasarım uygulanmış. Tabi bunda çift çıkışa sahip yeni egzozların ve
makyajlanmış bir iki ufak yerin etkisi büyük. Bu model GT’nin 647cc’lik
motorunu paylaşsa da daha önceden C 600 Sport olarak biliniyordu.
İki modelde yeni panel ve renk seçeneklerine sahip oldu.
(Galeride görebilirsiniz)
İki modelde de boru(tubular) şasiye sahip ve Avrupa ülkelerinde
uygulanan, ülkemizde de yeni yürürlüğe girecek yasa dolayısı ile A2 ehliyetli
kullanıcılar için istendiği takdirde 47 beygir güç ile kısıtlanarak satın
alınabilecek.

C 650 Sport ve C 650GT’de yapılacak değişikliklerin özet listesi;
Daha dinamik çalışma
prensibine sahip olması için revize edilmiş CVT şanzıman
Spor ve konfor sürüşü
arasının ideal şekilde yakalanabilmesi amaçlanarak değiştirilmiş yeni
süspansiyonlar
Standart halde gelecek olan
ASC sistemi
C 650 Sport için yeni
tasarım
C 650 GT için makyaj
operasyonu
Daha tok ses vermesi
amaçlanan yeni susturucular
Yeni kadran dizaynı
Kromajlı yeni elcik dizaynı
Daha yüksek kaliteye sahip
yüzey
Otomatik yanan farlar
Revize edilmiş orta ayaklık
Yan Görüş Asistanı (C
650GT)
Yeni Renkler: Metalik Mat Valencia
Turuncusu, Opak Işık Beyazı ve Metalik Kara Fırtına (C 650 Sport)
Yeni Renkler: Metalik Kara
Fırtına, Metalik Buz Bronzu ve Opak Işık Beyazı (C 650GT)
Teknik Özellikler;
Motor | |
---|
Tipi | 2 silindirli 4 zamanlı sıvı soğutmalı motor, silindir başına 4 supap |
---|
Çap x strok | 79 mm x 66 mm |
---|
Silindir Hacmi | 647 ccm |
---|
Motor gücü | 7.500 dev/dak'da 60 bg |
---|
Azami tork | 6.000 dev/dak'da 66 Nm |
---|
Kompresyon oranı | 11,6 : 1 |
---|
Yakıt hazırlanması/Motor kontrolü | BMS-E dijital motor yönetimi |
---|
Emisyon kontrolü | Kapalı çevrimli 3 yollu katalitik konvertör, EU-4 emisyon standardı |
---|
Performans / yakıt tüketimi | |
---|
Azami hız | 175 km/sa |
---|
90 km/sa sabit hızla 100 km’de yakıt tüketimi | 4,4 lt |
---|
120 km/sa sabit hızla 100 km’de yakıt tüketimi | 5,6 lt |
---|
Yakıt tipi | Premium sınıf yakıt, kurşunuz 95 (RON) |
---|
Elektrik sistemi | |
---|
Alternatör | Üç fazlı 588 W jeneratör |
---|
Akü | 12 V / 12 Ah, bakım gerektirmez |
---|
Güç aktarımı | |
---|
Debriyaj | Santrifüjlü debriyaj |
---|
Şanzıman | CVT vites kutusu |
---|
Aktarma | Yağ banyosunda zincir |
---|
Şasi / frenler | |
---|
Yürüyen aksam | Kalıp dökme alüminyum üniteli çelik boru yapısı |
---|
Ön çatal / süspansiyon | Ters çatal Ø 40 mm |
---|
Arka çatal / süspansiyon | Tek taraflı salıncak |
---|
Süspansiyon mesafesi ön / arka | 115 mm / 115 mm |
---|
Tekerlekler arası mesafe | 1.591 mm |
---|
Kaster | 92 mm |
---|
Gidon açısı | 64,6° |
---|
Jantlar | Dökme alüminyum jantlar |
---|
Ön jant | 3,50 x 15" |
---|
Arka jant | 4,50 x 15" |
---|
Ön lastik | 120/70 ZR 15 |
---|
Arka lastik | 160/60 ZR 15 |
---|
Ön fren | İki rotorlu disk fren, çap 270 mm, 2 pistonlu yüzer kaliper |
---|
Arka fren | Tek disk fren, çap 270 mm, 2 pistonlu yüzer kaliper |
---|
ABS | Standart: BMW Motorrad ABS |
---|
Boyutlar / ağırlıklar | |
---|
Toplam uzunluk | 2.155 mm |
---|
Genişlik (aynalar dahil) | 877 mm |
---|
Yükseklik (aynalar hariç) | 1.378 mm
|
---|
Sele yüksekliği, yüksüz durumda | 800 mm (motosiklet aksesuarları veya donanım ile 780 mm) |
---|
Bacak içi bombesi, yüksüz durumda | 1830 mm (motosiklet aksesuarları veya donanım ile 1810 mm) |
---|
Boş ağırlık, yola çıkmaya hazır, tam dolu yakıt deposuyla 1) | 249 kg |
---|
Kuru ağırlık 2) | 237 kg |
---|
İzin verilen toplam ağırlık | 445 kg |
---|
Yük kapasitesi (standart donanımla) | 196 kg |
---|
Kullanılabilen depo kapasitesi | 16 lt |
---|
Yedek depo | 4 lt |
---|