in ,

BMW K1600 NURBS

 

BMW Motarrad, Belçika’nın bir numaralı custom motosiklet yaratıcısı Fred Krugger Bertrand ile aynı masaya oturursa ortaya böylesine şahane bir proje çıkması elbette tesadüf değil.

Custom dünyasında klasik BMW’lere olan talep oldukça fazla, ancak kimsenin gönlü kesip biçmeye el vermediğinden midir bilinmez, markanın modern modellerinden yaratılan custom motosikletlere rastlamak oldukça zor. Ürün gamındaki en büyük ve konforlu touring modeli olan K1600, bu iş için düşünülecek son motosiklet bile olabilir. Yine de oturma odasındaki rafında AMD şampiyonluk kupası bulunan Fred Krugger Bertrand, Alman firmanın bu custom projesini tamamlamak için seçimini altı silindirli bu uzay gemisinden yana kullanmış.

 

BMW K1600 NURBS 1. İçerik Fotoğrafı

 

İlk bakışta motosikletin bir K1600, hatta hiç değilse BMW olduğunu anlamak güç. Markanın karakteristik özelliklerinden Paralever, Duolever süspansiyonlar, kendine has şasi yapısı veya heybetli touring cüssesi göze çarpmıyor. Motosikletin yapısal özelliklerinin çoğunu değiştiren Krugger, yine de bunun bir BMW 1600 olarak kalabilmesi için, araç üzerinde bulunan elektronik sistemleri elimine etme yoluna gitmemiş. “Sadece motosikleti yaratmak kolaydı. Ancak hem motosikleti yaratıp, hem de K1600’ün sahip olduğu tüm teknolojiyi korumak; işin zor kısmıydı. Tüm elektronikler, bilgisayar sistemleri, ABS kutusu ve sensörleri mevcut tutmaya çalışmak, işin en zor kısmı.” diyor Krugger…

 

Motosikletin şasisi daha uzun ve daha alçak olacak şekilde tamamen baştan yaratılmış ve meşhur 6 silindirli motor, herhangi bir değişiklik yapılmadan bu yeni şasinin içine yerleştirilmiş. K1600 NURBS bu haliyle bir metamorfoza uğrayıp touring bir modelden café racer tarzına geçiş yapmış. Tamamen elle şekillendirilmiş çelik ve alüminyumdan oluşan gövde, tek kişilik sele ve sahip olduğu kısa kuyruk sayesinde araç, gerçekten de neo-klasik bir tarz elde etmiş. Önde 21” arkada ise 20” ölçülerine sahip altı kollu alaşım jantların her ikisi de tek kollu salıncaklarla şasiye bağlanmış. Frenleme işlemini ise önde altı, arkada ise dört piston kaliperli Beringer frenler, BMW’nin standart ABS’si ile birlikte üstleniyor. NURBS’ün Duolever süspansiyonu ise, motosikletin yeni yapısına uygun hale gelebilmesi için ağır bir modifikasyona uğratılmış ve orijinal K1600’ün yalnızca amortisörü bu yeni süspansiyon sisteminde kullanılmış.

 

 

BMW K1600 NURBS 2. İçerik Fotoğrafı
BMW K1600 NURBS 3. İçerik Fotoğrafı

 

 

Motosikletin akıcı ve kompakt tasarımı bizlere Tron filmini çağrıştırsa da, aslında Krugger’ın ilham aldığı kaynak Hollywood filmlerini futuristik dünyası değil, savaş öncesi 1930’lu yıllar… Bu yılların merkezinde ilham alınan motosiklet ise; BMW R7. Dönemine göre oldukça sıra dışı ve şık bir tasarıma sahip olan R7, NURDS için de yola çıkış noktası olmuş. Krugger, motosikletin radyatörlerini kenarlara taşıyarak motor bloğunun önünü açmış ve böylece K1600’ün oldukça etkileyici 6 egzoz manifoltunu da gözler önüne sermeyi tercih etmiş. Motosikletin ana yakıt deposu sele altına yerleştirilmiş ki, bu bir BMW için pek de yeni bir çözüm değil… “Ana depo” olarak belirtmemizin sebebi; NURBS’ün kuyruğunun altında ikincil bir depo daha bulunuyor olması. Ne de olsa altı silindiri beslemek için normalden daha fazla yakıt gerekiyor.

 

BMW K1600 NURBS 4. İçerik Fotoğrafı

 

Aracın adını aldığı NURBS kelimesi aslında matematiksel bir terim: Non-Uniform Rational B-Spline kelimelerinin baş harflerinden oluşan isim, 1950’li yıllarda mühendisler tarafından geliştirilen, otomobil ve gemi tasarımında serbestçe şekillendirilmiş yüzeylerin tekrarlanması ilkesine dayanan konsept anlamına geliyor. Gerçekten de kavisli tasarımı ve baştan sona kesintisiz şekilde devam eden gövde parçaları ile 1950’li yılların otomobilleriyle de benzerlik gösteriyor. Chevrolet Bel Air veya Mercedes- Benz 300, NURBS’ün görünüşü üzerinde etkisi olan dönemin tasarım anlayışına örnek olarak gösterilebilir.

 

BMW K1600 NURBS 5. İçerik Fotoğrafı

 

Bir taraftan bakıldığında kalınca lastikleri, ciddi ve metalik rengi, altı silindirli kocaman motoruyla oldukça uzay çağı görünümüne sahip olan NURBS; aynı zamanda kısa kavisli kuyruğu, uzun akıcı gövdesi ve önde bulunan tek yuvarlak farıyla, geçmişin kokularını da hissetmemizi sağlayabiliyor. İşte custom dünyasındaki ustalık da kendisini burada belli ediyor. Tüm devirlerden iz taşıyan özgün ve çok özel bir motosiklet… NURBS ile başından sonuna kadar harika bir iş çıkartan Krugger, AMD şampiyonluğunu kesinlikle hak ettiğini bir kez daha kanıtlamış oluyor.?

Ne düşünüyorsun?

Yorumlar

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Loading…

0

KTM 1190 Adventure – Aprilia Caponord 1200

Motoroman – İstanbul’dan Katmandu’ya – Bölüm IV

REKLAM