in ,

BMW R100 RT Stannum

 

Latincede “teneke” anlamına gelen Stannum isimli bu BMW’nin adını hakedip etmediğine karar vermek çok zor!

Avrupalılar kurallara karşı olan itaatkar tavırları ve bu sebepten ötürü hayatlarının her alanına sinmiş kusursuz bir düzen içinde yaşayan topluluk olarak ünlerini tüm dünyaya salmışlardır.. Hele ki Almanlar ve yan komşuları Avusturyalılar bu konuda Avrupa’nın öncü milletlerinden. Custom motosiklet işiyse bunun tam tersi olarak doğan, kurala, mevcut olana karşı çıkıp kişinin hayatını ve motosikletini dilediği şekilde şekillendirmesini de içeriyor. Durum böyle olunca hem trafiğe çıkabilecek ölçüde uygun hem de fark yaratacak kadar radikal olacak bir araç yaratmak çok da kolay bir iş değil. Hele ki yaratılacak bu motosikletin koca bir kaya kadar sert ve sabit Avusturya yönetmeliklerine uyacak şekilde olması durumu daha da üst noktaya taşıyor.

 

BMW R100 RT Stannum 1. İçerik Fotoğrafı

 

Ancak olan olmuş bir kere, Avusturyalı bir müşteri çalmış ER Motorcycles’ın kapısını ve trafikte de kullanabileceği mükemmel bir motosiklet yaratmalarını istemiş kendilerinden. Üstelik istek bununla da bitmemiş, ER’nin daha önceki BMW çalışmalarından daha güçlü, manevra kabiliyeti daha yüksek ve en doğal olarak da daha güzel görünen bir motosiklet istediğini de belirtmiş. Henüz masa başına oturup projeyi tasarlamadan bile tüm bu beklentileri karşılayacak bir motosikletin nasıl yapılacağı düşünülmeye başlanarak Stannum’un da kaderi yavaşça şekillenmeye başlamış. “En büyük sorunumuz çok katı Avusturya yasalarıydı, işin içinden çıkmak için nasıl yol bulmamız gerektiği konusunda kafa patlattık. Amacımıza ulaşmaya çalışırken planlamadığımız değişiklikleri yapmak zorunda kaldığımızda çoğu kez dudağımızı ısırdık ancak gözümüzü ödüle dikmiştik – sağlam, şık ve yola çıkması yasal bir motosiklet yapmak.” ER Motorcycles bu projesi için, Avrupa menşeili retro custom modelleri yapmak üzere çokca tercih edilen BMW’nin R serisini seçmiş. Görünen o ki 81 model bu R100 RT Avusturyalı sahibini mutlu etmek için doğru seçilmiş bir motosiklet. “İlk olarak iyi durumda ve deposu hasar almamış bir donör motosiklet bulmalıydık.” diyor Blaz.

 

Şüphesiz BMW R100 RT’lerin en karakteristik özelliklerinden olan deposu, ER ekibinin de oldukça önem verdiği bir parça olmuş. Aracın görünüşünde en büyük görevi üstlenen alüminyum depo fırçalanarak ciddi ve sağlam bir hava yaratmış. “En sonunda istediğimiz gibi güzel ve hasarsız bir BMW deposu bulduğumuzda onu doğru şekilde kullanmak için yalnızca bir şansımız vardı. Sonunda dökülen tere değdi çünkü gerçekten çok şık duran bir parça oldu, ayrıca o sarı şeritlerle de harika duruyor.”

 

BMW R100 RT Stannum 2. İçerik Fotoğrafı

 

ER Motorcycles özenle yarattığı bu motosikletin adını latincede teneke anlamına “Stannum” olarak koymayı uygun görmüş. Nasıl yani, buradan bakınca tam bir Alman motosikleti, kaya gibi sağlam duruyor, yoksa içi çürük elma mı? Hayır, Blaz durumu şöyle açıklıyor: “Üzerinde etiketi bulunmayan bir teneke kutu gibi, dışarıdan bakınca içinde ne olduğuyla ilgili yalnızca ön sezilerde bulunabiliyorsunuz ama hele bir yola çıkıp gazı açın bakalım, o zaman nasıl bir sürpriz sizi bekliyor. Bu şey bir canavar, yasal bir canavar.”

 

BMW R100 RT Stannum 3. İçerik Fotoğrafı

 

Üstelik Stannum’un sunduğu yalnızca görüntü ve güçle kalmıyor. Müşteriden gelen istek üzerine bu BMW iki farklı sele ve kuyruğa sahip. Kolayca takılıp çıkartılabilen bu sele sistemi ile motosiklet ister tek kişilik bir keyif makinesi ister çift kişilik bir gezi aracı haline geliyor. Açıkcası görüntü uğruna kullanışlılıktan fedakarlık eden birçok custom modeline karşın Stannum’un bu özelliği takdiri hakediyor. Bu özellik aynı zamanda ER Motorcycles için de bir ilk olma özelliği taşıyor. Motosikletin üzerinde bulunan susturucular Hattech tarafından üretilmiş. Hagon amortisörler ve Haidenau K60 Scout lastikler Stannum’un kanındaki scrambler genlerini de ortaya koyuyor. Ön ve arka fren kaliperleri için Brembolar tercih edilmiş. Yine scrambler tarzı geniş gidon ise arazi motosikletlerinde sıkça kullanılan Renthal marka. Ayaklıklarda Tarozzi, göstergeler ve elektronik diğer sistemlerde ise Motogadget kullanılmış. Aracın seleleri, iki farklı kuyruk şasisi, deposu, çamurlukları ve geri kalan tüm parçaları ER ekibinin el emeği. Stannum yola çıkabilmek için gerekli olan tüm şartnamelere uygun olsun ya da olmasın, Avusturya’lı sahibinin yolda giderken motosiklete ilgi duyan çoğu polis tarafından çevrileceği ve ehliyet-ruhsattan ziyade bu emek ve estetik dolu tenekeyle ilgileneceği kesin.

Ne düşünüyorsun?

Yorumlar

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Loading…

0

Ducati Fabrika

Motoroman – İstanbul’dan Katmandu’ya – Bölüm II

REKLAM