Menu
in

BMW R1200S Geri Dönebilir!

Yazar: Ahmet TEZCAN

BMW, boxer motorlu yeni bir spor motosiklet üretebilir. Detaylar için devam edin…

Boxer motorlu yeni bir BMW spor motosikleti üretilebilir mi? Evet, firmanın S1000RR ve yeni jenerasyon R-serisi ikiz silindirli motosikletleri ile yakaladığı satış başarısı göz önüne alındığında, bu ikisinin birleşimi başarının formülü olabilir.

Dünya çapında yetkiye sahip bir Alman dergisi, R1200S’in üretileceğini düşünüyor. Motosikletin muhtemel çizimi, geçmişteki geliştirmelerinde BMW’ye yardım eden ve BMW’nin prototipler üzerine etiketini basarak o motosikletin yegâne olduğunu ifade ettiği firma Wunderlich’ten geliyor.

BMW’nin en güncel, kısmen su soğutmalı R1200 motoru “GS” modelinde bile tam 125 beygir gücünde iken, yeni “S” modeli için önerilen 150 beygirlik yüksek performanslı versiyonun olasılığı o kadar uzak değil.

Benzer örnekler mevcut; BMW geçmişte birkaç kez, 2006-2007’de üretilen R1200S ve 2008-2012’de üretilen karbon kaplı, o zaman için pahalı olan (14,500£) HP2 Sport  dahil olmak üzere güvenilir bir boxer spor motosiklet üretme girişiminde bulundu. Daha önce yine 1992 civarında BMW, potansiyel bir WSB motosikleti için bir prototip ortaya çıkardı ve prototipte, öncesinde Yamaha ile ilişkilendirilmiş “R1” adını kullandı. Bu motosiklet sıvı soğutmalı, silindir başına 4 valf düşen,  temiz bir viraj alımı sağlaması için şasiye yüksekçe yerleştirilen DOHC boxer ikiz bir motora sahipti, ayrıca her iki taraftaki radyatörlerde Telelever çatal ayarlaması için yer bırakılmıştı. Bu günlerde sıvı soğutmalı ve dört valf kafasına sahip DOCH motorlar R1200 serisinde standart halde ve aynı radyatör düzeni de kullanılıyor.

R1200S, yarış odaklı olmadığı için 200 beygir gücündeki S1000RR ile tabii kıyaslanamaz ama boxer motoruna sahip, yol odaklı, az bakım gerektiren ve sonsuz tork stoğuna sahip bir spor motosiklet, oldukça çekici bir ihtimal.

Cevap bırakın