in

BMW’den Adaptif Hız Sabitleme Sistemi

 Otomobillerde sıkça karşımıza çıkan hız sabitleyiciler son zamanlarda motosikletlerde de çoğalmaya başladı. BMW bu sistemi motosikletler için bir adım öne taşıyarak, adaptif hız sabitleyici sistemi üzerinde çalışıyor 

BMW'nin Hız Sabitleme Sistemi Motosiklet Dünyası İçin Bir İlk Olacak

 Standart bir hız sabitleme sadece hızınızı sabitleyip kalan kontrolleri etkilemezken adaptif hız sabitleme öndeki araçları algılayarak sürüş hızını aktif olarak değiştirebiliyor, bu sayede sürücünün takip mesafesi hakkında endişelenmesine gerek kalmıyor. 

 Evet, bu sistem kesinlikle yeni değil, özellikle 4. seviye otonom araçlar konuşulurken, adaptif bir hız sabitleyici heyecan verici bir gelişme gibi durmuyor. Fakat bu sistem ilk kez bir motosiklet için uyarlanacak. BMW ve Bosch ile iş birliğinden doğan “Active Cruise Control” (ACC) sürücünün hızını sabitlerken aynı zamanda öndeki araçla olan mesafesini ayarlamasını da sağlıyor. Bu sayede uzun süreli sürüşlerde kolaylık sağlanması hedefleniyor. Sistem 3 farklı mod ile beraber geliyor, daha rahat ve konforlu bir yolculuk isteyen sürücüler için yumuşak bir şekilde hızlanıp yavaşlarken, daha agresif sürüş hedefleyen sürücüler için sistemi “Dynamic” olarak ayarlamak da seçenekler arasında.  Motosikletin hızı ve takip mesafesi gidonda bulunan düğmeler aracılığı ile ayarlanıyor. Bu verilerin hepsini TFT Ekranından takip etmek mümkün. Dileyen sürücüler bu sistemi iptal edip BMW’nin eski hız sabitleme sistemini (Dynamic Cruise Control) kullanabiliyor. 

Sistem yoldaki araçları algılayarak hızını güncelliyor

 BMW bu sistemin sadece düz yollar için olmadığının da altını çiziyor. Sistem motosikletin ne kadar yattığına göre de davranışları değiştirebiliyor. Motosikletin fazla yattığını anladığı zaman frenlemeyi ve hızlanmayı da sürüş dinamiklerine göre sınırlayarak sürücünün dengesini koruyor. Sistem her zaman müdahale edilebilir bir şekilde tasarlanmış, sürücü basit bir komutla kontrolü tamamen eline alabiliyor.

 Basına sızan yeni Ducati Multistrada V4 fotoğraflarında da aynı şekilde bir sensör göze çarpıyor. Bu hamleyle beraber ilerleyen zamanlarda çok daha zeki motosikletler görmemiz mümkün. Sistemin arabalardaki kadar tutup tutmayacağı ise henüz merak konusu. 

Ne düşünüyorsun?

Yorumlar

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Loading…

0

Seat’tan elektrikli Scooter

Honda Elektrikli Bir CB125R İçin Patent Aldı

REKLAM