Menu
in

Dinamik Sönümleme Kontrolü Nasıl Çalışır?

Yazar: Motoron

BMW’nun DDC’si, şartlara bağlı en uygun süspansiyon sönümlemesini kendisi seçer ve gerçek zamana uygun olarak
davranır.

Bunu yaparken, hız, yatış açısı, gaz pozisyonu, devir, vites, hızlanma ya da frenleme oranı, süspansiyon pozisyonu, sürüş modu ve çekiş kontrol durumundan faydalanır. Bugünkü elektronik süspansiyonların aksine, (Ducati Multistrada ve Panigale, BMW ESA II), DDC adımlı motor kullanmaz; gerçek şartlara uyum sağlamada bu çok yavaş kalırdı. Bunun yerine, bir sinyal ile amortisörün içindeki manyetik alanı etkinleştirir ve böylece valfleri açıp kapatabilir. Bir şikan içinde bir tam yatıştan diğerine gidebileceğiniz en çabuk zaman bir tam saniyedir, bu da sisteme kendini ayarlaması için yeteri kadar zaman tanır. DDC, ayarlanabilir ayarlardan daha geniş bir aralıktan seçim yapar (o kadar fazla düğmeyi gidona koyamazdınız). Ve böylece yalnızca sönümleme kuvvetini arttırıp azaltmaz, sönümleme eğrilerinin karakteristiğini de değiştirir.

 

Sıradan bir süspansiyon gibi görünüyor ama değil. DDC sürüş durumlarına göre kendini otomatik olarak ayarlar.

 

Her 11 m/s süspansiyonunuzu yeniden valfletmek gibi, süper bişi değil mi. Peki, bu gerçekten de geleceğin teknolojisi mi? “Gelecekten konuşmuyoruz” derken gülümser BMW spor motosikletlerinin Genel Müdürü Markus Poschner. “Fakat bu teknoloji diğer motosikletlere de -örneğin tur motosikletlerine- aktarılabilir.”

Cevap bırakın