Menu
in

Ducati 1299 Panigale R Final Edition Detaylı Bakış!

Yazar: Efe Kutlu

Ducati, 1299 Panigale R Final Edition ile Dünya Superbike Şampiyonası’na damgasını vuran modelini kutluyor.

1988 senesinde Marco Lucchinelli’nin Ducati Panigale 851 ile aldığı ilk galibiyetinden, 2017 yılında Chaz Davies ve Marco Melandri’nin Panigale R üzerindeki zaferlerine kadar, Borgo Panigale’den çift silindirli model, Superbike Şampiyonası’nda her zaman baş rollerde yer almıştı. 


Duruşu, renkleri, performans rakamları ve tutkunları ile Ducati 1299 Panigale R Final Edition, Panigale ailesinin yeni üyesi olarak son versiyonu ile bizlerle…
Yeni KostümÜretildiği sayıyla numaralandırılan limitli sayıdaki 1299 Panigale R Final Edition modelin hatları, yeşil, beyaz ve kırmızı gibi yeni renk paletleri ile zenginleştirilmiş. Kırmızı jantlar, titanyum egzoz, racing şasisi ile yüksek performansa sahip olan 1299 Panigale R Final Edition, eşsiz ve özel bir koleksiyona aitmiş hissi veriyor. 
Güçlü Çift SilindirFinal Edition Superquadro, 11,000 devirde 209 beygir güç ve 9,000 devirde 14.5 kgm torka sahip 1299 Superleggera’dan türetilmiştir. Sadece 168 kilo kuru ağırlığı ve yüksek gücü sayesinde ağırlığın güce oranı olarak 1.24 hp/kg gibi bir rakama sahip.
Racing Egzozu1299 Panigale R Final Edition, Superbike Şampiyonası’nda Chaz Davies ve Marco Melandri tarafından kullanılan, tamamen titanyumdan yapılmış çift susturucuya ait olan Euro 4 onaylı Akrapovič egzoz sistemi ile donatılmış. 
Racing Elektronikleri

Yarış tecrübesinden en iyi şekilde yararlanarak her koşulda şasinin ve motorun tepkilerini en iyi şekilde kullanabilmek için bir takım ileri düzeyde elektronik kontrol sistemleri geliştirilmiş.

IMU Atalet Platformu1299 Panigale R Final Edition, daha mükemmel bir kontrol ve motorun stabilitesi için viraj ABS’si, DWC (Tek Teker Kontrol), EVO ve DTC EVO’ya araç dinamikleri hakkında bilgi veren Bosch Atalet Ölçüm Ünitesi ile donatılmış. 
Ducati Çekiş Kontrol EVO1299 Panigale R Final Edition üzerindeki DTC EVO, arka lastiğin ideal biçimde yol tutuşunu garanti eden ve yarış performansı elde eden bir algoritmaya dayanıyor.
Monokok Teknoloji 1299 Panigale R Final Edition’ın monokok şasisi, motosikletin kompakt, sabit, hafif ve çok fonksiyonlu yapısal bel kemiğini oluşturuyor. 
Bu özel Ducati’nin Amerika fiyatı şimdilik 40,000 USD olarak etiketlendirilmiş. 
Fotoğraf Galerisi: Ducati 1299 Panigale R Final Edition
Tanıtım Videosu: Ducati 1299 Panigale R Final Edition
Ducati 1299 Panigale R Final Edition Teknik Detaylar

Motor

Superquadro,
L-Twin silindir, silindir başına 4 subap, çift silindir, Desmodromic, sıvı
soğutmalı

Motor Silindir Hacmi (cm³)

1,285 cc

Çap x Strok (mm)    

116 x 60,8 mm

Sıkıştırma oranı

13,0:1

Maks. Güç

154 kW (209,4 hp) – 11,000 r.p.m.

Maks. Tork

142 Nm (104,7 lb-ft) – 9,000
r.p.m.

Yakıt Enjeksiyon

Mitsubishi elektronik yakıt
enjeksiyon sistemi. Silindir başında çift enjektör. Full Ride-by-Wire eliptik
gaz kelebekleri

Egzoz

2-1-2 sistem, titanyum ana borular.
Çift titanyum susturucu.

Vites Kutusu

DQS Ducati Quick Shift up/down ile
6 vites

Debriyaj

Hidrolik kontrollü
kaydırmalı/self-servo ıslak çok plakalı

Şasi

Monokok alüminyum

Süspansiyon
Ön Tip

Öhlins NIX30 43 mm tamamen
ayarlanabilen usd çatal

Süspansiyon
Arka Tip

Tamamen
ayarlanabilir Ohlins TTX36

Ön
Lastik

120/70
ZR17 Pirelli Diablo Supercorsa SP

Arka
Lastik

200/55
ZR17 Pirelli Diablo Supercorsa SP

Tekerlek
Hareketi (ön/arka)

120mm (4.72in)/ 130mm (5.12in)

Ön
Fren

2 x 330mm yarı yüzer disk, radyal
monte Brembo Monobloc M50- 4 piston kaliper, viraj ABS standart 

Arka
Fren

245mm disk, 2-piston kaliper,
viraj ABS standart 

Kuru
ağırlık

168
kg (357 lbs.)

KERB
ağırlık (tüm sıvıların ve yakıt deposunun %90 dolu olarak EC 93/93
standartına göre)

190kg (418lb)

Aks
açıklığı

1443
mm (56.77 in.)

Sele
yüksekliği

830
mm (32.68 in.)

Yakıt
deposu kapasitesi

 

Yakıt
Deposu Kapasitesi

17
l (4.5 U.S. gal.)

Standart Donanımlar

Sürüş Modları, Güç Modları, Ducati
Güvenlik Paketi (Viraj ABS Bosch + DTC EVO), Ducati Quickshift (DQS)
aşağı/yukarı, Ducati Çekiş Kontrol EVO (DTC EVO), Ducati Tek Teker Kontrolü
EVO (DWC EVO), Motor Fren Kontrolü (EBC), Tamamen Ride by Wire (RbW), GPS ve
yatış açısı ile Ducati Bilgi Analiz Cihazı (DDA+), Otomatik lastik ayarı, DTC,
DWC, EBC hızlı ayarları, Lityum iyon akü, Yardımcı ayar düğmeleri, Dövme Marchesini
alüminyum tekerlekler, Akrapovič onaylanmış titanyum egzoz

Emisyon

Euro 4

Cevap bırakın