in

Ducati Multistrada V4 Motoru İçin Desmo Kullanmayacak

Ducati tasarımıyla, mühendisliğiyle ve karakteriyle motosiklet endüstrisindeki en özel, en özgün motorları yapmasıyla bilinen bir marka. Bunda etkili olan en önemli özelliklerden biri Ducati’nin 1950’lerdeki yarış günlerinden beri kullandığı ‘desmodromic’ supap sistemi. O zamanlardan beri büyük küçük bütün Ducati modellerinde kullanılan bu sistem ilk defa yeni Multistrada V4 motorunda kullanılmayacak

Multistrada V4’ün Bakım Aralıkları Kısaldı

Ducati’nin imzası haline gelen ‘desmodromic’ supap sistemi aslında İtalyan üretici tarafından icat edilmedi. Mercedes ve Norton dahil bir kaç firma bu sistemi kullanmayı Ducati’den önce denedi. Ancak Ducati bu sistemi kullanmakta kalmadığı gibi seri üretim motorlarına da geçiren tek üretici oldu.

Peki desmodromic supaplar ne işe yarıyor? 1956’da Ducati 125 cc klasmanında yarıştığı sırada teknolojilerin ilerlemesiyle motorlar çok daha yüksek devir çevirmeye başlamıştı. Ancak neredeyse 13000 devir çeviren motorlarda supap yayları bir çok sorun çıkartıyordu. Özellikle yüksek devirlerde yaylar supapları kapatmakta sıkıntı yaşıyor ve dahası kırılabiliyordu. Desmodromic sistem supapları açmak ve kapamak için kullanılan yayları tamamen elimine ediyor ve bunun yerine kamlara bağlı bir çift kol kullanıyor. Bu sayede hem yüksek devirde daha yüksek güç üretebiliyor hem de bunu daha güvenilir bir şekilde yapabiliyor

Yeni Yaylı Supap Sistemi
Yeni Yaylı Supap Sistemi

Ancak yay teknolojisinin daha da gelişmesiyle motorlarda desmodromic supaplara gerek kalmamaya başladı. Günümüzde supap yaylarının kırılması veya zamanında kapanmamsı neredeyse hiç duyulmaz hale geldi. Ducati bu sistemi bir çok motorunda artık firmanın imzası olduğu için kullanıyordu. İlk kullanılmaya başlandığındaki avantajını çoğunlukla yitirmesi yanı sıra bakım ve onarım konusunda ekstra maliyet ve karmaşaya sebep olması Ducati’yi Multistrada V4 için bu sistemden vazgeçmeye itti. Bir Panigale aksine düpedüz güç odaklı olmaması da Multistrada V4 motorunun normal supap yayları kullanmasında bir etken oldu

Multistrada V4 Motor Bloğu
Multistrada V4 Motor Bloğu

Çoğu Ducati’de 30.000 kilometrede bir olan ‘desmo’ bakımları yerine artık Multistrada V4’de 60.000 kilometre’de bir yapılacak normal supap bakımları gelmiş . Yağ ve hava filtresi değişimleri ise sırasıyla 15.000 ve 30.000 kilometre olacak şekilde aynı kalmış.

Desmo Olmamasına Rağmen Sınıfındaki En Güçlü Motor!

2021 Multistrada’nın kullanacağı Desmo’suz V4 motor Panigale’de kullanılana göre biraz daha büyüyerek 1103 cc’den 1158 cc’ye genişlemiş. Tahmin edileceği üzere farklı bir haritalandırmaya da yer verecek olan motor 10.500 devirde 168 beygir güç ve 8750 devirde 124 newton metre tork üretecek. Ürettiği güç Panigale’den neredeyse 40 beygir az olsa da bu yine de Multistrada V4’ü sınıfın en güçlü motoru yapıyor.

Yeni Multistrada V4 henüz bütün detaylarıyla tanıtılmasa da Kasım ayında görücüye çıkacağı tahmin ediliyor.

Ne düşünüyorsun?

Yorumlar

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Loading…

0
Yamaha MT-09

İşte Karşınızda Yeni Yamaha MT-09!

Triumph Trident

Triumph Trident 660 Tüm Detaylarıyla Tanıtıldı

REKLAM