Ducati Panigale V4: Gerçekten Efsanesi Kadar İyi Mi?

Test Yazar: DM

Ducati Panigale V4: Gerçekten Efsanesi Kadar İyi Mi?

Ducati tarihinde önemli bir sayfa açacak olan Panigale V4’ü İspanya’nın Valensiya pistinde test ettik. 37.490 Euro’luk Türkiye fiyatıyla 214 beygirlik bu yeni motor gerçekten söylendiği kadar iyi miydi? Denedik, sizler için kaleme aldık.

Ducati’nin basın konferansı, basın mesuplarına “yeni motor, yeni şasi ve yeni elektronik ekipmanlar ile ürettiğimiz yeni motor, bir yarış motoruna en yakın özelliklere sahip” denilerek başladı. Gerçekten de yakından görüldüğü kadarıyla bu küçüçük alet gerçekten de avına saldırmaya hazırlanan kırmızı bir kaplana benziyordu. Kullandıkça aletin yere iyi tutunduğunu, vitesin mükemmel yükseltilip alçaltılabildiğini daha iyi anladık. Valensiya'daki Ricardo Tormo Pisti bilindiği üzere uluslararası motor yarışlarıa ev sahipliği yapıyor. Pistin hızlı karakteri, Ducati'nin planladığı lansmanı daha da başarılı kılmıştı. Pek çok gazeteci, ki bunların bir kısmı eski yarışçılardı, Panigale'nin içinde vahşi bir kedi olduğu konusunda hemfikirdi. 13 bin devirde 214 beygir veren V4S'lere hemen herkes hayran oldu.

Ducati Panigale V4: Gerçekten Efsanesi Kadar İyi Mi? 1. İçerik Fotoğrafı
Ducati Panigale V4: Gerçekten Efsanesi Kadar İyi Mi? 2. İçerik Fotoğrafı
Ducati Panigale V4: Gerçekten Efsanesi Kadar İyi Mi? 3. İçerik Fotoğrafı


Bike dergisi adına gelen İngiliz Superbike Şampiyonası(BSB) eski yarışçısı James Haydon; "bu motoru standart haliyle bugün bana verseler, güncel BSB'de şampiyon olmam işten bile değil" diyordu. Bu pistin en önemli özelliği olan süper hızlı start-finiş düzlü ğünden hemen önceki son viraja girip, biraz dışarı doğru açılırken, kenardak i güvenlik bölgesine taşmak, motoru kaldırıp gazlarken en düşük ayarda olan çekiş ko ntrol ayarına rağmen sürekli uyarı ışığının yanıp sönmesi, gazı biraz daha, b iraz daha açarken quickshifter ile kesintisiz bir şekilde 3, arkasından 4 yapmak, canavarımsı bir şekilde kükreyen V4'ün mükemmel bir araç olduğunu net bir şekilde hisse tmemizi sağladı. Bu akış o kadar hızlı oluyordu ki, elektroniklerin mükemmel işl ediği bir düzende her iki tekerlek de yere tam basıyor, düzlük sonunda bizi 300'e yakın bir hıza ulaştırıyordu. Motora alıştıktan sonraki bir kaç turda motor da ha da hızlanınca, insan şaşkınlıktan gözlerini kapatıp bu canavara teslim olmayı düşünüyor.

Ducati Panigale V4: Gerçekten Efsanesi Kadar İyi Mi? 4. İçerik Fotoğrafı
Ducati Panigale V4: Gerçekten Efsanesi Kadar İyi Mi? 5. İçerik Fotoğrafı


Geçtiğimiz Eylül'de resmi tanıtımı yapılan 1103cc'lik, 90 derecelik V4 motor sokakta da sürülebilen bu derece güce sahip bu sikletteki ilk motor olma özelliğine sahip. Daha 1-2 yıl öncesinde kadar "vay be, 200 beygirlik motorlar geldi" derken, Ducati'nin bu girişimi ile şimdi pistte 214 beygirlik motora biniyor olmak, teknolojinin ne kadar hızlı ilerlediğini bir kere daha düşünmemizi sağlıyordu. Elbette meşhur sloganda olduğu gibi, "kontrolsüz güç, güç değildir" mottosundan yola çıkarsak, Ducati'nin motoru kontrol altına almak için 6 farklı elektronik kontrol kullandığından bahsetmemiz gerekir. Bu sayede viraj çıkışlarında gözleriniz yerinden fırlarken motorun kontrol altında tutulabilmesi müthiş bir özellik olmuş.

Ducati Panigale V4: Gerçekten Efsanesi Kadar İyi Mi? 6. İçerik Fotoğrafı
Ducati Panigale V4: Gerçekten Efsanesi Kadar İyi Mi? 7. İçerik Fotoğrafı
Ducati Panigale V4: Gerçekten Efsanesi Kadar İyi Mi? 8. İçerik Fotoğrafı


Geçmişe Gidelim

1988 yılına dönüp bir göz atarsak, Ducati ilk V-Twin(veya onların deyimiyle L Twin) spor motorunu 851 adıyla piyasaya çıkarttığını görürüz. 95 beygirlik su soğutmalı 4 silindirli bu motor, desmo ile kontrol edilen 4 sübaba sahipti. Araç aslında bir yarış prototipi olarak üretilmiş, sonrasında WBSK'da 1988 ve 1990'da şampiyonluğu kazanmıştı. Daha güçlü rakiplerinden ayrıldığı konu, yere daha iyi tutunması olmuştu. Bu sayede virajlarda oldukça hızlı dönülüyor, düzde onu geçebilecek rakipleri dahi geride bırakıyordu. Ducati'de herhangi bir yarış V4'ü 2003 yılına kadar yapılmadı 2003'te ürettikleri 4 zamanlı Desmosedici V4, Loris Capirossi ve Troy Bayliss'in sürüşlerinde daha ilk yarışlarında 4. ve 6.'lık getirmişti. Ducati bu zamandan beri Moto GP'de V4 ile yarışıyor. 15 senelik bu geçmişte hiç bir zaman bir yol V4'ü üretmedikleri için hayıflansak da, şimdi rahatlıkla beklemeye değdini söyleyebiliyoruz.

Ducati Panigale V4: Gerçekten Efsanesi Kadar İyi Mi? 9. İçerik Fotoğrafı
Ducati Panigale V4: Gerçekten Efsanesi Kadar İyi Mi? 10. İçerik Fotoğrafı

Teknik Özellikler

Yeni "Stradale" motor bakımından demin bahsettiğimiz Desmosedici MotoGP motorundan esinlenerek üretilmiş. Ducati Ceo'su Claudio Domenicalli "V4 konfigürasyonu aradığımız en ideal konfigürasyondu" diye açıklama yapıyor. Moto GP motorunda olduğu gibi 42 derece açıyla geriye doğru konumlandırılmış, ve onunla aynı ölçüde; 81mm'lik piston çapıyla donatılmış. Bu ölçü MotoGP regülasyonlarının izin verdiği son ölçü. Maksimum gücünü 13.000 devir/dakikada veriyor. Motor daha önceki Panigale'lerde olduğu gibi şasinin bir parçası gibi çalışıyor ve ekstra ağırlık getirebilecek herhangi bir denge miline ihtiyaç duymuyor. Panigale 1299'dan sonra eklenen 2 silindir'den sonra motor sadece 2,2kg daha ağır, toplamdaki blok ağırlığı 64,9 kilogram olmuş. Alüminyumdan şekillendirilen ve gidonun bağlandığı şasi parçası (ki bu da Moto GP'den alınma bir özellik) ve tek taraflı arka maşanın toplam ağırlığı ise 11,2 kilogram. Ducati burada bir sihirli dokunuş daha yaparak yine Moto GP'den bir özellik almış ve motorun krankını tekerlek dönüş yönünün tersine çalıştırarak motorun tekerlekler üzerine binen jiroskopik merkezkaç etkisini hafifletmiş. Bu sayede daha hızlı dönüşler ve daha net viraj çizgisi kendiliğinden geliyor. Bu konuda V4'ü gerçekten başarılı bulduk. Yeni motor 1299 Panigale S'e göre daha yarışa odaklı, dolayısıyla ağırlık dağılımı da buna göre tasarlanmış. 10mm. daha yüksek sürücü pegleri optimum yatış açıları için 1299'dan daha uygun olmasını sağlamış. Öhlins bu motor için yeni jenerasyon elektronik ayarlı süspansiyonlar tasarlamış. NIX30 kodlu 43 milimetrelik tamamı ayarlanabilir ön çatal, her an her konumunu Smart EC 2.0 isimli programla hesaplayıp ona göre davranan arka TTX36 amortisör, motorun geometrisini, yol tutuşunu, ağırlık dağılımını, viraj içi geometrisini ölçerek ona göre fren desteği ve tekerleklerin tutuşunu ayarlıyor. Bosch'un viraj ABS'si, Evo ismini taşıyor ve çok gelişmiş bir ünite. 3 farklı modda çalışabilen ABS sisteminde sadece önün çalıştığı, frenajda kaymaya izin veren ve yol modu opsiyonları mevcut.

Ducati Panigale V4: Gerçekten Efsanesi Kadar İyi Mi? 11. İçerik Fotoğrafı
Ducati Panigale V4: Gerçekten Efsanesi Kadar İyi Mi? 12. İçerik Fotoğrafı
Ducati Panigale V4: Gerçekten Efsanesi Kadar İyi Mi? 13. İçerik Fotoğrafı


Motorun yeni tekerlekleri Pirelli'den geliyor. Diablo Supercorsa SP'leri özellikle bu motoriçin tasarlanmışlar. Yeni hamur, 200 arka, 120 ön ölçüler, karkas, hep bu aletin acayip gücünü yere aktarabilmek için yeni baştan yapılmış. Yeni sırt deseni sayesinde arkada 16 mm, önde 1mm daha geniş yere basma alanı yaratılmış.

Ducati Panigale V4: Gerçekten Efsanesi Kadar İyi Mi? 14. İçerik Fotoğrafı
Ducati Panigale V4: Gerçekten Efsanesi Kadar İyi Mi? 15. İçerik Fotoğrafı

Sonuç

Biz motoru Valensiya'da bir gün boyunca pistte test ettik. Bu süre bize kısa bile geldi. Ducati yine bir ilki gerçekleştirerek mükemmel bir motor yapmış. Türkiye'de V4S 37.490Euro'dan, daha güçlü 226 beygirlik Speciale ise 49.900 Euro'dan satılıyor.

YORUMLAR