Ducati Panigale V4S Teknik Özellikler
Yeni “Stradale” motor bakımından demin bahsettiğimiz Desmosedici MotoGP motorundan esinlenerek üretilmiş. Ducati Ceo’su Claudio Domenicalli “V4 konfigürasyonu aradığımız en ideal konfigürasyondu” diye açıklama yapıyor.
Moto GP motorunda olduğu gibi 42 derece açıyla geriye doğru konumlandırılmış, ve onunla aynı ölçüde; 81mm’lik piston çapıyla donatılmış.
Bu ölçü MotoGP regülasyonlarının izin verdiği son ölçü. Maksimum gücünü 13.000 devir/dakikada veriyor.
Motor daha önceki Panigale’lerde olduğu gibi şasinin bir parçası gibi çalışıyor ve ekstra ağırlık getirebilecek herhangi bir denge miline ihtiyaç duymuyor.
Panigale 1299’dan sonra eklenen 2 silindir’den sonra motor sadece 2,2kg daha ağır, toplamdaki blok ağırlığı 64,9 kilogram olmuş.
Alüminyumdan şekillendirilen ve gidonun bağlandığı şasi parçası (ki bu da Moto GP’den alınma bir özellik) ve tek taraflı arka maşanın toplam ağırlığı ise 11,2 kilogram. Ducati burada bir sihirli dokunuş daha yaparak yine Moto GP’den bir özellik almış ve motorun krankını tekerlek dönüş yönünün tersine çalıştırarak motorun tekerlekler üzerine binen jiroskopik merkezkaç etkisini hafifletmiş.
Bu sayede daha hızlı dönüşler ve daha net viraj çizgisi kendiliğinden geliyor. Bu konuda V4’ü gerçekten başarılı bulduk. Yeni motor 1299 Panigale S’e göre daha yarışa odaklı, dolayısıyla ağırlık dağılımı da buna göre tasarlanmış. 10mm. daha yüksek sürücü pegleri optimum yatış açıları için 1299’dan daha uygun olmasını sağlamış.