Menu
in

Ekipman inceleme Anlas Winter Grip

Anlas Winter Grip Plus’ı Limitlerine Zorladık

Enduro ve kış lastiği kategorilerini Dünya’da ilk olarak bir araya geldiği Anlas Winter Grip’i çok merak ediyorduk. Bu lastik sadece Dünya’da ilk olmasından dolayı önemli değil. Aynı zamanda Türkiye’de Türk mühendislerin emekleri ile üretildiği için de çok önemli. Biz de bu öneme uygun bir test yaptık…

Test motosikletimiz olan Honda NC750X’i aşağı yukarı 1500KM’dir kullanıyorduk ve fabrikadan üzerinde gelen lastikleri kışa uygun değildi ve hamuru ısınmakta güçlük çekiyordu. Bu da özellikle yağmurda ve gece hava sıcaklığı çok düştüğünde arka tekerin sürekli patinaj yapması, frenlemede belirsizlikler, viraj içinde hiç güven duygusu hissedememe gibi sıkıntılara yol açıyordu.

Sadece güven hissini de geçtim günlük trafiğin içinde ani bir durumla karşılaşma ihtimalinde de bu lastikler olası senaryoların iyi sonuca çıkma olasılığını dramatik şekilde azaltıyordu. Yani sözün özü lastik yolu tutmuyordu.

Yaz ve Kış Lastiği Farkı Nedir?

Yaz lastiği ve kış lastiği arasındaki farkı kısaca anlatacak olursak eğer; Kış lastiğinin hamuru -30 gibi çok düşük sıcaklıklarda bile hala formunu koruyup sertleşmemesini sağlayacak özel karışımı ve lastik deseninin yoldaki çamur, yağmur suyu veya artık yolda ne varsa bunların hepsini dışarı atmaya odaklı kanallara sahip olmasıdır. Zaten fabrikadan üstünde gelen lastik ile yan yana koyduğumuzda fark bariz bir şekilde ortada.

Anlas bu lastiği 200KG üstü ağırlığa sahip Touring/Enduro tipi motosikletlere ürettiği için günümüz lastiklerinde genellikle kullanılan Aramid kayış teknolojisini değil de 0 derece radyal kayış sistemini kullanmış.

Bu sistemin farkı lastiğin kayışı örülürken sıfır derecelik açıyla yere paralel olarak örülmesi. Böylece zaten ağır olan ve çantalar yüklendikten sonra iyice ağırlaşacak Touring/Enduro motosikletlerinde daha rijit bir lastik ve dolayısıyla yüksek hızlı virajlarda daha stabil bir lastik elde edilmeye çalışılmış. Bu lastiği rakiplerinden ayıran en önemli şey işte bu kullandığı kayış teknoloji. Gerçi bu sınıfta bir rakibi de yok…

Bu arada bu tip bir kış lastiğinde fabrikanın önerdiği lastik havanızın 3-4 PSI aşağısını basıyorsunuz ki doğru performansı yakalayasınız. Lastiğin yere bastığı alanın biraz daha artması açısından bu tip bir kullanım öneriliyor.

Lastikler takıldıktan sonra ilk gün üzerindeki mumun gitmesi amacıyla oldukça sakin ve dikkatli kullandım. Her ne kadar dikkatli olsam da İstanbul trafiğinin keşmekeşi peşimi bırakmıyor ve frenleri her yokladığımda önceki lastikten daha kısa sürede yavaşlayabildiğimi fark ediyorum.

Otomobile kış lastiği takıldığında sanki direksiyon biraz yumuşar gibi hissederiz ya, işte bu lastiği taktıktan sonra da benzer hisleri gidondan alabiliyorsunuz. Lastik biraz dişli yapıya sahip olmasına rağmen desenin şekli sayesinde frenlerken veya sürüş sırasında herhangi bir titreşim hissetmiyorsunuz. Motosiklet daha yumuşak ama asfaltın tüm gözeneklerini kavradığını hissettiren tepkiler veriyor size…

Anlaş Winter Grip Frenlemelerde Nasıl?

Frenleme diyorduk… Lastiğin rodajından sonra kuru havada, ıslak asfaltta ve sağanak yağmur altında lastiğin dışarıya su atmak için canla başla çalıştığı ortamda yaptığım denemelerde neredeyse ön freni dibine kadar sıkıntısızca sıkabildiğini fark etmek insana güven veriyor.

Ayrıca önceki lastiklerde frenlerken ABS’nin nerede devreye gireceğini çok kestiremiyordunuz çünkü lastik optimum sıcaklığına ya erişemiyor ya da çok mükemmel şartları yakalamanız gerekiyordu. Bu belirsizlik hissi insanda sürüş sırasında tedirginlik yaratıyor ve olası bir aksi durumda ABS olmayan bir motosiklette büyük sıkıntılara yol açabilir.

Yine sıkıntı demişken NC750X’de olmayan çekiş kontrol sistemi yağışlı havalarda viraj çıkışında gazı açarken daha doğrusu açsam mı açmasam mı diye düşünürken bizi çok tedirgin ediyordu. Ön teker gibi onun da ne zaman ne yapacağını kestirmek gerçekten zordu.

Anlas Winter Grip Plus takıldıktan sonra viraj çıkışlarında gaz açarken artık eskisi gibi korkmadığımı, bir şeyler ters gidip arka taraf biraz saldığında da bunun artık eğlenceli olmaya başladığını anlıyorum. Hatta biraz eğlenmek için arkayı patinaja düşürmeye çalışsam da pek başarılı olamadım zira lastik gerçekten tutuyor.

Çok zorlayınca yanlamıyor mu?

Tabii ki yanlıyor fakat biraz önce anlatmak istediğim şey limitlerin çok yüksek olduğuydu. Yani siz istemediğiniz sürece kendi kendine arkanın bırakması durumuyla karşılaşacağınızı sanmıyorum.

 

Özellikle uzun virajlara girdiğimde yol ne kadar ıslak olursa olsun kontrayı verdikten sonra istediğim yere götürebilmem, saçma hareketler yapmaması, motosikletin dışarı doğru açılmaması benim çok beğendiğim şeyler oldu. Virajlarda neredeyse kuru ve sıcak havada nasıl gidiyorsam o şekilde gidebiliyordum.

Günlük hayatımızdaki kullanımda nasıl?

İşin gazlama kısmını bir kenara bırakıp günlük hayatımızdaki kullanıma dönersek eğer, İstanbul trafiğinde önümüze atlayan taksi, minibüs, vb. gibi durumlarda artık “Lastik kayacak eyvah!” diye korkmadan rahatça frenleyebilmek motosikletten aldığınız keyfi artırırken aynı zamanda yolculuğun verdiği yorgunluğu ve baş ağrısını azaltıyor.

Bana kalırsa sadece motosikletin artık ne yapacağını kestirebilme konusu bile kış lastiği takmak için önemli bir sebep. Hiç beklenmedik bir anda beklenmedik bir durumla karşılaştığımızda frene basarken lastiğin eşref saatini bekleyecek halimiz yok değil mi?

 

Sonuç olarak ben Anlas Winter Grip Plus’ı çok sevdim. Sevmekle kalmayıp iki arkadaşımın da motosikletine bu lastiği takmasına ön ayak oldum. Ayrıca Winter Grip Plus’ın tamamen Türk üretimi olduğunun da altını son kez tekrardan çizelim.

Eğer siz de benim gibi soğuk kuru havalar, kar, sağanak yağmur veya ıslak havalarda kullanmaktan çekinmiyor ve hatta bunu zevkli buluyorsanız Winter Grip Plus’ı gönül rahatlığı ile önerebilirim.

Cevap bırakın