in

Glory Road Motorcycle’s Custom CB750

Yazar: Burak Yıldız

Bir garajda unutulmuş ve eskimeye yüz tutmuş halde ölümünü bekleyen CB750’nin hayata dönüş öyküsünü anlatıyoruz. Bu yaşlı delikanlı yapılan işlemler sayesinde oldukça genç görünür hale gelmiş.

Glory Road Motorcycles, Avusturalya’daki motosikletçilerin oldukça yakından tanıdıkları bir şirket. Bu şirket sağda solda paslanmış, yürüyemez hale gelen yaşlı motosikletleri alıp onları hayata döndürüyor. Kahramanımız olan CB750 de bir çiftlik garajında köşeye atılmış halde can çekişirken bulunuyor ve ondaki cevheri gören Glory Road motosiklete adeta hayat öpücüğü veriyor.

 

Glory Road Motorcycle’s a href=

 

Glory Road Motorcycles’in sahibi olan Tom Harrison küçük yaşından beri motosiklet meraklısı ve bu merağı onun okulu bırakıp eski motosikletlerle ilgilenmesine vesile olmuş. Onun sürekli 70-80 model motosikletleri sevmesinin nedeni ise bu motosikletlerin altın çağında hayallerine girmiş olması. Honda’nın CB750 modeli de hayaline giren bir motosiklet olmuş olmalı ki ortaya bu kadar kaliteli bir sonuç çıkabilmiş. Glory Road motosikletin ilk olarak kuyruk kısmına el atmış. Bir Cafe Racer’a layık olabilmek için sac malzeme kullanılarak yeniden tasarlanıyor. Düz ve ince bir şekilde tasarlanan kuyruktan sonra sıra seleye gelmiş. Sele de ince ve su geçirmez bir deriyle kaplanmış. Aynı zamanda kullanılan renk de motosikletin genel “retro” havasıyla uyum içerisinde.

 

Glory Road Motorcycle’s Custom CB750 2. İçerik Fotoğrafı

 

Firma, motosikletin deposunu küçük düzeltmeler ve boya dışında stok halde bırakmayı tercih etmiş. Aslında motosiklete yazının başından beri CB750 diyoruz fakat CB830 desek de yanlış olmaz çünkü Glory Road bu motosiklette 830cc’lik piston kiti ve buna uygun kam millerini kullanmış. Bunların yanında motorun daha rahat nefes alıp verebilmesi için K&N hava filtresi, havanın rahat atılabilmesi için tüp şeklinde dizayn edilen çift egzoz çıkışı tercih edilmiş.

 

Glory Road Motorcycle’s Custom CB750 3. İçerik Fotoğrafı

 

Dış görünüşte siyah renk ve altın sarısı şeritler sade ama göze hoş gelen bir görünüm oluşturmuş. Zincirin de altın sarısı renk olarak tercih edilmesi bu görünüme katkı sağlıyor. Telli jantlar ve Firestone Deluxe Champion lastikler uyum içerisinde. Fakat kısa süre içerisinde lastikler Avons marka lastiklerle değiştirileceklermiş. Sol tarafta konumlandırılan arka stop kuyruk tasarımıyla bütünlük oluşturuyor.

 

Glory Road Motorcycle’s Custom CB750 4. İçerik Fotoğrafı

 

Sanıyoruz ki tek böyle bir motosiklete sahip olmanız için tek yapmanız gereken şey Glory Road Motorcycles’ın garajınızdaki motosikleti keşfetmesini beklemek…

Ne düşünüyorsun?

Yorumlar

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Loading…

0

Magni Filorosso MV Augusta GP Racer

Yamaha XJR1300 Custom – En İyi 5 Tanesi!

REKLAM