Menu
in

Harley-Davidson 2016 Satışları %1.6 Düştü!

Yazar: İlker Genç

2016 satışlarını açıklayan firmalar arasına Harley-Davidson da girdi.

Harley-Davidson, bir sene öncesine kıyasla 2016 dünya çapındaki satışlarının 262,221 adetle %1.6 oranında düştüğünü açıkladı. Fakat bu rakam, markanın tüm genel resmini ifade etmiyor. 
Harley-Davidson, 2016 motosiklet satışları Amerika’da 161,658 adetle %3.9 olarak düşse de Amerika harici uluslararası satışlar %2.3 oranında bir büyüme göstermiş. 

Firmanın bilanço tablosunda yorumlanan bu rakamlar, kayıtlara göre net gelirin 2016’da $692.2 milyon ile %8 azalma gösterdiği yönünde. Firmanın kendisine bağlı diğer şirketlerle konsolide geliri ise, $6 milyar olarak stabil kalmış.
Asya Pasifik ve EMEA ( Avrupa, Ortadoğu ve Afrika) piyasalarında güçlü satışlar gerçekleştiren Harley-Davidson’ın, Avrupa piyasalarında olduğu gibi Amerika’daki pazar payını da arttırtığı belirtiliyor.
  
Harley-Davidson CEO’se ve Başkanı Matt Levatich; “Global rekabetçi ortam, zorlu ve gergin olmaya devam ediyor. Fakat 2016 sonuçlarımız, talepleri karşılamak ve piyasaya etkili yeni ürünler sunmak için arttırdığımız yatırımlarımızın doğru çalıştığını gösteriyor. Uzun dönem stratejimiz, Amerika’da Harley-Davidson sürücü sayısını arttırmakla ilgilidir. Uluslararası olarak müşterilerimizle etkileşimi artırmak ve hizmet verdiğimiz her pazarda büyüyen payı ve karı daha da arttırmak istiyoruz. Önümüzdeki 10 sene, hedefimiz; dünya çapında Harley-Davidson sürücülerinin gelecek nesillerini oluşturmak…” şeklinde açıklamada bulundu.

Geleceğe bakacak olursak, Harley-Davidson’ı zorlu bir sene daha bekliyor. Firma, satış anlamında, 2017’nin abartısız ve hatta mütevazı bir sene olmasını bekliyor.
Az da olsa bu düşüşle mücadele etmek isteyen Harley-Davidson, önümüzdeki beş senede her yaştan sürücünün dikkatini çekecek 50’ye yakın yeni model ortaya çıkaracağını da açıkladı. 

Cevap bırakın