in

Hindistan Motosiklet Dünyası’nın Yeni Tasarım Merkezi mi Oluyor ?

Yazar: Moe

Hindistan’daki motosiklet marketi son yıllarda Dünya pazarındaki payını inanılmaz ölçüde arttırdı… Öyle ki, bir çok motosiklet devi giderek büyüyen ve umut vaat eden bu pazarda yerini sağlamlaştırmak adına bölgede fabrikalar, ar-ge merkezleri kuruyor ve Hint’li yerel üreticiler ile ortaklık imzalıyorlar…

Gelişen pazar ile birlikte artık Hint’li motosiklet kullanıcıları da daha yüksek hacimli, daha güçlü motorlara yönelmeye başlıyorlar. Bu da üreticiler açısından, 50-250cc’lik motosikletlere nazaran daha detaylı mühendislik, tasarım ve üretim planlaması gerektiriyor…

 

Hindistan a href=

 

Fotoğrafta görmüş olduğunuz tasarım ile Hint’liler, bu gereklilikleri ziyadesiyle yerine getirebileceklerinin ve yüksek hacimli motosiklet üretiminin, geliştirilmesinin de altından kalkabileceklerinin mesajını veriyorlar.  Ülkemizde de bir çok kullanıcısı olan Güney Kore’li “Hyosung”un Hindistan’da tasarlayıp geliştirdiği bu konsept motosikletin adı Hyosung ST7 Cruiser olarak lanse ediliyor.  Adından da anlaşılacağı üzere 700cc motor hacmine sahip olması beklenen ilginç tasarımlı motosiklet şimdiden bir çok motorseveri heyecanlandırmaya başladı bile !

 

 Hyosung ST7 Concept Cruiser 

Hindistan Motosiklet Dünyası’nın Yeni Tasarım Merkezi mi Oluyor ? 2. İçerik Fotoğrafı

 

Hindistan Motosiklet Dünyası’nın Yeni Tasarım Merkezi mi Oluyor ? 3. İçerik Fotoğrafı

 

BMW-TVS  ve Bajaj-KTM firmalarının ardından son olarak Hindistan’ın dev motosiklet firması Hero ile Amerikan Erik Buell Racing firmasının ortaklık imzalaması, ülkenin motosiklet sektöründe artık anahtar oyunculardan biri haline geldiğinin bir kanıtı olarak yorumlanabilir. Ayrıca Hindistan’ın Manesar şehrinde Honda’nın spesifik olarak sadece motosiklet üzerine yoğunlaşan, 10000 metrekarenin üzerinde bir alana kurulan yeni Ar-Ge merkezi de bu tezi doğrular nitelikte… Honda’nın bu tesisleri bir çok teknoloji harikası makine ve düzeneklere de ev sahipliği yapıyor. Yeni çıkacak olan iki tekerlekli modellerin (hem motosikletler hem de scooterlar) aerodinamik analizlerinin maksimum verimle yapılabilmesi adına özellikle motosikletler için geliştirilen rüzgar tüneli buna bir örnek olarak verilebilir…

 

Honda Rüzgar Tüneli – Manesar, Hindistan

Hindistan Motosiklet Dünyası’nın Yeni Tasarım Merkezi mi Oluyor ? 4. İçerik Fotoğrafı

 

Hindistan Motosiklet Dünyası’nın Yeni Tasarım Merkezi mi Oluyor ? 5. İçerik Fotoğrafı

 

Dünya çapında birçok ülkede Araştırma ve Geliştirme tesisleri olmasına rağmen Honda, Manesar’daki bu tesisin kendileri için eşsiz olduğu açıklamalarında bulunuyor. Birçok yetenekli tasarımcı, mühendis ve bilgisayar uzmanına sahip olan Hindistan’da geliştirilen yazımızın başında bahsettiğimiz Hyosung ST7 Cruiser’ın dizayn videosunu aşağıdan izlemeniz mümkün:

 

 

 

Hindistan Motosiklet Dünyası’nın Yeni Tasarım Merkezi mi Oluyor ? 6. İçerik Fotoğrafı

Ne düşünüyorsun?

Yorumlar

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Loading…

0

Elektrikli Bir Motosiklet ile Ortalama 190km/saat’lik Bir Hızla Gitmek…

Yeni Başlayacaklar İçin İpuçları

REKLAM