Menu
in

Hintli Firma Mahindra, Tarihi BSA Firmasını Satın Aldı!

Kökeni 1930’lara dayanan İngiliz BSA (Birmingham Small Arms Company) Firması, Hintli otomotiv devi Mahindra tarafından 4.1 Milyon Dolara satın alındı.

Norton ve
BSA firmalarının isimlerinin de karıştığı haberlerde Mahindra Firması’nın, klasik
bir İngiliz markası satın alma arayışı Haziran ayından beri süre gelen bir
süreç. Konuyla ilgili ilk duyumlar ortaya çıktığında, Norton ve BSA’yı Hintli Firma Mahindra mı Devralıyor? haberimizde konuyu sizlerle paylaşmıştık.

Menkul
kıymetler piyasasına yapılan bir açıklamaya göre Mahindra & Mahindra
Limited’in bir alt kuruluşu CLPL (Classic Legends Private Limited), sonunda
kararlarını verip BSA Limited Firması’nın %100’ünü satın aldılar. Buna göre şirketin
bir alt kuruluşu olan CLPL, 21 Ekim 2016 tarihi itibarı ile BSA Limited’in %100
sermayesine 4.1 Milyon Dolara sahip oldu.

BSA
markasının, geçen 12 ay içerisinde lisans için $ 34,000 gibi bir maliyet
harcadığı düşünülürse, satın alınan miktar, epeyce bir ücret anlamına geliyor.
Fakat bir yandan da Mahindra’nın satın aldığı fiyat, Hintli firmanın İngiliz
markadan beklentisi ile aynı doğrultuda bir tutarı yansıttığı bir gerçek.
Bundan sonrasında, Mahindra’nın Hindistan ve Güneydoğu Asya piyasalarına yönelen
BSA markasını canlandırması bekleniyor. Hintli motosiklet markaları, son 10
senede müthiş bir gelişme ve büyüme göstermiş olsalar da Batılı alıcıların
gözündeki damgayı aşmakta hala zorluk yaşıyorlar. Bu mücadele, Hintli
markaların, Kuzey Amerika ve Avrupa piyasaları için farklı yollar aramalarına
tanıklık etmiş oldu. Bir diğer taraftan, Royal Enfield gibi firmalar, genç
sürücüleri hem fiyat hem de değişik tasarımlar ile kendilerine çekmeye
çalışmışlardır.

Bu arada, Bajaj,
Hero ve TVS gibi firmaların da farklı başarılar elde etmek için Hindistan
dışındaki piyasalardaki köklü oyuncular ile ortaklık içerisine girdiğine
tanıklık ettik. Bu duruma yakın zaman içerisinde TVS ve BMW Motorrad arasındaki
300cc segmentindeki çalışmaları örnek olarak verebiliriz. Her iki seçeneği de
beğenmeyen Mahindra, üçüncü seçenek olarak yeni bir motosiklet markası ile oyun
katılıyor. Markayı canlandırmak isteyen firmanın bu yaklaşımının nasıl işlediğini
ve ürün gelişim stratejisinin nasıl olacağını ilerleyen zamanlarda görmek
ilginç olacak.

Cevap bırakın