Honda CB1000R

Test Yazar: Motoron

Honda CB1000R

Lansmanı geçtiğimiz ay İspanya Malaga’da yapılan Honda CB1000R'ye herkes hayran kalmış.

Çıkmadan önce Honda’nın “Neo Sports Cafe Racer” adı ile akıllara kazıdığı CB1000R’ın yaşadığı değişiklikler, gerek tarzında gerekse elektronik güncellemeler ve performans anlamında sayısız güncellemeleri de kapsıyor. Düzgün hatları, at nalı biçimindeki LED ön farları ve fırçalanmış alüminyum radyatör resmen cafe-racer dizayn etkilerini destekler nitelikte olmuş. Standart, Spor, Yağmur ve kişiselleştirilebilme seçeneği ile Kullanıcı olarak dört ayrı sürüş modu mevcut. Honda, sahiplerine motor gücünü, motor frenini ve çekiş kontrolünü üç seviye ayarlayabilme olanağı sağlamış. Bu da Superbike Dünyası’ndan gelen hoş bir alıntı olmuş.

Honda CB1000R, halen CB1000RR’ın bir önceki nesil 998cc hacimli motorunu değerlendirse de önemli derecede güncellenmiş. Honda mühendisleri, 998cc DOHC sıralı 4 silindirli motora 11.2:1 to 11.6:1 sıkıştırma oranı sağlamışlar. Hava giriş supabı ve egzoz, motora giren havayı geliştirmek üzere yükseltilmiş. Tüm bu özellikler de 2018 Honda CB1000R modele özgün bir kişilik vermiş. Hafifletilmiş çelik yeni şasi, yükseltilmiş gidon, döküm tekerler, ön süspansiyonda tamamen ayarlanabilir Showa Ayrı Fonksiyonlu Çatal, modelin özelliklerinden bazıları. Lansmanı geçtiğimiz ay İspanya Malaga’da yapılan motora herkes hayran kalmış. Yaz başında Türkiye’ye geleceğini tahmin ettiğimiz motorun tahmini fiyatı 70-80 bin TL aralığında olabilir.

YORUMLAR