Honda CBR500R ve CB500F'ler Geri Çağrılıyor!

Sektörel Yazar: Ahmet TEZCAN

Honda CBR500R ve CB500F'ler Geri Çağrılıyor!

2013 ve 2015 model yılları arasında üretilen Honda CBR500R ve CB500F'ler hatalı yakıt seviyesi sensörü sebebiyle ABD'de geri çağrılıyor. Detaylar için okumaya devam edin...

ABD'deki Ulusal Otoyol Trafik Güvenliği Yönetimi, hatalı yakıt seviyesi sensörü sebebiyle 2013 ve 2015 model yılları arasında üretilen 14,575 adet Honda CBR500R ve CB500F için geri çağrım başlattı. Aynı geri çağrım daha önce Avustralya ve Kanada'nın ilgili hükümet organları tarafından da her iki model için duyurulmuştu. CB500X modeli bu geri çağrıma dahil değil çünkü 500 serisindeki kardeşleri ile aynı yakıt tankına sahip değil.










Honda CBR500R


Honda CBR500R ve CB500F'ler Geri Çağrılıyor! 1. İçerik Fotoğrafı


Ulusal Otoyol Trafik Güvenliği Yönetimi tarafından yayınlanan belgelere göre yakıt seviyesi sensörü şamandıra kolu tutucusu, çevresel ve yol koşullarının birleşimine maruz kalarak deforme olabilir. Deforme olmuş bir şamandıra kolu, yakıt sensörü gövdesinden tamamen ayrılabilir ve doğru olmayan bir yakıt seviyesi gösterebilir. Bazı durumlarda, ayrılmış bir şamandıra kolu yakıt pompasının temelinde pozitif ve negatif uçlar ile temas edebilir, bu da sigortanın atmasına ve motorun durmasına sebep olacak bir kısa devreye sebep olabilir.


Honda CB500F


Honda CBR500R ve CB500F'ler Geri Çağrılıyor! 2. İçerik Fotoğrafı


Başta Honda Amerika, 2013 Haziran ayında bir bayiinin hatalı bir yakıt ölçer ve yakıt tankında olağandışı bir gürültü rapor etmesinden sonra potansiyel bir problemin farkına varmıştı. Bunun üzerine Honda Amerika, veriyi 500 serisi modelleri üreten Honda'nın Tayland'lı imalat yan kuruluşuna gönderdi. Thai Honda Manufacturing de (THM) bir soruşturma başlattı fakat problemi canlandıramadı.


2013 Ağustos ayında, Honda Amerika THM'e 17 hadise raporu gönderdi ve bu raporlardan dördü, motorun stop ettiğini ya da ateşleme esnasında aksadığını rapor eden müşterilerdendi. THM soruşturmayı yoğunlaştırdı ve takip eden aylarda da daha çok rapor aldı. Honda'nın merkez ofisi yardım için çağrıldı ve bu, Honda Japonya'nın AR-GE (Araştırma ve Geliştirme) takımının problemi canlandırmasından öncesinde 2014 Aralık ayına kadar sürdü.


2015 Haziran ayı ile THM, 59'u ABD'den olan 67 rapor almış oldu. İki müşteri üç farklı arıya rapor etmişti. Ayrıca Honda toplamda 78 adet garanti tabeli aldı. Hadise raporlarının hiçbirinde kaza, yaralanma ve ölüm bulunmamakta.


Honda bayiileri, geri çağrıma dahil olan motosikletlerin yakıt seviye sensörlerini ücretsiz olarak değiştirecek. Bu problemi çözmek için daha önce ödeme yapan müşterilere de geri ödeme yapılacak.

YORUMLAR