Menu
in

Honda NC750 için yeni motor bloğu mu geliyor?

Honda, Japonya Patent Ofisi’ne yaptığı başvuru ile NC750 ve serisinde kullanılması beklenen yeni bir motor bloğunun sinyallerini verdi.

Avrupa’da ve ülkemizde çok tutulan NC serisi ilk çıktığında düşük yakıt tüketimi, çift kavramalı otomatik şanzıman opsiyonu ve bagaj hacmi ile büyük dikkat çekmişti.

Honda Jazz motor bloğundan türetilmiş 670 cc hacminde bir blok ile sunulan NC serisi, 2014 yılında 745 cc hacmindeki daha güçlü motoruna kavuşmuş ve NC 750 ismi ile anılmaya başlanmıştı. 

Yakın gelecekte ise 850 cc hacminde olması beklenen yeni nesil bir motor bloğunun kullanılması söz konusu, fakat bu motor bloğunda hacim artışından çok daha fazlası bizi bekliyor.

Japonya patent ofisine gönderilen çizimlere baktığımızda yeni bloğun Honda NC750 modeline oturtulmuş olduğunu görüyoruz. 

Bu da bize bloğun NC serisinde kullanılmak üzere geliştirildiği izlenimini veriyor.
Aşağıdaki görselde kırmızı çizim mevcut NC750 motor bloğunu, siyah çizim ise yeni motor dizaynını gösteriyor. 

İki bloğu karşılaştırdığımızda ilk olarak yeni blokta silindirlerin daha yatık bir pozisyonda konumlandırıldığını görüyoruz. Daha yatık motor bloğu daha düşük bir ağırlık merkezi sunmasının yanında daha geniş bir bagaj hacmi için de yer açabilir.

kırmızı çizim mevcut NC750 motor bloğunu, siyah çizim ise yeni motor dizaynını gösteriyor

Öne doğru daha yatık hale gelen motor bloğunun motosiklete sığdırılabilmesi için silindir kapağının daha kompakt hale getirilmesi gerekiyordu. Honda bu konuda çözümü ‘Unicam’ eksantrik kullanmakta bulmuş.

Unicam ekstarik ilk olarak CRF 450R modelinde kullanıldı

 İlk olarak 2002 yılında CRF 450 R modelinde gördüğümüz Unicam eksantrik en son yeni Africa Twin modelinde de kullanılmaya başlanmıştı. 

Hali hazırda NC serisinde kullanılan SOHC (üstten tek eksantrik milli) dizayn alışılmış ve güvenilir bir sistemdi. Fakat silindirlerin tam üzerinde bulunan ve silindir başına 4 valfi kontrol eden eksantrik mili yeterince kompakt değildi.

Unicam Eksantrik

 ‘Unicam’ sistemi yine SOHC sisteminde olduğu gibi tek eksantrik mili bulunduruyor fakat bu mil üzerindeki kamlar sadece emme valflerini kontrol etmek için kullanılıyor, egzoz valflerini kontrol etmek için ise başka bir mile bağlı külbütör kolları kullanılıyor. 

Çift kavramalı şanzuman yeni Honda NC750 motorunda nasıl çalışıyor?

Otomatik veya artı eksi tuşlarına basma suretiyle vites değiştirmeyi sağlayan çift kavramalı şanzıman yine alışılageldiği şekilde birinci üçüncü ve beşinci vitesler bir debriyajla, ikinci, dördüncü ve altıncı vitesler diğer debriyajla kavranacak şekilde çalışıyor. 

Fakat elektromekanik olarak kontrol edilen bu debriyajlar yeni motor bloğu ile birlikte hidrolik destekli bir kavrama ile kontrol edilecek gibi görünüyor. 

Görünen o ki Honda, çok satılan NC serisini daha da iddialı hale getirmek için yeni teknolojilere yatırım yapıyor ve gelişime önem veriyor. 

Yeni nesil motor bloğuna sahip Honda NC750, arttırılmış gücü ile Yamaha Tracer 700, Suzuki V-Strom 650 gibi kendinden hızlı rakiplerine yetişebilecek gibi görünüyor.

Cevap bırakın