in

İlk Yarının Lideri: Honda

Ekonomik krizin derin etkilerini dengeleyen bireysel hareketlilik talebinin artmasıyla 2020’nin ilk yarısını ılımlı bir kayıpla (-% 34) kapatan Türkiye Motosiklet Pazarı, Covid-19 krizine karşı dirençli çıktı. Honda, % 15.9 pazar pay ile ilk yarıyı lider kapadı. İkinci sırada KUBA, ardından Mondial ve Yamaha var.

Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK) verilerine göre Türkiye ekonomisi yılın ikinci çeyreğinde (Gayrisafi Yurtiçi Hasıla – GSYH) yüzde 9,9 azaldı. Sanayi sektörü ise 2020 yılı ikinci çeyreğinde yüzde 16,5 azaldı. 

Ekonomide her zaman toparlayıcı etkisi olan yaz aylarındaki turizm faaliyetleri, ilk çeyrekte neredeyse hiç turist gelmemesi nedeniyle kötüleşmeye devam etti. Yurt içinde Korona tedbirleri uygulanırken artan tüketici kredilerine rağmen oluşan “tüketici duyarlılığı”, perakende satışlarında Nisan ve Mayıs aylarında hızlı bir şekilde düşüşe yol açtı. Normale dönme çabaları, ekonomiyi çeyreğin sonundan itibaren ve 3. çeyreğe doğru toparlasa da dolardaki hareketlilik negatif yönde olunca hesaplar alt üst oldu.  

Jeopolitik gerilimler ve buna bağlı olarak zorunlu askeri harcamaların artması da ekonomi üzerindeki diğer bir baskı unsuru. 

Motosiklet: Pazarda Yükselen Trend

Pek de iç açıcı olmayan ekonomik tabloyu bir yana bırakırsak; iki yıllık ılımlı düşüşün ardından, görüyoruz ki motosiklet pazarı Covid-19 krizine karşı dirençli çıktı.

Yıla ilk iki ayda yüzde 4,5 büyüme ile başlayan motosiklet pazarı virüs ülkede yayılırken hafif bir düşüş gösterdi. Satın alma gücünün düşmesine rağmen virüs nedeniyle hem güvenlik hem de artan bireysel hareketlilik talepleri ivmeyi yukarı döndürdü. 

Buna ilişkin tahminimi Covid krizinin başında kaleme aldığım bir önceki yazımda belirtmiştim.

“… Covid-19’un su yüzüne çıkardığı ekonomik krizi de düşünürsek “eski normal”e dönmek mümkün olacak mı, yoksa “yeni normal” mi hayata geçecek? Bunu hep birlikte göreceğiz. Tahminim odur ki, ekstra ekstra gelen vergilere rağmen, sosyal mesafe kuralı en azından bir yıl daha gündemde kalacağı için toplu taşıma araçlarından çekinenler, iki tekerleğe ilgi göstereceklerdir. Bu da bir nebze de olsa yeni bir kan demektir. “

Kan akışını hızlandırmak için de aynı yazımda bir de öneride bulunmuştum, “Sektörün aktörleri bir araya gelip uzun vadeli satış kampanyaları düzenleyebilirlerse krizden fırsat yaratmaları mümkün.” diye. Ancak görüyorum ki, motosiklet sektörü atlattıkları onca krize rağmen “birlikten güç üretme” becerisine sahip değil. Pastayı büyütmek yerine pastadan pay kapmaya odaklanmışlar ve kafalarını kaldıramıyorlar. Dilerim, yakında ortak kampanya konusunda adımlar atılır, ben de yanılmışım derim.

Motorunuzun ve yaşam sevincinizin hep “on” olması dileğiyle…


Ne düşünüyorsun?

Yorumlar

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Loading…

0
Harley Davidson 338R

Harley Davidson 338R Görüntülendi

Neden küçük motor?-Başlangıç Motoru

REKLAM