in

Indian FTR Carbon Kızılderili İntikam Almaya Geliyor

Indian, yayımladığı bir video ile FTR1200’ün karbon fiber versiyonu olan FTR Carbon modelini duyurdu. 

Amerika’nın ilk motosiklet markası olan Indian, günümüzde gösterişli gezi motorlarıyla tanınsa da aslında 100 yılı aşkın bir yarış mirasına sahip. Polaris tarafından 2011 yılında satın alındıktan sonra tekrardan bu layık olduğu ruh canlandırılmaya çalışılıyor.

2016 yılında tanıtılan sokak yarışçısı FTR750 ve 2019’da tanıtılan kaslı abisi FTR1200 bunu kanıtlar nitelikte. Karbon fiberin yüksek teknolojisi ile FTR 1200 şasisinin harmanlanmasıyla ortaya çıkan FTR Carbon yarış ruhu daha da canlandırdı.

Indian FTR Carbon yolda giderken

Kromlar yerini karbona bıraktı.

Motor bloğu olarak FTR1200 ile aynı bloğu paylaşan model 1203cc hacmindeki çift silindirli V motoru ile 124 beygir güç ve 120Nm tork üretebiliyor. Bu güçlü motora ek olarak karbon fiberden üretilmiş yakıt tankı, far çerçevesi, çamurluk gibi parçalar ona yarış motoru havası katıyor. Karbon fiber sele kapağı ile tek kişilik hale dönüştürülmesi de bu ruha katkı sağlıyor.

Her ne kadar karbon fiber parçaların Indian FTR Carbon ağırlığını aşağı çekmesini beklesek de enteresan bir şekilde standart versiyondan 3 kilo daha ağır tartıyor.

Bu özel motorun adına yaraşacağı şekilde karbon bir Akrapovic egzoz ile gelmesini beklerdik fakat bu konuda bizi yanıltıyor. FTR 1200’deki fırçalanmış titanyum Akrapovic egzozların mat siyah kaplanmış hali ile V motorun kalp atışını bizlere duyuruyor.

Akrapovic titanyum egzoz

Retro tasarımıyla teknolojiyi birleştiren Indian FTR Carbon sanat ile mühendisliğin birleştiği noktada konumlanıyor.

Ful ayarlı Showa süspansiyon ve döküm Brembo frenler gibi seçkin parçalar ile kaliteden taviz vermiyor. 4.3 inç dokunmatik TFT ekran, çekiş kontrol sistemi ve hız sabitleme gibi özellikleriyle de günümüzün teknolojik ihtiyaçlarına fazlasıyla karşılık veriyor. Yağmur, standart ve yarış gibi sürüş modları ile de farklı koşullara uyum sağlıyor.

FTR Carbon birkaç hafta içerisinde İngiltere’de 14,699 Pound fiyat etiketiyle satışa çıkacak ve görünüşe göre lüks çıplak motorlar arasındaki rekabeti hayli kızıştıracak. 

Belki de az sayıdaki üretimi ile koleksiyoncuları peşinden koşturtan çok değerli bir motosiklet olacak.

Ne düşünüyorsun?

Yorumlar

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Loading…

0

Ducati Panigale V4S İnceleme: Efsanesi Kadar İyi Mi?

Ne kadar iyi motosiklet sürücüsünüz? #3

REKLAM