in

İstanbul Eurasia 2016 Motosiklet Fuarı / Ducati

Yazar: Sanço Panço

Yeni Modeller Acayip Fiyatlar!

Ducati XDiavel

Bütün dünyada Harley kendi sınıfındaki satışlarda öne geçince, Ducati de benim neyim eksik diye düşünmüş olmalı. Ellerinde Diavel gibi harika bir sokak motoru var. Bunu almışlar, motoru mücevher gibi bir şeye dönüştürmüşler, su borularını falan artık iyice saklayıp çoğu şeyi motorun içine sokuşturmuşlar. Ayaklıkları da öne alıp ileri geri ayarlanabilir hale getirmişler. Diavel’deki motorun tork eğrisine oranla bununki daha düz, dolayısıyla her devirde çekiş ve tork mevcut. 4 farklı pozisyona ayarlanabilen ayaklıklar, 5 farklı sele, 3 farklı gidon ile motoru 60 farklı oturuş pozisyonuna ayarlayabiliyorsunuz. Hizmette sınır yok yani!

Ducati’nin en iddialı olduğu nokta; 156 beygirlik Cruiser oturuşlu motorla iyi gazlanabilmesi ve 40 derece açıya kadar yatılarak sportif sürüş yapılabilmesi. Gerçekten de motor bir acayip görünüyor. Yeni LED farlar ve motora özel tasarlanmış gösterge harika bir izlenim yaratıyor. Kırmızı gösterge ışıkları da Audi’nin göstergelerini hatırlatıyor. Kumanlarda DPL diye bir düğme daha gördük, bunu açtığınızda gösterge kıpkırmızı oluyor ve drag yarışçısı gibi ışıklarda hart diye kalkış yapabiliyorsunuz (Ducati Power Launch). S versiyonu Türkiye fiyatı 32.900 euro, yüzbin liradan biraz fazla.

İstanbul Eurasia 2016 Motosiklet Fuarı / Ducati 1. İçerik Fotoğrafı

Multistrada 1200 Enduro

Viraj güvenlikli ayarlanabilir ABS, tam ayarlanabilir elektronik enjeksiyon, motor haritaları, çekiş kontrol, tek teker kontrol, yokuşta kalkış desteği, 5 inç TFT ekran, tamamı LED farlar, multimedya sistemi, hız sabitleyici falan filan. Hayır, bu bir araba değil. Ducati’nin son çıkarttığı enfes motosiklet. Hastası olduk. Ön tekerlek 19 inç, bir çok paketi var (tur paketi, enduro paketi, macera paketi). Depo 30 litre, menzil 450 kilometre dediler. Arka maşa tekten çift taraflıya geçip dayanım arttırılmış. Egzoz az önce kaynakçı ustasının elinden çıkmış gibi, yerden yükseklik arttırılmış, radyatör korumalar gelmiş, görünüş o biçim. Multi’nin BMW’nin GS Adventure’ına cevap olarak ürettiği son motosiklet, gerçekten de çok çekici olmuş. Biraz iri kıyım dursa da, 160 beygiri, yeni nesil lastikleriyle hem sürüş açısından, hem de karizma açısından, her şey yerli yerinde görünüyor. Standart Multi’ye göre daha pahalı, 29.900 euro, yaklaşık yüzbin lira.

İstanbul Eurasia 2016 Motosiklet Fuarı / Ducati 2. İçerik Fotoğrafı

Scrambler Sixty2

Scrambler 62, bildiğimiz 800’lük Scrambler’ın motor hacmi bakımından daha küçük, 400’lük benzeri. Motor hacmi küçük olsa da boyutlar bakımından büyük abisinden çok farklı değil. Bazı detaylar daha basit görünse de, 62 kesinlikle daha ucuz bir motosiklet değil. Ducati yetkilileri “herkese daha kolay ulaşabilecek bir motor yapmak istedik, 41 beygirlik bu alet 800’lükten yaklaşık 800 euro kadar daha ucuz olacak” dediler. Daha da ucuz yapmak tabii ki mümkünmüş, ancak çok ucuz olsun istemiyorlarmış. Ön lastik 18 inç, ayaklar yere çok kolay basıyor, motor hakimiyeti güzel, gösterge büyük abi gibi, lastikler yine Pirelli’nin dişlileri… Motoru çok beğendik, özellikle üzerine kaykay takılmış versiyonu hemen alıp gidesimiz geldi. Türkiye fiyatı 9.900 euro.

Ne düşünüyorsun?

Yorumlar

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Loading…

0

İstanbul Eurasia 2016 Motosiklet Fuarı / TVS

İstanbul Eurasia 2016 Motosiklet Fuarı / Anlaş

REKLAM