Menu
in

İşte Karşınızda Yeni Yamaha MT-09!

 Yamaha’nın Dünya genelinde çok sevilen MT serisinin 09’u yenilendi. Yamaha bu seriye gelecek bir yeniliği Instagram hesabından duyurmuştu, fakat çoğu kişi bu değişikliğin artık tasarımı rakiplerine göre eskiyen MT-07 için geleceğini düşünüren Yamaha Mt-09’u yeniledi. Motor bloğunun büyümesi ile beraber hem daha çok güçlenen hem de hafifleyen yeni Yamaha MT-09 yenilenen far tasarımı ile de tepki topladı.

Yamaha Mt-09 artık 889 cc

Euro 5 normlarına uymak için blok büyütenler tayfasına Yamaha da katıldı. Yeni cp3 bloğunun silindir çapı 3mm arttırılarak 847’den 889cc’ye çıkarılmış. Bu hacim artışının sonucunda yeni Yamaha MT-09 119 beygire yükselmiş ve 7000 devirde 93 Nm tork üretebiliyor. Yamaha mühendisleri motorun hacmini arttırarak daha fazla güç elde ederken aynı zamanda blokta ve egzozda yaptıkları değişiklikler ile 09’un bloğunu 1.7 kilo kadar da hafifletmişler. Bu güncellemelerin ardından zaten olukça çılgın giden Yamaha MT-09’u test etmek için sabırsızlanıyoruz.

 Şasi de radikal değişikliklerden payını almış. Yamaha’nın kendine özel kalıp dökme teknolojisi ile şasiyi inceltirken aynı zamanda da rijitliğini arttırmış. Yamaha MT-09’un bu üretim metodu sayesinde yol tutuşunun ve hissiyatının önemli ölçüde arttığını öne sürülüyor. Arka maşa da muz şeklini alacak şekilde değiştirilmiş. 2021 modeli için değişirilen pivot noktası ile viraj hissiyatının ilerlediği iddia ediliyor. 

Yamaha arka maşa tasarımında da değişikliğe gidilmiş. Yeni maşa R6'da kullanılan maşa ile oldukça benzer

 Ön ve arka ve taraftaki süspansiyonlar da KYB ile yenilenmiş. Ön çatalda kullanılan 41mm’lik borular ile önyükleme, sıkıştırma ve sekme sönümlemesi için tamamen ayarlanabilir bir süspansiyon elde edilmiş. Arka süspansiyon bağlantısı ise değiştirilerek ağırlıktan tasarruf edilmiş

Selefine Göre Daha Teknolojik Bir 09 Geliyor

Yeni ekran

Yeni 09’da 3,5 inçlik TFT ekran ile beraber 2013 yılından beri kullanılan dijital ekran kaldırılmış, ve yerine 3,5 inçlik TFT ekran tercih edilmiş. Yamaha MT-09 aynı zamanda R1’de kullanılan 6 eksenli IMU, ile beraber yatma açısına göre çalışan çekiş kontrol sistemi, kaydırma kontrol sistemi(SCS), teker kontrol sistemi (LIF) ve fren kontrol sistemine(BC) sahip.

Güncel Yamaha modelleri için Yamaha Türkiye’nin sayfasını ziyaret edebilirsiniz.  

 Çekiş kontrol sistemi bir önceki Yamaha MT-09 gibi TCS isteğe göre ayarlanabiliyor, fakat iki farklı modun yanında eklenen Mod M seçeceği ile çekiş kontrol daha kişiselleştirilebilir hale getirilmiş. Donanımlar arasında aynı zamanda yukarı aşağı çalışan Quickshifter da bulunuyor. 

 Tüm bu değişikliklerin yanında en çok tartışılan değişiklik ise yenilenen far tasarımı olmuş. Kullanılan bütün farlar LED teknolojisine sahip. Ön tarafta ve arka tarafta farlar Y şeklinde konumlandırılmış, Yamahanın açıklamasına göre bu “Y” far tasarımını gelecek MT modellerinde de göreceğiz. 

Siz yeni tasarım hakkında ne düşünüyorsunuz?
Yeni farlar

Öne Çıkan Teknik Özellikleri ile Yeni Yamaha MT-09'un

 

 

Yeni 889 cc sıralı 3 silindirli 4 valfli DOHC sıvı soğutmalı EU5 motor

Tüm motor devirlerinde daha fazla güç

Daha düşük devirlerde maksimum torkta %7 artış

Maksimum güçte 4 PS artış

2,3 kg daha hafif, yeni CF dökme alüminyum Deltabox şasi

189 kg daha düşük dolu ağırlık; 4 kg azaltma ve 900 cc çıplak gövdeli sınıfın en hafifi

Daha dinamik yol tutuşu için daha kısa tekerlekler arası mesafe

Yeni, hafif alüminyum arka maşa

Sade ve güzel yeni nesil MT tarzı

Crystal Graphite şasi kaplamasıyla baştan sona premium kalite

Önde ve arkada, marka karakteristiğinin simgesi olan Y şeklinde tam LED aydınlatma

Vites yükseltme ve düşürme işlevlerine sahip yeni Hızlı Vites Değiştirme sistemi

Geliştirilmiş A&S debriyaj

Hafif ve kompakt 6 eksenli yeni IMU

Yatışa duyarlı sürücü yardımı özellikleri: Üç müdahale moduyla TCS, SCS ve LIFt

ABS ve Fren Kontrolü sistemi (BC)

D-MODE değiştirilebilir motor çalışma modları

Yeni, ultra hafif SpinForged 17 inç jantlar

120/70-17 ön lastik ve daha büyük 180/70-17 arka lastik

Yenilenen düzeniyle tamamen ayarlanabilir KYB® 41 mm USD çatallar

Yenilenen düzeniyle ayarlanabilir KYB® arka amortisör

Tam renkli 3,5 inç TFT göstergeler ve uzaktan kontrol için gidon anahtarı

Radyal ön ana silindir ve 298 mm çift ön disk

Cevap bırakın