Menu
in

İtalyan Şirketi Polini İle Piaggio Beverly 300ie’ye Gençlik Aşısı

Yazar: Sanço Panço

Piaggio Beverly 300ie’nin varyatör kısmında, trafikte fazla titreşimler göstermişti. Sorunlarımız için Polini’ye başvurduk. Değişiklikleri birlikte inceleyelim.

Polini İle Piaggio Beverly’ye Gençlik Aşısı

Vespa PX’e yaptığımız operasyonlardan tanıdığımız Polini markasının diğer ürünlerine şöyle bir göz gezdirince, her türlü skuter için binlerce ürüne sahip olduklarını gördük. Diğer garaj motorumuz Piaggio Beverly 300ie’nin varyatör kısmında, yoğun trafikte fazla titreşimler baş göstermişti. Bunları gidermek için Polini’ye başvurduk. Değişiklikler sonrasında skuter adeta küllerinden yeniden doğdu.

 

 

Bir İtalyan aile şirketi Polini. 40’larda İtalya’nın Bergamo şehrinde ailenin babası Polini Battista’nın bisiklet atölyesi açması ile kurulmuş. O dönemde motorlu araçlar savaş yüzünden zorda olduğu için bisiklet en ideal ulaşım araçlarından birisi haline gelmiş. Bu yolda ilerleyen babanın mirasını 3 oğlu; Carlo, Franco ve Piero devralmış. 1950’lerde motorlu taşıtların, özellikle de Vespa ve Lambretta markalarının skuterlerinin ön plana çıkmasıyla birlikte Battista biraderler atölyeyi o yönde geliştirmişler. Sadece endüstri tarafında kalmayan aile bireyleri, aynı zamanda skuter ile pek çok segmentte bizzat yarışlara katılmış, ödüller almışlar. Zaman içinde İtalyan endüstrisinin önemli markalarından biri haline gelen Polini, bugün 20 bin metrekarelik fabrikasında kendi markalarını taşıyan küçük hacimli motosikletlerden skuter parçalarına kadar pek çok malzemenin üretimini yapıyor. 64’ten fazla ülkede satış noktası olan Polini’nin ülkemizdede distribütörü var. Volkan Işık Şirketler Grubu’nun Türkiye’ye getirdiği markaya anında ulaşabilmek, biz skuter kullanıcıları için büyük lüks.

 

 

 

Beverly’nin oldukça titreşen CVT şanzımanında değişiklik yapmak söz konusu olduğunda aklımıza hemen Polini geldi. Her yıl gittiğimiz Eicma Motosiklet Fuarları’nda dairesel standlarının etrafında kedi gibi döner, neyi nasıl kullanabileceğimizi düşünürdük. Bu şansı değerlendirmek için Polini.com.tr’ye başvurduk. Gördüğümüz kadarı ile fiyatlar yurtdışındaki satış noktaları ile hemen hemen aynı ve stoklarında epeyce malzeme bulunduruyorlar. Hal böyle olunca, boş yere postacı beklemek, gümrükle uğraşmak, geldi gelmedi diye tedirgin olmak yerine Türkiye’den almak daha kolay. Yamaha, Piaggio grubunun 250’lik motorları ile ilgili her türlü malzeme ellerinde mevcut olduğundan malzemeler de bize bir çırpıda ulaştı.

 

 

Skuterlerin CVT şanzıman bölümü kapalı bir kutu. İçinde ne var ne yok, aktarma elemanları ne durumda, dışarıdan bakarak anlamak zor. Malzemelerin montajını Vespa Merkez Servis’ten Abdullah Akış yaptı. Bu işlem için öncelikle motoru lifte aldık. Debriyajın ve ön varyatörün bulunduğu kısmın kapağı söküldü. Buralarda yapılan genel temizlik sonrasında kutularından Polini’leri çıkarttık. Beraberinde gelen montaj kitapçıkları önemli bilgileri barındırıyor.

 

 

Ön varyatörün standart varyatöre göre farkı, içinde 6 yerine 9 bilya bulunması. Ağırlıkları bu kadar fazla sayıda parçaya ayırınca, motorun ilk hareketi daha kolaylaşıyor. Dolayısıyla kullanımda standart varyatöreden daha rahat olmalı. İçindeki mili de yağlı çalışır yapmışlar, kutu içinden çıkan özel yağ ve özel takma aparatı ile varyatörü birleştirip yerine monte ediyoruz. Sırada arka debriyaj kısmı var. Polini Türkiye’nin tavsiyesi ile standart 3 pabuçlu debriyaj yerine, 2 pabuçlu ayarlanabilir yeni versiyon bir ürün tercih ettik. Bu ürün ayarlı olması sebebiyle genellikle yarışlarda kullanılmasına rağmen, sakin kullanıma göre de ayarlanıp sokakta kullanılabiliyor. Bunu ve üzerindeki çanı birleştirip bunu da yerine taktık. Bu debriyaj çanı, gerçekten de en çok test etmeyi istediğimiz parçalardan birisi (ne işe yaradığını anlamak için yandaki kutuya bakabilirsiniz). Bu esnada arayada yine Polini’den aldığımız kayışı taktık.

 

 

 

Bu yeni debriyaj, 3 pabuçlu standart debriyaja göre daha farklı. Orjinalinde de ayar yapılabiliyor, bu ayar farklı sertlikteki yaylar takılarak merkezkaç ile açılma devri değiştirilerek sağlanıyor. 2 pabuçlu debriyaj ise pantenti Polini’ye ait bir ürün. Üzerindeki yay sertlikleri ayar vidaları sıkılarak yapılıyor. Her bir tur çevirmenizde açılma devri 500 devir/dakika kadar artıyormuş. Biz ortalama bir ayar yaparak çok üst devirlerde açılmadan kaçındık. İşin sonuna geldiğimizde malzemeleri toplayıp kapağı kapattık. Kapağın üzerine kutulardan çıkan çıkartmalardan birini yapıştırarak trafikte bizimle kapışabilecek diğer arkadaşlara mesaj verelim istedik.

 

 

Bu yazıya yetiştirebildiğimiz montaj bölümünü takiben, önümüzdeki yazıda sürüş izlenimlerini okuyabileceksiniz. Önümüzdeki yazılarımızda  insanda adeta tutku yaratan kalitede mal üreten bu mavi-beyazlı firmanın diğer ürünlerini de garajdaki motorlarda test etmeyi umuyoruz.

 

 

Piaggio Beverly 300ie Polini Set Fiyatları Bu Testte Neler Taktık?
241.665 Ön Varyatör Takımı

Piaggio’nun büyük hacimli motorlarına uygun üretilmiş bu sette bir varyatör, buna uygun 9 bilya ve debriyaj yayı, orta mil ve takma aparatı, bir de özel gres yağı bulunuyor. Orijinal kite göre daha fazla sayıda ve hafif bilyalardan oluşan kit daha yüksek kalkış deviri kullanarak kavramanın titreşimini önleyecek biçimde tasarlanmış. Varyatörün içinde kullanılan contalar sayesinde içine sıkılan dayanıklı gres yağı dışarı sızmıyor ve ortasındaki çelik varyatör borusu daha rahat hareket ediyor.

241.665 Ön Varyatör Takımı Fiyatı: 153 euro, polini.com.tr

 

 

 

250.028 Varyatör Çanı

Debriyaj’ın etrafını saran bu dairesel demir elemana ne zamandır göz öldürüyoruz! Trafikte durup kalkmaktan ötürü morarıp kızararak dengesi bozulan ve yanan orijinal set zaman içerisinde özellikle kalkışta sese ve titremeye yol açıyor. Oysa ki Polini’nin bu ürünü, hem daha iyi malzemeden, hem de ince bir işçilikle üretilmiş. Üzerindeki çizgi biçimindeki oyuklar da daha kolay soğumasını sağlıyor. Deneyip neler yapabildiğini göreceğiz.

250.028 Varyatör Çanı Fiyatı: 99 euro, polini.com.tr

 

 

 

249.042 Debriyaj

Patenti Polini’ye ait bu ürün standartın aksine yaylardan bağımsız olarak vida ile ayarlanabiliyor. Ayar için Polini belli bir öneride bulunmuş, ancak siz durumdan memnun olmaz iseniz buradaki vidalar üzerinden ayar çekerek arzu ettiğiniz gazlamalı kalkışa kavuşabilirsiniz. Üretim kalitesi en üst seviyede.

249.042 Debriyaj Fiyatı: 98 euro, polini.com.tr

 

248.066 Kayış

Orjinal kayıştan çok da farklı görünmüyorsa da, Polini tarafından kendi kitine uygun olarak tasarlanmış güzel bir ürün. Orijinal ile aynı fiyata sahip.

248.066 Kayış Fiyatı: 70 euro, polini. com.tr

Cevap bırakın