Menu
in

Kadın ve Motosiklet

Motosiklet denilince iki teker arasına konulmuş bir motorla hareket eden araç akla geliyor. Çeşitli sınıfları, tipleri, kullanım amaçlarına göre değişebiliyor motorların görünümü. Kadın ise, dünyada olmasalar, ekonomi diye bir bilimin gelişemeyeceği bir gezegen ortaya çıkardı ki, belki motosiklet icat edilmezdi!

Ne Honda, fabrikalarında çalışan işçileri için mühendislerine bisikletlere motor yapıp takın talimatını vermezdi, ne de Bayer Motor Atölyesinde bugünkü hayran olunan motosikletlerin ilk prototipleri yapılamazdı. Üretim, ticaret, toprak kaygısı yanında Dünyanın onların etrafında dönmesi sebebi ile kadınlar bence motosikletlerin ortaya çıkmasında en önemli faktör oldular.

Geçenlerde, hızlı gitmesi nedeni ile arkasından takip edilen motosiklet sürücüsü, kırmızı ışığın yanması ile durunca motosikletli trafik memuru tarafından kenara çekilir. Sağdaki cebe geçilir, park edilir, ayak açılır, motordan inilir ve kask çıkarıldığında işler karışır!Uzunca kumral saçlar, gülümseyen bir yüz ile motosikletli trafik görevlisine şunu söyler: “Buyurun, ne istemiştiniz?

Sonrasını merak ettiniz değil mi? Kadın motosikletçi çoktan kaskını takıp yoluna devam etti. Motosikletli trafik çalışanı kendi kendine söyleniyordu: “Şuna bak ya; evrak tamam, kask var, eldiven bile kullanıyor, kadın başına çıkmış yola, evine gidiyormuş!

Değerli okurlarım, trafikte daha çok motor görmek istiyoruz. Bununla birlikte kadın motor kullanıcısı sayısının artmasını gönülden istiyoruz. Birçok şehrimizde trafikten şikâyet etmeyen arkadaşım yok. İstanbul’da işine motorla gidip gelen birçok arkadaşım var. Bunun bir bölümü kadın. Onlarla yaptığım konuşmalarda bazılarının çocuklarını okula motorla götürdüklerini söylüyorlar. Servis ücretlerinin pahalı oluşuna sinirlenip gidip motor alıp çocuklarını taşıyan aile sayısı artarsa şaşırmayalım.

Kuşkusuz motosiklet kullanıcılarını kadın erkek diye ayırmıyoruz. Ancak kadın motosiklet sürücülerinin artması başka açılardan bazı olumlu gelişmeler sağlayacaktır. Çok istenmesine rağmen yarış pistlerinde kadın yarışçıların sayısını arttıramıyoruz. Kulüplerimiz gerçek anlamda sportif faaliyetleri düzenleyemiyor, kadın yarışçı yetiştirmede geri kalıyoruz.

Kadınların motosiklete özendirilmesi için çalışmalar yapmalıyız. Örneğin kadın sürücüler için bazı vergi muafiyetleri getirilebilir. Kadın sürücülere benzin daha ucuza verilebilir. Kadın motosiklet kullanıcılarına, otoparkları parasız kullanma şansı sağlanabilir.

Kozmetik dünyasındaki şirketlerle anlaşılıp kadın motosiklet kullanıcılarının indirimli parfüm alabilmeleri gibi ayrıcalıklar getirilebilir. Bakın, yazdığım önceki cümle uygulamaya geçerse motosiklet satışlarında patlama yaşanabilir. Böylelikle, kadınların motosiklet satışlarının artmasında da çok etkili olacakları görülecektir.

Yeni yıla kadınlara özel yazılmış bir yazı ile girmemin sebebi yine bir kadındır. Beraberliğimizin yirminci yılında, sabah kahvaltısı esnasında, “Bana bir yazı konusu söyler misin” dediğimde, “Kadın ve Motosikletten söz et!” demişti. Ortaya bu yazı çıktı. Bu vesile ile herkese mutlu ve sağlıklı bir yeni yıl diliyorum.

Şans hep yanınızda olsun…

Cevap bırakın