Menu
in

Kawasaki Ninja H2 Üzerindeki Sis Perdesi Aralanıyor!

Yazar: Moe

Intermot’ta yeni Ninja H2’nin resmi lansmanından kısa bir süre önce motosikletin fotoğrafları basına sızdı… Transformers filmlerinden fırlamış gibi görünen, H2’nin yarış modeli olan H2R’a ait olan fotoğraflar ve motosiklet hakkındaki ayrıntılı bilgiler şu şekilde…

Yabancı basından bir çok site, yeni Kawasaki Ninja H2R’ın 998cc’lik sıralı dört silindir motor bloğundan, santrifüj supercharger (centrifugal supercharger, merkezden gelen hava akımı merkezkaç yardımı ile yüksek basınç ile dış çeperdeki çıkışa aktarılır ) sayesinde 300 beygirlik bir güç elde edildiğini belirtiyor… Bu Kawasaki fabrikasının içerisindeki bir takım kaynaklara göre “abartı” bir rakam, ve bizce de bu abartı rakam bir viral pazarlama stratejisinin bir ürünü olabilir… (Neyse ki hangi söylentilerin doğru olduğunu öğrenmek için fazla beklememiz gerekmeyecek.)

 

 

Fotoğraflardan görüldüğü kadarıyla yeni H2 ve H2R; boru-kafes şasi, karbon fiber karenaj ve tek taraflı arka maşa gibi Kawasaki’nin başka herhangi bir modelinde göremeyeceğimiz donanımlara sahip olacak…

 

Bunun sebebi ise Japon şirketin Ninja H2’yi, Kawasaki firmasının medarı iftiharı olarak görmesi ve bu şekilde pazarlaması sayılabilir… (Ninja H2, Kawasaki Ağır Sanayi’nin neler yapabileceğinin bir ispatı olarak sunulmuştu önceki teaser videolardan hatırlanacağı üzere, bkz: Supercharger’lı Kawasaki Ninja H2 Sesleri!)

 

 

Ayrıca kanatçıklar ve diğer aerodinamik rötuşlar da Kawasaki’nin yeni “amiral gemisi”nde dikkatleri çeken diğer öğeler arasında… Karenajlardaki bu kanatçıkların virajlarda nasıl bir etkiye sahip olacağını ise merakla bekliyoruz. Bastırma kuvvetini artırmaya (down force) ve motosikletin üzerindeki hava sirkülasyonunu optimize etmeye yarayan bu parçalar, aynalar ile de bütünleştirilmiş  ve ayna-spoiler vazifesi gören bir birim oluşturulmuş gibi görünüyor…

 

H2R’ın detay video fotoğrafları şu şekilde:

 






Cevap bırakın