Menu
in

Kawasaki Turbolandı!

Yazar: Batuhan Emrem

Yeşiller Tokyo Motor Show’da turboşarjlı sıralı 4 silindirli motorlarını tanıttı.

Bu her ne kadar yeni bir haber olsa da turbolu bir Kawasaki kulağa yabancı gelmiyor olabilir. Sebebi ise 1984 yılında üretilen turboşarjlı Gpz 750 modeli. Sıralı 4 silindire sahip bu motor bir de turbo beslemeyle güçlendirilince daha küçük hacimlerden daha yüksek güç elde etmek mümkün olmuş. Aslında türbinli motorlar yapmak Kawasaki’nin çok iyi bildiği bir iş. Motosiklet ve özellikle Jet-Ski’de olduğu gibi diğer sanayi dalları için de turbinli motorlar üreten Kawasaki, dönen pervaneler konusunda uzman bir firma desek yanlış olmaz.

 

Kawasaki bu konuyla ilgili: “Türbinli sistemlerin bel kemiği pervaneleridir. Bu pervanelerin çok yüksek devirlerde dönerken aynı zamanda yüksek titreşim ve sıcaklığa karşı dayanıklı olmaları gerekir. Yıllar boyunca yaptığımız bu alandaki üretimin getirdiği tecrübeyle yarattığımız bu turbo beslemeli motor ile en yüksek verimi almayı sağlıyoruz.”

 

Tanıtılan bu turboşarjlı motorun ne kadar güç ürettiği veya hangi modelde kullanılacağı ile ilgili bir bilgi henüz yokken şimdilik Kawasaki’nin güç canavarı ZX-14R’nin (ZZR 1400) motoruna bir alternatif olarak gözüküyor.

Cevap bırakın