in

KTM 1190 Adventure ve Adventure R Modelleri Arasındaki Çizgi Belirginleşiyor…

Yazar: Moe

Test sürüşüne çıkarıldığı esnada çekilen fotoğraflardan da görüldüğü üzere KTM, sınıfını domine eden rakibi BMW R 1200 GS’nin tahtını biraz da olsa sallamak adına 1190 Adventure modelinde bir takım yeni güncellemelere gidiyor.

2013 yılının başlarında piyasaya sürülen 1190 Adventure modeli görece yeni bir motosiklet olsa da anlaşıldığı üzere Avusturya merkezli motosiklet üreticisi KTM, BMW’nin geniş ürün yelpazesine sahip GS modelleri ile yarışabilmek için birbirine çok benzer olan KTM 1190 Adventure ve daha çok off-road için tasarlanmış KTM 1190 Adventure R modellerini birbirinden daha keskin çizgiler ile ayırmayı planlıyor.

 

KTM 1190 Adventure ve Adventure R Modelleri Arasındaki Çizgi Belirginleşiyor... 1. İçerik Fotoğrafı

 

 

 

KTM fabrikasının bulunduğu Mattighofen, Avusturya’da iki farklı model kameralara yakalanırken; eskisine nazaran daha büyük depo, yeniden tasarlanan ön karenaj, yan paneller, koruma demirleri ve geniş ön cam ise dikkatlerden kaçmıyor. KTM’den 1190 Adventure modeline yapılan değişikliklerin 2015 modellerine mi yoksa 2016 modellerine mi uygulanacağı hakkında ise resmi bir açıklama gelmiş durumda değil.

 KTM 1190 Adventure ve Adventure R Modelleri Arasındaki Çizgi Belirginleşiyor... 2. İçerik Fotoğrafı

 

KTM’nin 2014 kataloğunda yer alan, daha çok yol odaklı 1190 Adventure ve off-road odaklı 1190 Adventure R modelleri arasındaki farklılıklar şu şekilde:

KTM 1190 Adventure ve Adventure R Modelleri Arasındaki Çizgi Belirginleşiyor... 3. İçerik Fotoğrafı

1.      Teker boyutları: Adventure R’da 21 inç ön-18 inç arka teker ; Adventure modelinde ise 19 inç ön-17 inç arka teker kombinasyonu mevcut.

2.      Süspansiyonlar: İki modelde de WP marka, tamamen ayarlanabilir ön ve arka süspansiyon mevcut. Ancak “R” modelinde arazi şartlarına uyumluluğu göz önüne alınarak trail mesafesi 190 mm’den 220mm’ye, motosikletin zemin ile arasındaki boşluğu ise 220mm’den 250mm’ye çıkarılmış.

Motosiklette rake açısı ve trail:

KTM 1190 Adventure ve Adventure R Modelleri Arasındaki Çizgi Belirginleşiyor... 4. İçerik Fotoğrafı

3.      Ön cam: Adventure R’da ön cam daha kısa, ancak Adventure’da olduğu gibi yine ayarlanabilir.

4.      Gidon: Adventure R modeli Adventure’a nazaran daha geniş bir gidona sahip.

5.      Koruma demirleri: Arazi için dizayn edilmiş olan Adventure R’da motor koruma demirleri standart olarak bulunuyor. Arzu edildiği takdirde Adventure modeline de aynı koruma demirini taktırmak mümkün.

6.      Sele: 1190 Adventure R’da 890mm yüksekliğinde tek parça sele kullanılırken , 1190 Adventure’da 860mm yüksekliğinde çift parça sele kullanılıyor.

7.      Ağırlık: Daha büyük jantlar ve koruma demirleri ile Adventure R, Adventure’dan 5 kg daha ağır. Adventure R’ın benzin hariç ıslak ağırlığı ise 217 kg.

8.      Dingil mesafesi: Adventure, 1560mm ile Adventure R modelinden 20mm daha kısa bir dingil mesafesine sahip.

9.      Grafik: İki modelde de birbirinden farklı renk ve tasarımlara sahip.

10.    Fiyat: KTM 1190 Adventure R ve Adventure arasındaki fiyat farkı Türkiye pazarı için 500€ olarak belirlenmiş.( Adventure R 22990€, Adventure 23490€)

 

Güncellenen 1190 Adventure:

KTM 1190 Adventure ve Adventure R Modelleri Arasındaki Çizgi Belirginleşiyor... 5. İçerik Fotoğrafı

 

KTM 1190 Adventure ve Adventure R Modelleri Arasındaki Çizgi Belirginleşiyor... 6. İçerik Fotoğrafı
KTM 1190 Adventure ve Adventure R Modelleri Arasındaki Çizgi Belirginleşiyor... 7. İçerik Fotoğrafı

 

 KTM 1190 Adventure ve Adventure R Modelleri Arasındaki Çizgi Belirginleşiyor... 8. İçerik Fotoğrafı

 

KTM 1190 Adventure ve Adventure R Modelleri Arasındaki Çizgi Belirginleşiyor... 9. İçerik Fotoğrafı
KTM 1190 Adventure ve Adventure R Modelleri Arasındaki Çizgi Belirginleşiyor... 10. İçerik Fotoğrafı

 

 

 

Ne düşünüyorsun?

Yorumlar

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Loading…

0

BMW Concept Roadster – 2014

Ducati Scrambler Son Testinde Kameralara Yakalandı!

REKLAM