KTM 790 Duke

Test Yazar: Motoron

KTM 790 Duke

KTM’in heyecanla beklenen orta sınıf çıplağının lansmanı geçtiğimiz ay Kanarya Adaları’nda yapıldı.

Geçen seneki prototipin acayip sportif arka tarafından sonra bu motorun arkası çoğu kimsenin pek hoşuna gitmedi. Sürücü kısmı ise biraz fazla enteresan olmuş. Dizlerle tutulan bölüm aşırı dar, sonrasında çok genişliyor ve ön çatalın etrafından dolanıyor. Oraları o kadar daraltınca benzin deposunu büyütmek için depo deliğini peri bacası gibi yukarı uzatmışlar, hasılı genel görünüm biraz acayip.

Gücü 105 beygirde tutarak KTM biraz güvenli tarafta kalmayı seçmiş. 14 litrelik yakıt deposu, 169 kilogramlık ağırlığı var. Standart lastikleri ise firmanın bu konu üzerinde çok çalıştığı söylenen Maxxis’ten geliyor. 270 derecelik krank çalışma açısı ile MT-07’ye benzer özellik gösteriyor ve V motor sesi çıkartmasını bekliyoruz. TFT dijital göstergesini İtalyan Cobo, ön fren kaliperlerini İspanyol Jjuan yapmış. 43 milimetrelik ön çatallar WP’den almışlar. Avrupa başlangıç fiyatı 9.500 euro olmasına rağmen Türkiye’deki fiyatı 14.750 Euro olarak belirlendi. Rakipleri Triumph Street Triple ve Yamaha MT-09’un 50 bin liralar civarındaki fiyatları göz önüne alındığında Duke’un 73 bin liralık fiyatı şansını zora sokuyor.

YORUMLAR