Menu
in

Kymco’dan, Kawasaki ER-6 Bazlı Naked Modelin Patentleri Ortaya Çıktı

Tayvan menşeili scooterları ile meşhur Kymco firması, ortaya çıkan patent görüntülere göre ürün yelpazesini daha büyük naked motosikletlere kadar genişletmeye hazır.

Tayvan motosiklet üreticisi
Kymco firması, dizaynı Kawasaki ER-6n’i andıran bir patent tasarımı kayda
geçirdi. Patent tasarımı, Avrupa Birliği Fikri Mülkiyet Ofisi tarafından ortaya
çıkarıldı. Bu ofis fikri mülkiyet (marka, patent, tasarım vb.) konularında
firmaların haklarını, menfaatlerini korumaya yardımcı olan, hem buluşların hem
de çeşitli tasarımların korunması konusunda uzman bir kurumdur. Ortaya çıkan
patent taslağı, Kawasaki ER-6n modeline ve grenajlı kardeşi Ninja 650’ye
benzeyen bir arka masa, amortisör ve motor özellikleri gösteriyor. Fakat Kymco
dizaynının, Kawasaki kardeşlerden daha farklı şasi ve kasaya sahip olduğu
görülüyor.

Kymco Patent Çizimleri

Kawasaki ER-6n

Bu taslak, ilk bakışta Asya Pazarı için Tayvan yapımı basit bir
motosiklet gibi görünebilir fakat yakından bakıldığında bu taslağın, Kawasaki
ER-6n modeli ile bazı benzerlikler taşıdığı görülebilir, söz konusu modelden
ödünç alınmış özellikle motorun alt kısmına ait bazı tanıdık öğeler görülebilir.
Aynı reçeteyi kullandığı düşünülen bu taslak modelde arka masa ve arka
süspansiyon yanı sıra egzoz sistemi de benzerlik gösteriyor. Benzerlikler
olmasına rağmen, Kymco modellerinin iskeletleri ile hala bazı farklılık
bulunuyor. Güç anlamında bakıldığında da ER6n modelinde, 8,500 devirde 71
beygir ve 7,000 devirde 64 nm tork üreten 650cc paralel twin bir motor
bulunuyor.

Kymco Patent Çizimleri

İsminin ne olacağı henüz bilinmeyen esrarengiz model, elbette pazarda
kendine bir yol çizecektir. “Avrupa pazarının bir başka ER6’ya ihtiyacı olmasına
gerek var mı?” sorusunun cevabının altında ise bu modelin, Kawasaki modelinden
daha uygun fiyatlı olabileceği yatıyor. Bir de görüntü olarak Kymco taslak
modeli, baz aldığı ER6’nın havasından daha sert bir görünüme sahip.

Kymco Downtown 300i 

Kawasaki J300

Bu arada bu iki firmanın önceden uzun bir işbirliği geçmişi olduğunu da
hatırlatmadan geçmeyelim. Kawasaki J300 ve J125 modellerinin tasarımı gerçekte
Kymco’nun Downtown 300i and 125i modellerinin
tasarımına dayanırken, bu birliktelik Kawasaki’nin ürün gamını Kawasaki
J300 ve J125 modelleri ile genişletmesiyle sonuçlanmıştı.

Kymco Patent Çizimleri

Yeni tasarım patenti ise devam eden bu işbirliğinin bir parçası olacağa
benziyor ve bu durum Kymco, naked motorunu ER-6n ve Ninja 650 platformuna
adapte etmesiyle devam edecek. Avrupa’da doldurulan bu patentler, modelin Euro4
regülasyonlarıyla uyumlu ve standart ABS’li bir opsiyonun da sunulacağı
anlamına geliyor.

Cevap bırakın