in

Lifan KP150 Hero Thriller 150 Karşılaştırması

Lifan KP150ve Hero Thriller karşı karşıya, hangi motor daha az yakıyor? Lifan KP150 ve Hero Thriller detaylı karşılaştırmasını yazımızda bulabilirsiniz.

Lifan KP150 ve Hero Thriller İncelemesi

Daha önceki sayılarda kullanmakta olduğumuz Lifan KP150 ve Hero Thriller  ayrı ayrı genel özellikleriyle incelemeye çalışmış, bunları da sizlerle paylaşmıştık. Bu sayıda iki motoru bir araya getirdik, ikisinin de pozitif ve birbirlerinden farklılaşan yönlerini vurgulamaya çalıştık.

Öncelikli olarak motor güçlerine genel bir bakış atmak için, atladık, İstanbul’un kuzeyindeki orman yollarına doğru sürdük motorları. Asfalttan pek ayrılmadık, zaman zaman durup ne nedir onları konuştuk. Kendimizi hareket halinde çekmek üzere kurduğumuz kameranın yetersiz kalan 10 saniyelik kurma kolu sebebiyle bu fotoğraflarda hep birimiz eksik kaldı. Lifan KP150’nin üzerinde 4 zamanlı, su soğutmalı, 158cc’lik bir motor bloğu bulunuyor. Piyasadaki rakipleri ve en başta da CBF ile karşılaştırdığımızda, Lifan bu motoru sayesinde oldukça titreşimsiz, buna rağmen çekiş gücü yüksek motoru ile ön plana çıkıyor.

 

12,5 beygirlik motor, toplam 138 kilo ağırlığı taşıyor. Lifan’ın genel olarak kaslı dış tasarımıyla geçtiğimiz çoğu yerde dikkat çektiğini ve ilgi gösteren hemen herkesin hayran kaldığı bir motor olduğunu söyleyebiliriz. Yaz başında sıfır kilometrede iken motosikletim.com.tr’nin Ataşehir’deki merkezinden teslim aldığımız Lifan KP150, bu gezi esnasında 5.000 kilometreyi devirdi. Son derece yeterli olduğunu söyleyebileceğimiz 12,5 beygirlik gücü sayesinde son hız olarak göstergede 132km/s hızı gördük. Sürekli gazlı kullandığımızdan ötürü test tüketimi genel olarak 3lt/100km civarında seyreden Lifan, daha akıllı-uslı kullanıldığında rahatlıkla internet sitesinde verilen 2,2-2,5lt/100km civarındaki tüketimleri yakalayabilir gibi görünüyor. Testimizin ikinci kahramanı Hero Thriller 150, Lifan’dan farklı olarak hava soğutmalı bir motora sahip.

 

 

Lifan KP150 Hero Thriller 150 Karşılaştırması 1. İçerik Fotoğrafı

 

 

Hero’nun en önemli özelliği; motorunun ürettiği 14,5 beygir ile bu sınıfta satılmakta olan en güçlü ve en torklu motor olma özelliğini taşıyor olması. Anladığımız kadarı ile düşük devirlerde atak olabilmesi için Hero motorun dişli oranlarını biraz kısa tutmuş. Bunun sonucunda Hero ile düzde 122 km/s hıza ulaşabildik. Elbette tam bir doğruluk için GPS ile hızları kontrol etmek gerekir, gelgelelim; kalkış esnasında öne geçen Hero, son hız konusunda Lifan’ın gerisinde kalıyor, birebir denediğimiz için bunu yazmakta bir sakınca görmüyoruz. Motorun güçlü yapısı 6.000devir/dakikadan sonra hem sürücü, hem yolcu için bir vibrasyona sebep oluyor. Hoş, bu esnada motorun torkunun ve gaz kolundaki sınıfına göre müthiş gücün sizde yarattığı adrenalin sayesinde bu ince sızıltılar pek umurunuzda olmayabiliyor. Performans bakımından karşılaştıracak olursak, Lifan’ın son hız konusunda daha başarılı olduğunu, buna rağmen titreşimin hissedilmediğini, Hero Thriller’ın ise belli bir devir üzerinde titreşim yaptığını ancak gücün en iyi Hero’da hissedilebildiğini söyleyebiliriz.

 

Lifan KP150 ve Hero Thriller  Görsel Karşılaştırma

Her iki motorun da çevresinde bir tur atıp görsel farklılıkları anlayabilmek için yol kenarında duruyoruz. Her ne kadar aynı sınıf da olsalar yanyana geldiklerinde görsel bakımdan farklılıkları var mı ona baktık. Her iki motora da keskin hatlar hakim. Hem Lifan’da, Hem Hero’da far kısmından başlayan ve kuyruğa kadar devam eden keskin çizgilerin hakimiyeti var. Motorların ikisinde de farlarının haricinde led aydınlatmaları mevcut. Bu ışık grupları motorların modern görünümlerine büyük katkıda bulunuyorlar. Her ne kadar genel çizgileri benzerse de, Lifan’daki ortada gizli kullanılmış monoşok süspansiyon görsel bakımından motoru daha modern gösteriyor.

 

Lifan KP150 ve Hero Thriller Ergonomik Açıdan Karşılaştırma

Lifan KP150 profilden bakıldığında iki yandaki depo kapakları sayesinde Thriller’a göre daha iri duruyor. Gelgelelim motorlara önden bakıldığında, özellikle sürücüleri üzerinde oturuyorsa, Hero’nun 820mm’lik yüksek oturma biçimi ve epeyce yukarıda olan kafası sayesinde irilik konusunda bir adım öne geçtiğini söyleyebiliriz. Motorların depo kısımlarında dizlerimizle sarabilmemiz için bölümler var bunlar motoru daha kolay tutmamızı sağlayarak konforlu bir yolculuk sağlıyor. Aynaların konumları her iki araçta da çok iyi. Üzerlerinde iken konforlu bir biçimde arkayı takip edebiliyor, gelen geçeni görebiliyor, rahatça yol kontrolu yapabiliyorsunuz.

 

1.

Lifan KP150 Hero Thriller 150 Karşılaştırması 2. İçerik Fotoğrafı

 

2.

Lifan KP150 Hero Thriller 150 Karşılaştırması 3. İçerik Fotoğrafı

 

1.Lifan’ın su soğutmalı yenilikçi motoru daha sakin ve titreşimsiz çalışıyor.

2.Hero’nun Lifan’a göre daha titreşimli ama ona göre daha güçlü motoru ile kesinlikle bakmanız gereken motorlar arasında yer alıyor.

 

 

Lifan KP150 ve Hero Thriller Teknik Karşılaştırma

Her iki motorun da farları oldukça büyük ve geniş. Orman yollarından dönerken karanlığa kalmamıza rağmen hem uzunda, hem kısada bize hiç bir zorluk yaşatmıyorlar. Farlarda ölü nokta, karanlık bölgeler bulunmuyor. Fren konusuna gelecek olursak, her iki motorda da ön ve arkada disk frenler kullanılmış. Bu sayede piyasadaki rakipleri ile karşılaştırdığınızda çoğu motordan daha güvenli bir yolculuk yapmanızı sağlıyorlar. Fren performansına baktığımızda, hissiyat olarak Lifan daha güvenli bir yavaşlama hissi veriyor. Bundaki en büyük etken CST markalı dişli lastikleri olabilir diye düşünüyoruz. Hero’nun üzerindeki lastikler hem kuruda, hem ıslakta çok performanslı değiller.

 

 

Lifan KP150 Hero Thriller 150 Karşılaştırması 4. İçerik Fotoğrafı

 

 

Lifan KP150 Hero Thriller 150 Karşılaştırması 5. İçerik Fotoğrafı

 

 

Fren sistemlerinde her iki motorda da önde çift piston, arkada tek pistonlu kaliperler mevcut. Süspansiyon ve konfora gelecek olursak, Lifan KP150 süspansiyon ve konforda Hero’ya göre biraz daha önde başlıyor. Bunun başlıca sebebi daha büyük sınıftaki motorlar gibi arkada ortada konumlandırılmış monoşok amortisörü. Hero’da bulunan ayarlı arka amortisörler de görevlerini harfiyen yerine getiriyorlar, gelgelelim Lifan’ın virajda verdiği güven ve şasinin daha az esnemesi kendisini fark ettiriyor. Ön amortisörler de birbirlerine yakın özelliklere sahip. Her ne kadar inceymiş gibi görünüyorlarsa da yoldaki çukur ve benzeri bozukluklarda bize hiç sıkıntı yaratmıyor, konforlu bir şekilde akşam eve dönmemizi sağlıyorlar.

 

Lifan KP150 ve Hero Thriller Karşılaştırma Sonucu

Her iki motora da baktığımızda piyasaya yenilik getiren ürünler olduklarını görüyoruz. Bir tanesi yüksek gücü ve yüksek yapısı, diğeri ise stabil gidişi, problemsiz motoru ve sportif görünüşü ile piyasaya yeni soluk getiriyorlar. Bu bağlamda şunu söyleyebiliriz ki, her ikisi de kesinlikle tercih edilebilecek motorlar. Lifan KP150 sürüş rahatlığı ve son sürat açısından rakiplerinden üstün bir motosiklet olarak ön plana çıkıyor. Su soğutmalı yenilikçi motorunun titreşimsiz çalışması, maksimum hızının yüksek olmasına rağmen yakıtı tasarrufflu kullanması açısından yüzünüzü güldürecek bir kapasiteye sahip. Koruma demiri, sürücüyü koruyan depo yanındaki kapaklar, fena olmayan dişli lastikler, ön cam gibi pek çok özelliği standart olarak sunan Lifan, rakibi Hero’ya göre yaklaşık 500 TL daha pahalı.

 

Hero Thriller yüksek ve trafiği rahat izlemeye yarayan sürüş pozisyonu, 14,5 beygirlik güçlü hava soğutmalı motoru ve uygun parça fiyatları ile güçlü bir motosiklet arayanlara muhteşem bir seçenek olarak sunuluyor. Piyasadaki Japon menşeili rakiplerinden daha ucuz ve daha güçlü olan motosikletin gösterge grubu oldukça zengin. Far, rüzgar saptırıcı ve göstergeden oluşan kafa aynı zamanda sürücüye gelen rüzgarı da başarılı şekilde yön değiştirtiyor. Lifan’a göre daha titreşimli ama ona göre daha güçlü motoru ile kesinlikle bakmanız gereken motorlar arasında yer alıyor.

 

Lifan KP150 ve Hero Thriller Teknik Özellikler ve Fiyatı
Lifan KP150 Hero Thriller 150 Karşılaştırması 6. İçerik Fotoğrafı

Ne düşünüyorsun?

Yorumlar

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Loading…

0

Motoron Garajında Bir Kore’li: Daelim S3 Advance 250

Yeni Indian Ve Victory’ye İzmir’de Bindik

REKLAM