in

Metzeller Interact Serisi; M5, Z8, K3

Yazar: Özdem Erdem

Metzeller Interact serisi yeni nesil lastikleri için İspanya’nın Cartagena pistinden aralarında bizim de olduğumuz 50 gazeteci için Interact Challenge haftası düzenledi

Hafta boyunca neredeyse hiç düzlüğü olmayan Cartegana Yarış Pisti ve çevresindeki dağ yolları dahil olmak üzere çeşitli yol koşullarında, yeni Interact serisinin 3 farklı modelini test etme fırsatı bulduk. Metzeler’in yaptığı basın sunumundan, lastiklerle ilgili teknik bilgileri sizler için derledik.

 

Metzeller Interact Serisi; M5, Z8, K3 1. İçerik Fotoğrafı

 

 

Müzik Enstrümanlarından Esinlenen Yeni Lastik Teknolojisi

 

Alman mühendislerin yaptıkları ar-ge çalışmaları sonucunda, Metzeler, yeni teknikler ve hatta yeni makineler gerektiren bir üretim dönemine geçme kararı almış. Bu yeni teknolojinin esin kaynağı, telli müzik enstrümanları. Özetle, gergin olan teller, daha sık fakat daha dar bir alanda titreşerek tiz sesleri çıkarıyor; gerginliği az olan tellerse daha geniş bir mesafede titreşiyor ve daha kalın sesleri çıkarıyorlar. Metzeler de Interact serisi lastiklerinde bu bilgiden ve yeni geliştirilen üretim teknolojisinden faydalanarak 3 lastik modeli geliştirmiş. Telli çalgılardan esinlenen üretim teknolojisi, 0 derece çelik kuşak, yani lastiğin hareket yönü boyunca örülmüş, farklı gerginliklere sahip çelik kuşakların kullanıldığı bir üretim teknolojisini gerekli kılmış. Yani bu lastikler ne ilk üretilen çapraz örgülü, ne 1915’te icat edilen Radyal tasarıma sahip.

 

Metzeller Interact Serisi; M5, Z8, K3 2. İçerik Fotoğrafı

 

Özetle bu tasarım lastik dünyasında yeni bir keşif. Bunun üretimini sağlayabilmek için de Metzeler yeni bir üretim tesisi yatırımına gitmiş. Lastiğin sırt ve omuz bölümlerinde farklı kauçuk-silika karışımları sunan çift, hatta üç komponentli lastikleri son yıllarda raflarda görme ve test etme fırsatımız olmuştu. Metzeler ise yeni tasarımıyla buna bir alternatif olarak, lastiğin tüm karakterinin değiştiği, farklı alanlar sunuyor. Bunu sağlamak için kuruda ve ıslakta tutuşu artırmak amacıyla, özel karıştırıcılarda, daha küçük partiküller haline indirgenmiş, daha yüksek oranda silika içeren kaplamalar kullanmışlar.  Bu şekilde ısıdan daha az zarar gören ve dolayısıyla yüksek performanslı ve uzun ömürlü, yüksek tutuş sunan kaplama malzemesi üretilmiş.

 

Metzeller Interact Serisi; M5, Z8, K3 3. İçerik Fotoğrafı 

 

Şeytan Isıda Saklı

 

Yukarıda bahsettiğimiz farklı gergilikte çelik teller, gergin oldukları yerlerde daha az titreşerek, kaplamanın daha az esnemesini ve daha az ısınmasını, dolayısıyla lastiğin daha sağlam ve uzun ömürlü olmasını sağlıyor. Gerginliğin düşük olduğu bölgelerdeki teller ise daha geniş mesafelerde titreşme imkânı bularak daha esnek, dolayısıyla zeminden gelen hareketlere daha iyi tepki veren ve aynı zamanda kaplamanın daha fazla ısınmasını sağlayarak, daha iyi tutunma sunan bölgeler yaratıyorlar. Tüm bunları gerçekleştiren, lastiği ilerleme yönü boyunca saran 120 adet, milimetrenin yüzdeleri mertebesinde uzunluk farklarına sahip 120 adet çelik tel. Kulağa dahiyane geliyor!

 

 

Metzeller Interact Serisi; M5, Z8, K3 4. İçerik Fotoğrafı

Yeni Kaplama Deseni

 

Interact modelleriyle birlikte Metzeler klasikleşmiş enine deseninden de vazgeçmiş görünüyor.

 

Bu seride özellikle üzerinde durdukları konulardan biri de hem estetik açıdan daha sade, hem su tahliyesinde daha başarılı hem de özellikle omuz bölgelerinde yol tutuş alanını artıran Yunan Pi (Π) harfini andıran kaplama deseni tasarımı olmuş. Basın kitinde sunulan teknik detaylara bakıldığında, örneğin Sportec Interact M5 modelinde, her yatış açısında M3 serisi lastiklere göre %3 ile %10 arasında daha geniş ve daha fazla temas alanı elde edilmiş ve basıncın daha eşit şekilde dağılması sağlanmış. Roadtec Interact Z8’de ise Interact Z6’ya göre daha fazla temas yüzeyi ve eşit basınç dağılımıyla yatık konumda daha fazla güven sağlanmış.

 

Metzeller Interact Serisi; M5, Z8, K3 5. İçerik Fotoğrafı

 

Roadtec Interact Z8

 

Uzun mesafeler yutan sportif tur motosikletleri için tasarlanmış. Pi desene sahip, yüksek silika içerikli kaplama ve 3 farklı Gerginlik Alanı sunuyor. Orta bölgesi yüksek, her iki yanı ise düşük gerginliğe sahip tellerle örülmüş olduğundan, düz gidişte uzun lastik ömrü sunuyor. Tel gerginliklerinin keskin bölgeler halinde değil, değişken şekilde bir geçişe sahip olması, keskin hatlar oluşmadan, lastik kesiti bozulmadan akıcı şekilde aşınmasına yardımcı oluyor.

 

Metzeller Interact Serisi; M5, Z8, K3 6. İçerik Fotoğrafı

 

Sportec Interact M5

 

Her koşula uygun sportif motosiklet lastiği olarak tasarlanmış. Pi kaplama deseni, yüksek silika içerikli kaplama ve 5 farklı Gerginlik Alanı sunuyor.

 

Islakta güven vermesi ve sportif performans arasındaki mükemmel dengeyi, yarışlardan edinilen bilgilere dayanan, %55 silika katkılı mükemmel karışımla sunuyor.

 

Ortadaki yüksek gerginliğe sahip bölge düz gidişte stabilite ve uzun ömür sunuyor. Orta omuzlar düşük gerginlik oranlarıyla yüksek esneklik, yüksek tutunma ve iyi bir yönetilebilirlik sunuyor. Yüksek gerginliğe sahip omuzlar ise yüksek hızlı dönüşlerde yeterli desteği sağlıyor.

 

Metzeller Interact Serisi; M5, Z8, K3 7. İçerik Fotoğrafı

 

Racetec Interact K3

 

Pist sürüşleri için tasarlanmış. Dayanıklılık ve performans arasındaki dengenin sağlanması için kompakt bir kaplama deseni kullanılmış. Yeni deseniyle düz gidişte %4, yarış açılarında %2 mertebesinde daha fazla temas yüzeyi sunuyor.

 

Metzeller Interact Serisi; M5, Z8, K3 8. İçerik Fotoğrafı

 

Yüksek yatış açılarında daha fazla temas alanı sağlayabilmek ve dik konumda hızlanma anında daha fazla tutunma yüzeyi elde etmek için, orta bölümde düşük, omuzlarda yüksek gerginliğe sahip çelik teller kullanılmış. Çelik tel gerginlikleri ve ön arka lastikler arasındaki uyumun sağlanmasıyla daha çevik dönüşler sağlayan ve dönüş yarıçapını koruyan bir yapı oluşturulmuş.

Ne düşünüyorsun?

Yorumlar

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Loading…

0

Lastiklerin Kullanım Ömrü Ne zaman Başlar?

Tutuş Nedir?

REKLAM