in

Motoron Pist Günleri Eğitimleri Hız Kesmeden Devam Ediyor!

Motoron’un düzenlediği senenin ilk pist günü etkinliği 2-3 Mayıs 2015 tarihlerinde gerçekleştirildi. Ancak bu sene ilk defa sürücüler Intercity Istanbulpark’ta bireysel olarak pist eğitimi almaya başladılar. İşte bu bireysel pist günü eğitimi/koçluğu etkinliğinin ilk talihlisi Gökhan Ulutaş ve usta eğitmen Armin Scherdan ile kısa bir röportaj yaptık…

Daha önce haberini yaptığımız (
bkz : Bmw RaceCamp Egitmeni Armin Scherdan ile Özel Ders Fırsatı! ) BMW Race Camp eğitmeni
Armin Scherdan’ın Türkiye’deki ilk öğrencisi Gökhan Ulutaş ile olan sohbetimize
geçmeden önce dilersenz Alman eğitmenin geçmişine şöyle bir göz atalım:

 

Armin Scherdan Kimdir?

 

6 yaşında babasının yönlendirmesi ile motosiklete başlayan
Scherdan, 12 yaşına kadar cross disiplininde kendini geliştirdi. Ardından
asfaltla tanışan Alman eğitmen, 1986’da İspanya’ya taşınmasıyla burada
Almanya’dan getirttiği motosikletleri ile iki teker tutkusunu devam ettirdi.
1992’de ilk çocuğu Diandra’nın doğması ve bir takım sağlık sorunları sebebiyle
1998’e kadar motosikletlere ara vermek durumunda kaldı.

 

Ancak iki teker virüsünü Scherdan’ın vücudundan asla atamadığını
öğrenmesi çok da uzun sürmedi, ve 1999 yılında İspanya’nın yarış pistlerinde
eğitmenlik yapmaya başladı. Yerel motosiklet kulüpleri ile çalışan ve
profesyonel sürücüleri bir araya getiren Scherdan, böyle bir etkinlikte Manuel
Gomez ile tanışır. Ardından ikili İspanya Dayanıklılık Şampiyonası 600cc
kategorisinde yarışmaya karar verir. 2005 yılında hedef büyüten Scherdan ve
Gomez BMW Power Cup motosikletleri ile İspanya Dayanıklılık Şampiyonası’nı
kazanırlar.

Eğitmen ve yarışçı kimliği ile iki sene daha başarılı sonuçlar
alan Armin Scherdan, 2007’de yarış defterini kapatarak kendini tamamen
eğitmenliğe adamaya karar verir.

 

Bir çok yarışçının koçluğunu yapmış olan tecrübeli eğitmen, budan
sonra İntercity İstanbul Park’ta  yapılacak olan Motoron Motosiklet Pist
günü etkinliklerine katılacak ve her pist gününde 2 kişiye özel ders verecek.
Armin Scherdan tarafından verilecek özel ders/koçluk hakkında bilgi almak için didem.tufekci@motoron.com.tr adresine
mail atmanız ise yeterli…

Armin Scherdan’ın yanı sıra bir çok sürpriz tecrübeli
eğitmenin katılacağı Motoron-Intercity Istanbulpark pist günlerinde bire bir
ders ayrıcalığı ile güvenli, efektif ve sürekli gelişim vaat eden pist sürüşü
fırsatları için websitemiz “www.motoron.com.tr” yi takip
edebilirsiniz.

Motoron Pist Günleri Eğitimleri Hız Kesmeden Devam Ediyor! 1. İçerik Fotoğrafı

Moe:Merhaba öncelikle
biraz kendinizden bahsedebilir misiniz?

G.U.: Merhabalar, adım
Gökhan Ulutaş, 32 yaşındayım ve tekstil işi ile uğraşıyorum. Evli ve bir çocuk
babasıyım. Yaklaşık 3 senedir motosiklet kullanıyorum. Yani motosikletin
zehrini çocukluktan almışız, çocukluktan beri isterken kullanmayı kendi çocuğum
doğduktan sonra nasip oldu. Yani enteresan oldu biraz millet bırakır kullanmayı
çoluk çocuğa karışınca, bende tam tersi oldu.

Moe: Peki ilk
motosikletiniz neydi?

G.U.: İlk motosikletim
CBR 250’ydi, ondan sonra yine Honda CBR 600RR’a geçtim. Şimdi ise Kawasaki
Ninja 636 kullanıyorum. Eğitimi de şuan bu motosiklet ile alıyorum ve açık ara
en beğendiğim motorum bu oldu kesinlikle… Şuan için ise bol bol eğitim alarak
kendimi geliştirmeye çalışıyorum. 30000 km’lik bir tecrübem var, ama biraz önce
Armin Hoca ile konuştuk, dedim işte benim 30000km’lik bir tecrübem var artık
birşeyler biliyoruzdur falan yaptım; o da ben 30000km sadece pistte yapıyorum
her sene dedi. Şaka gibiydi. Ama eğitim kesinlikle çok keyifliydi hoca mükemmel
zaten.

Moe: Peki nereden
duymuştunuz böyle bir eğitimin yapılacağını?

G.U.:Hocayı Motoron
Dergisinden duydum, hem Facebook’tan takip ediyorum, hem de aboneliğim var
zaten dergiye. Sürekli takipteyiz yani. Orada görünce haberini, dedim CSS’den
önce ilk defa pistte sürme şansı! Kendi başıma piste çıkmaya güvenemiyordum
açıkçası. Çünkü buradaki herkes yarışçı, tecrübeli insanlar neticede.

Moe:Sizi çekindirecek bir
durum oldu mu bugün peki, önceden varsaydığıınz gibi?

G.U.:Yok, şaşırtıcı
şekilde hiç de öyle olmadı! Zaten yarışçı arkadaşlar sağolsunlar bizi tedirgin
edecek birşey yapmadılar. Herkes gayet bilinçli. Rahatsız etme gibi bir durum
sıfır, herkes kendi çizgisindeydi. Hoca da sürekli uyarıyor zaten bir yandan güvenli
sürmemiz için. Kendi çizgimizi takip ederek bayağı bir şey öğrendiğimi
düşünüyorum. İyi bir tecrübe kazandım. Hani bundan sonra kendi başıma piste
gelsem, çok çok büyük problem yaşayacağımı düşünmüyorum ama ben yine Armin Hoca
ile devam etmeyi istiyeceğim. Bundan sonra sürekli hoca ile gelişime devam. Ne
zaman ki tamam ben artık oldum diyebilirim, ozaman da kendi başım artık pist
günlerine katılırım.

Moe: Peki hoca ile sürüş
esnasında, yapılan doğrular yanlışlar hakkında, nasıl iletişim kuruyorsunuz?
Seans bitimlerinde örneğin nasıl diyaloglar geçti?

G.U.:Şöyle yaptık; ilk
başta hoca bir brifing yaptı işaret yolu ile birbirimiz ile nasıl
anlaşacağımızı gösterdi, nelere dikkat etmem gerektiğini gösterdi, pistin
haritası üzerinden hangi viteste nereye nasıl girelim, ne yapalım diye
konuştuk, işte nerede fren yapmalı nerede gaz açmalı gibi, gaz açma ve fren
yapma işaretleri ne olmalı hocanın yavaşlama işareti ne olacak onların hepsini
gösterdi.Sonra piste çıktık beraber, bunların hepsini uyguladık, sonra döndük
tekrar hataları gösterdi tek tek. Sonra bir daha gösterdi, bir daha çıktık,
böyle böyle ilerledik. Yaptığım hataları o önde olduğu için, neyi yapmadığımı
neyi eksik yaptığımı direkt arkasından görüyor ve anlık gösteriyor. O hem virajı
alıyor, aynı anda hem de benimle işaret dili ile konuşuyor, gerçekten çok
güzeldi anlık hatanızı-doğrunuzu görmek. Daha sonra döndüğümüz zaman da zaten
tek tek anlattı, bak burada vücudunu çıkarıyorsun ama başını çevir, burada 4.
Viteste giriyorsun ama 3. vitese alıp gazı açsan çok daha rahat alırdın virajı,
şikana girerken şunu yap gibi. Tek tek herşeyi anlattı detaylı, bire bir eğitim
gerçekten çok güzel bir şeymiş. Ben çok keyif aldım. Türkiye’de bulunmayacak
nimet yani.

Moe: Peki piste girmeden
önce neler hissettiniz?

G.U.: Piste girmeden önce
dün akşam rahat uyuyamadım zaten. Gelince de önce çok tedirgindim, şimdi baktım
herkes yarışçı adamlar. Antrenman yapmaya gelmiş hepsi, bunlar çiğ çiğ yerler
bizi burada! İlk çıktım vızır vızır geçiyorlar, hoca sadece arkamda kal çizgini
bozma onlar zaten senin yanından geçip gidecekler bir problem yok dedi.
Gerçekten de öyle oldu ve bir problem yaşayacak herhangi atmosfer bile
oluşmadı. Öyle bir ortam da yokmuş zaten. Adamlar yarışçı, tabiki bizden çok
çok daha hızlı, çok çok daha iyi gidiyorlar ama ben de çok keyif aldım yani.
Kendimi geliştirdiğimi de hissediyorum.

Moe: Peki ilk girdiğiniz
turlar ile son turlar arasında nasıl farklılıklar vardı?

G.U.: Hoca şimdi
işaretlerle anlaşırken doğru yaptığımda OK işareti veriyordu, ilk turda 1 kere
falan gördüm Okey’i, ikinci girdiğimde işte iki üç kere, son girişimde 3.
Seansta sürekli Okey’di tamam doğru yapıyorsun, evet doğru yoldasın, devam
gibisinden. O beni baya bir memnun etti. Açıkçası hissediyorsunuzda viraja
girerken bile, gelişim gösterdiğinizi. Söylediği şeyleri yaptığım zaman çok
daha rahat, kasılmadan, gidona yapışmadan virajı aldığımı da hissettim.
Gerçekten çok keyifli bir gündü benim için, gelişim ise inanılmaz.

Motoron Pist Günleri Eğitimleri Hız Kesmeden Devam Ediyor! 2. İçerik Fotoğrafı

Moe: Bundan sonraki planda
neler yapacağınızı konuştunuz mu nasıl bir yol çizdiniz?

G.U.: Şöyle, bundan sonraki
eğitimlerde Mayıs sonunda bir daha gelecekmiş, bundan sonra da hep bulunacakmış
zaten Motoron pist günlerinde. Bir dahaki geldiğimde vücut pozisyonu  üzerine çalışacağız. Bir sonraki aşama o gaz
açma kapama, şurada vites düşürme falan onları geçtik,daha çok vücut pozisyonu
üzerine, daha çok yatırabilme üzerine antrenman yapacağız.

Moe:Peki sizce yeterli
miydi 3 seans sürüş?

G.U.:Yok fazlasıyla yetti
ya. Yani 3 seans sonunda fiziken pestilim çıktı resmen. 4. Seans tek başına
çıkabilirsin dediler ama yok yani, kalsın şimdilik dedim. Gerçekten bu kadar
beklemiyordum. Öyle uzun kilometreler almıyoruz ama o kadar çok viraj var ki,
bir de yoldakinin iki katı yatıyorsunuz burada ve fiziksel bir aktivite
yapıyorsunuz… Çok daha fazla yoruyor insanı. Arkadaşım da buradaydı, o ikinci
seanstan sonra havlu attı, kaçtı mesela. Ama ne olursa olsun her şeye değerdi.

Moe: Tavsiye eder misiniz
peki?

G.U.: Kesinlikle tavsiye
ederim, arkadaşlarıma da edeceğim zaten. Böyle video kayıtlarına baktığınız
zaman aman allahım 300 le gidiyor bu insanlar deli,o hızda bu viraj nasıl
dönülür falan oluyorsunuz ama gittiğiniz zaman aslında ne kadar güvenli
olduğunu anlıyorsunuz burada sürüşün. Herhangi bir tatsızlık yaşamadım ben
yani, sürekli her viraj noktasında görevliler vardı. Bir de pist günü yani,
yarış değil kimse bir birine dokunmuyor daha güvenliydi… Her şey çok güzeldi
benim için, emeği geçen herkese teşekkür ederim.

Moe: Biz teşekkür ederiz,
bir dahaki pist gününde görüşmek üzere.

30-31 Mayıs Pist Günü etkinliğinde de Armin Scherdan’ı İstanbul Park’ta yakaladık ve ona sorularımızı sıraladık!

Motoron Pist Günleri Eğitimleri Hız Kesmeden Devam Ediyor! 3. İçerik Fotoğrafı

 BMW
Race Camp eğitmeni olan Armin Scherdan pist günleri dolayısı ile birkaç
öğrencisine ders vermek için Türkiye’ye geldi ve bu onun Türkiye’ye ikinci
gelişi olduğu için kendisinin bir usta gözüyle yaptığı gözlemlerini çok merak
ediyorduk doğrusu. Scherdan pit alanında sürekli sağa sola koşturuyordu  fakat bu yoğun temposunun içinde ondan biraz
vaktini istediğimizde bizi hiç kırmadı. Lafı fazla uzatmadan kendisi ile
yaptığımız keyifli söyleşiye geçiyoruz.

Alişan Fidan:Merhaba. Biz sizi
Motoron ekibi olarak çok iyi tanıyoruz fakat okuyucularımıza kendinizi biraz
tanıtır mısınız?

Armin Scherdan: Tabii. Ben Almanya’da
doğdum fakat 1986 yılından beri İspanya’da yaşıyorum. Burada İspanyol Enduro
Şampiyonasında uzun süre yarıştıktan sonra supersport ve daha sonra superbike
kategorilerinde yarıştım. Yarış kariyerim bittiğinden beri ki bu günümüzden
neredeyse 10 yıl öncesi oluyor, sadece öğrencilerime nasıl motosiklet sürmeleri
gerektiğini öğretiyorum. Ayrıca İspanya’da uluslararası bir motosiklet okulumuz
var ve Motoron ekibi ile orada tanıştım. Ekiptekiler buraya gelip Türkiye’deki
motosiklet camiasına bir göz atabilme şansını bana vererek bugün burada ikinci
kez bulunuyor olmamı sağladılar.

A.F:Bu Türkiye’ye ikinci
gelişiniz ve Türk motosiklet sektörü hakkında ufak da olsa bazı fikirleriniz
şekillenmiştir diye tahmin ediyorum. Düşüncelerinizi bize açıklar mısınız?

A.S:İlk geldiğimde hayran
kaldım ve çok eğlendim. Bu ikinci seferim ve yine çok mutluyum çünkü bu sefer
birçok insan tanıyorum ve onların nelerle uğraştıklarını iyi biliyorum. Gelişen
Türk motosiklet camiasının izlediği yol bence doğru bir yol. Çok iyi bir
şekilde ilerliyorsunuz.

A.F:Peki ilk ve devamlı
öğrenciniz Gökhan’a gelelim. Onun geçmişten günümüze olan gelişimi hakkında
neler söyleyebilirsiniz?

A.S:Çok iyi diyebilirim
çünkü geçen gelişimde onunla ilk kez pratik yaptım ve bu onun pistte ilk
çıkışıydı. Bir amatör olarak çok dikkatli olmalısınız çünkü normal yolda
sürmeye alışkınsınız ancak pist sürüşü sırasında ne yapacağınız ile ilgili
hiçbir fikriniz yoksa bu sıkıntılar yaratabilir. Bugün benim buraya ikinci
gelişim ve gerçekten mutluyum çünkü Gökhan ona geçen sefer öğrettiğim hiçbir
şeyi unutmamış. İlerleyebileceğimizi hissediyorum çünkü Gökhan motosiklete çok
hakim, üzerinde çok rahat ve kendine güveni tam bir şekilde duruyor… Ayrıca
bu etkinliklerin tüm Türk motosiklet severler için de önemli olduğunu
düşünüyorum çünkü güvenlik ve öğrenim kalitesi açısından piste gelmeye ilk
başladıklarında bunu bir öğretmenle ya da yarış okuluyla beraber yapmaları bana
göre en iyisi.

A.F:Grup eğitimleri ve
birebir eğitimler arasındaki farkları bize biraz anlatabilir misiniz?

A.S:Eğer gelen
öğrencimizin pist sürüşü hakkında hiçbir fikri yoksa grup eğitimi en iyi
seçenek. Ayrıca arkamda 2-3 kişi birden olması işleri benim için
kolaylaştırıyor fakat bu öğrencilerin homojen yani aşağı yukarı aynı süreleri atabiliyor
ve ayni yetenek seviyesinde olmaları lazım. Aralarında 3-4 saniyeden fazla olan
öğrencilerin olduğu bir gruba çok hakim olamazsınız. Buna ek olarak grup
eğitimi sırasında herkes önündeki veya arkasındaki kişiye bakarak da bir şeyler
öğrenebilir ve bu öğrencilerin sıfırdan başlayıp mükemmel noktaya birebir
eğitimden daha hızlı gelmelerini sağlayan en önemli şeydir. Grup eğitimleri ve
birebir eğitimler arasındaki farkları aşağı yukarı böyle özetleyebiliriz.

A.F:Türkiye’deki bundan
sonraki planınız nedir acaba?

A.S:Burada ne olduğunu
gördükten sonra ve Motoron ile geçirdiğim zamandan gerçekten hoşlandığımdan
dolayı buraya tekrardan gelmeyi ve insanların okulumu tanımasını gerçekten çok
isterim. Ayrıca Türk sürücüler benim İspanya’daki okuluma gelebilirler ve
böylece onlara elimden gelen her şeyi öğreterek Türkiye’deki motosiklet
camiasının geleceğini beraber daha iyi yerlere getirebiliriz.

Motoron Pist Günleri Eğitimleri Hız Kesmeden Devam Ediyor! 4. İçerik Fotoğrafı

Ne düşünüyorsun?

Yorumlar

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Loading…

0

Tek Bir Gölü Gezmek Yetmeyince

“Şehrin Akıllısı” Kymco Agility 200i

REKLAM