in

Motosiklete Sportif Davranış Büyük Ödülü

Yedi Haziran Bin Dokuz Yüz Altmış yılında İstanbul’da doğdu. Yedi Eylül İki Bin On İki yılında Konya’da kaybettik.

Motosiklet yarışçısı idi. Çöl Kaplanı lakabını almıştı. 2012 Transanatolia Rallisi esnasında başka bir motosiklet yarışçısına yön bulma amaçlı yardım için durduğu sırada arkasından gelen başka bir sporcunun çarpması sonucu yaşamını yitirmişti.

 

Türkiye Milli Olimpiyat Komitesi (TMOK) 2012 yılının Fair Play Ödüllerini dağıtırken, Sportif Davranış Dalı Büyük Ödülünü Merhum Kemal Merkit’e verdi. Bu ödül çeşitli bakımlardan çok büyük anlamlar taşımaktadır. Hafızam beni yanıltmıyorsa, TMOK motosiklete ilişkin ilk ödülünü vermiş oldu. Bize düşen görev Kemal Merkit’in anısını yaşatmak ve onun bitmek tükenmek bilmeyen enerjisini genç motosikletçilerimize sürekli aktarmaktır. Transanatolia bu yıl Eylül ayı içinde yapıldı. Kemal Merkit ismi orada yaşatılıyor. Türkiye Motosiklet Federasyonu bu ralliye Kemal Merkit Özel Ödülü’nün konulması ve onun aziz hatırası için büyük destek verdi. Ödülü İspanyol motosiklet sürücüsü Joan Pedrero aldı. Muhtemelen seneye de bu ralli yapılacak. Kemal Merkit’in ruhu oralarda olacak.

 

Burada incelenmesi gereken iki nokta bulunuyor: Birincisi TMOK’un sporun her türlüsüne dikkatle yaklaşmasıdır. İkincisi ise, Merkit’in Paris-Dakar rallilerine katılmalarından sonra bu çabalarının değerlendirilmesi yapılabilseydi çok daha iyi olur muydu? Birinci noktayı tartışmaya gerek yok. İkinci nokta önemli; şimdi Merkit yok. Ama diğer sporcularımızın aynı tehlikelerle karşı karşıya kalması kaçınılmaz. Buradan çeşitli dersler çıkarmalıyız: Daha güvenli parkur ve pistlerde yarışların düzenlenmesi, çok farklı ve ciddi önlemlerin alınması, yarış güvenliği alanında yeni bilgilerin kullanıma açılması, sporcularımızın ve kulüp yetkililerinin konuya olan ilgilerinin arttırılması…

 

Spor ve özellikle teknik araç gereçlerin en gelişmişlerinin kullanıldığı motosiklet sporlarında biyo-mekanik canlılık, irade ve konsantrasyon en uç noktalarda olması gereken özelliklerdir. Biyolojik ve mekanik işbirliğine eğer psikomotor beceriler katılmazsa sorunlar ortaya çıkmaya başlar. Birçok motosiklet sürücüsü antrenman için kros özellikli motorları ile araziye çıkmaktadır. İlk bakışta zorlu arazi koşullarında motor kullanmak antrenman amaçlı görülebilir. Antrenman, yalnızca motorla araziye çıkmak değil, aksine zaman zaman değil çok dikkatli bir şekilde düzenli kondisyonel egzersizleri içeren egzersizler topluluğudur. Bu cümlenin altını kazıyınca, yılın on iki ayı boyunca egzersizle beraber yaşamayı öğrenmemizin gerekliliği ortaya çıkmaktadır.

 

Bir motosiklet sporcusu, haftada 5 gün, günde en az 30 dakika olmak üzere her ay 600 dakika egzersiz yapmak zorundadır. Bu çalışmaları yüzmedeki gibi “Kara Çalışmaları” şeklinde değerlendirebiliriz. Motor kullanımı bunların dışındadır. Motosikletle antrenman öncesi en az 21 dakika ısınma yapılmalıdır. Bu ısınma forma, şort, eşofman gibi giysilerle sürmeli, bitiminde yeni içlikler giyilerek motosiklet kıyafetleri kullanılmalıdır. Antrenmanlar için yarış takvimine göre periyotlama hazırlanmalı, kardiyovasküler (Solunum, dolaşım, kalp ve kas sistemi) dayanıklılık ön plana çıkarılmalı, yapılacak yarışma türüne göre özel kassal kuvvet gelişimine geçilmelidir.

 

Daha çok ödül istiyorsak antrenmanı sevmeliyiz. Motosiklet sporları daha da gelişecek ve daha çok seyirci toplamaya başlayacak. Ama asıl ödül, “ayakta ve hayatta” olabilmektir. Motosikleti seviyoruz, ona saygı gösteriyoruz… Siz de göstermelisiniz!..

Ne düşünüyorsun?

Yorumlar

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Loading…

0

Motosiklet Tat Verir!

Motosikletle Tango

REKLAM