Menu
in

Motosikletimizi Kışın Zorlu Koşullarından Korumak!

Kış mevsiminde, motosikletimizi zorlu hava koşullarından korumanın yollarına bir göz atalım.

Motosikletinizin sadece üzerini branda
ile örterek kışın zorlu koşullarından korunacağını sanıyorsanız, baharda
kullanmak üzere açtığınızda tatsız sürprizlerle karşılaşabilirsiniz. Sürüş
sezonu başladığında, motosikletinizin çalışmama durumu ile karşılaşabilirsiniz
ve motosikletinizin yollara geri dönebilmesi için ciddi bazı tamiratlara
ihtiyaç duyabilirsiniz. Eğer soğuk havalarda motor kullanmayıp güzel havaları
tercih ediyorsanız ya da kışın bir süreliğine motor sürmeye ara veriyorsanız,
yazımıza göz atmanızı tavsiye ediyoruz.

1- Motosikletinizi kış için bir kenara
koymadan önce, tüm sezon boyunca üzerinde herhangi bir su izi kalmasın diye
etraflıca bir temizlikten geçirmeniz mantıklı olacaktır. Motosikletinizi
yıkayın ya da yıkatın ve kış sezonu boyunca neme ve paslanmaya karşı bariyer
oluşturması amacıyla rutubetsiz bir ortamda tamamen kurumasına izin verin.

2- Motosikletinizin yağını ve
filtrelerini değiştirin. Eğer motosikletinizi bozuk yağ ile bırakırsanız, bahar
ayı gelip çattığında, çalışmayı reddeden asi bir motosiklet ile
karşılaşabilirsiniz. Ayrıca kış nemi, motosikletin motorunun içinde
toplanacağından, silindir duvarlarında ve pistonlarında pas oluşumuna sebebiyet
vereceğinden motor iç öğelerini yağlamak işinize yarayacaktır.

3- Motosikletinizi kışa hazırlamak için,
zinciri, çatal yüzeylerini, telleri ve diğer önemli noktalar da dahil olmak
üzere motosikletinizin hareket eden parçalarını yağlayın. Bu, parçaların
paslanması ile sonuçlanacak olan nemin oluşmasını engelleyecektir.

4- Kış aylarında kullanmadığınız sürece,
yakıt deponuz paslanabilir. İçerisindeki benzin, bozulabilir ve zamanla
yapışkan, ağdalı bir hal alabilir. Aylar sonra, benzininizi çalışmaya hazır bir
şekilde saklamak için, deposunu tamamen dolu tutmaya özen gösterin. Depo tam
dolu olduğunda, depo duvarlarında nem oluşamayacaktır ve bu yüzden deponuz kuru
kalacaktır.

5- Uzun süre çalışmayan ve yerinde duran
motosikletinizin akülerinin, kendi kendilerine azalma ve boşalma eğilimi
vardır. Akü şarj sistemleri ile akünüzün şarjını izleyebileceğiniz gibi aşırı
şarj olmasına da engel olabilirsiniz.

6- Ön ve arka lastik havalarınızın
tavsiye edilen maksimum basınçla şişirildiğinden emin olun. Soğuk koşullardaki
hava yoğunlaşabilir bu yüzden lastiklerinizin dirençli ve hava basılmış olması
önemlidir. Lastik, soğuk zeminde donmayı sevmez bu yüzden ne yapılması
konusunda bir sonraki maddemize göz atabilirsiniz.

7- Aylarca motosikletinizi hiç
dokunmadan hareketsiz bir biçimde bırakırsanız, tekerlekleri uzunca bir süre
aynı pozisyonda kalacağından üzerinde düzleşmeler oluşabilmektedir. Uygunsuz
hava şartlarında, haftalarca hatta aylarca hareketsiz bir şekilde devamlı yerle
temas eden lastiğin yapısı ve basıncı olumsuz yönde değişebilir. Lastiklerin
zeminle olan temasını keserek aynı zamanda lastiklerin balansının ve basıncının
bozulma olasılığını da azaltmaya katkıda bulunan arka sehpalar, özellikle kışın kullanılmayan motosikletlerin lastiklerini
korumaya yardımcı olacaktır. Eğer bu malzemeniz yok ise, arada bir
lastiklerinizi hareket ettirmeniz de faydalı olacaktır. Eğer motosikletiniz,
beton üzerinde konumlanmış ise, bir parça kontrplak ya da halı koyabilirsiniz,
böylece nem lastiklerinizin içine sızamaz. (Tabii eğer orta sehpanız varsa,
lastikleriniz için gözünüzün arkada kalmasına gerek yok.)

8- Sevdiğiniz koruyun ve sıra brandaya
geldi. Motosikletlerimizi zorlu hava koşullarında kapalı garaja koyma şansımız
yoksa (ki olsa bile toz parçacıklarının boyaya verebileceği zarardan korumak
için örtülmelidir), mutlaka kaliteli bir branda ile örtmeliyiz. 

Cevap bırakın