in

Motosiklette Egzoz Dumanı Renkleri Ne Anlama gelir?

Motosikletimizin egzoz dumanları birçok sorunun cevabı olabilir mi? Dışarısı soğuk mu, yoksa motosikletimizde bir sorun mu var?

Motosikletin egzoz dumanı hangi renk

Egzoz Dumanının rengi motordaki sorunlar hakkında kullanıcıya önemli mesajlar verebilir. Siyah ve gri egzoz dumanı motorun çok zengin çalıştığının veya tıkanmış bir hava filtresinin habercisi olabilir. Motorunuz eski tip bir karbüratör sistemiyle çalışıyorsa yakıt oranını ayarlayabilirsiniz, eğer enjeksiyonlu bir sisteme sahip ise hatlar tıkalı veya enjektörlerinizde bir sorun olabilir. Ayrıca bu durumlarda gaz tepkisinde bir değişim hissedebilirsiniz.

Mavi duman geliyorsa yağ seviyenizi kontrol etmek fayda var

Mavi egzoz dumanı genellikle yağın piston segmanlarından geçip yanma odasında yanmasından kaynaklanır. Motorunuzda hızlanma veya kompresör esnasında mavi duman geliyorsa yağ seviyenizi düzenli aralıklarla kontrol etmek faydalı olacaktır. Eğer bu kontroller sonucunda yağ seviyesinde bir eksilme var ise piston segmanlarınızın ve eğer aşındıysa silindirinizin değişmesi gerekmektedir.

Beyaz egzoz dumanı motosikletinizin soğutma sıvısının yanma odasına girerek aşırı ısınması anlamına gelebilir. Motosikletinizin normalden daha sıcak çalışmasına ve sık sık fan açmasına sebep olur. Soğutma suyu seviyesini kontrol etmek bu konuda size yardımcı olabilir. Aynı zamanda motor yağını kontrol ettiğinizde adeta bir latte kıvamında köpüklü kahverengi bir motor yağına sahipseniz soğutma sıvınız motor yağınıza karışıyor demektir.

 

Silindir Kaçak Testi (Leak Down Test)

Motorunuzda bu tip bir sorundan şüpheleniyorsanız çoğu kişi tarafından bilinmeyen bu test size yardımcı olabilir. Sadece bujileri sökerek yapılan bu test piston, segman, silindir, emme subapı, egzoz subapı, kapak contası kaçakları veya yanma odasındaki çatlaklar hakkında size bilgi sağlar.

Motor içindeki arızalı parçanın tespiti silindir kaçak testi yapılarak anlaşılabilir

Testin genel prensibi sente konumunda olan silindirin yanma odasın buji yuvasından verilen basınçlı havanın kaçmasına sebep olan parçaları tespit etmektir. 7-14 bar (kg/cm2) basınç ile test yapılması yeterlidir.

Motosikletlerimizi ara ara dinlemek ve izlemek bu yazımızda da gördüğümüz üzere bize pek çok konuda sinyal vermektedir. Sağlıklı motosikletler, güvenli sürüşler!

Sizinde aklınıza takılan sorular varsa soru cevap bölümümüze bakabilir, alta bulunan yorum bölümüne veya sosyal medya hesaplarımız InstagramFacebook ve Twitter üzerinden sorabilirsiniz.

Ne düşünüyorsun?

Yorumlar

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Loading…

0

Honda Sportif ADV Hazırlığında

MOTED Başkanı Başarı Erbaş: “Motosiklete Özel Vergi Reformu Gerekiyor”

REKLAM