in

MV Agusta Brutale 800 America!

Yazar: Alper Baycan

İtalyan markanın yenisi MV Agusta Brutale 800 America’nın detaylarına bir göz atalım.

1975 senesinde MV Agusta, üstten çift egzantrikli motoru ile sıralı 4 silindir ile güçlendirilmiş S America 750 modeli tanıtmıştı. Bu model, kırmızı, hava soğutmalı 787.7 cc motoru ile safkan İtalyan teknolojisinin 75 beygir gücünde donatılmış bir model olarak 1973 model 750 S baz alınarak tasarlanmıştı. 
MV Agusta Brutale 800 America!  1. İçerik Fotoğrafı
Aradan seneler geçtikten sonra, yeni milenyumun başlamasıyla “America” kelimesi, MV Agusta logosuna tekrar katılmıştı. Brutale America ortaya çıkmıştı. Kendinden önceki sıralı 4 silindirli model gibi, güzel kırmızı, beyaz ve mavi rengi ile o ana kadarki en görkemli naked hatlarına sahipti. Bir koleksiyoncunun motosikleti olarak sahnelendiği andan itibaren MV Agusta meraklıları tarafından oldukça rağbet görmüştü. Öyle ki birkaç sene sonra 2012 senesinde Schiranna’daki mühendisler, tekrar sıralı dört silindir yeni bir Brutale America fikri ile gelmişlerdi. 
MV Agusta Brutale 800 America!  2. İçerik Fotoğrafı
MV Agusta Brutale 800 America!  3. İçerik Fotoğrafı
Şimdi, bu kısa tarihçeden sonra günümüze gelelim. MV Agusta’nın 3 silindirli bir motorunda ilk defa America kostümü geri döndü. Euro 4 uyumlu Brutale 800’ü temel alan sınırlı sayıda versiyonu, oldukça büyüleyici bir şekilde sonuçlanmış. Firmanın, Amerika’nın eyalet sayısı kadar olduğunu dile getirdiği ilk 50 motosiklet, Amerika piyasası için geçerli olacak. Californian Laguna Seca pistindeki Superbike yarışı ile paralel olarak, yeni Brutale 800 America’nın resmi tanıtımı, 7-9 Temmuz 2017 hafta sonu gerçekleşecek. 
MV Agusta Brutale 800 America!  4. İçerik Fotoğrafı
MV Agusta Brutale 800 America!  5. İçerik Fotoğrafı
Sınırlı sayıdaki bu modelin, daha önce görülmemiş yanardöner rengi ile ışığı yakalayan metalik mavi renk uyumu içerisinde böbürleneceği pek çok özellik bulunuyor. 1973 model 750 S modelde olduğu gibi yakıt deposu üzerinde yıldızlı bir motif, markanın görkemli günlerine geri götürmeyi başarıyor. Gösterge panelindeki parlak siyah boyası, pek çok detay arasından öne çıkmayı başarıyor. Aynı renk ve çizgiler, ön çamurlukta da görülebiliyor.
MV Agusta Brutale 800 America!  6. İçerik Fotoğrafı
Radyatörün yan kısmında “America Special Edition” yazılı MV Agusta logosunun gösterişi de oldukça yakışıklı duruyor. 
MV Agusta Brutale 800 America!  7. İçerik Fotoğrafı
Brutale America’nın selesi bile ilk bakışta hissedildiği üzere konforu arttıran arka dolgusu ile özel olarak dizayn edilmiş. Selenin astarı, yaldızlı dikişten gelen bir dokunuş ile özel çizgilerle karakterize edilmiş. 
Brutale 800’ün 2017 model versiyonunu temel alan Amerika renklerini gösterişi ile 3 silindirli ilk MV Agusta, bu model ile tamamen aynı teknik özellikleri sunuyor. Amerika’da satışa Temmuz 2017 de $14,998 fiyat ile satışa sunulacak. 
MV Agusta Brutale 800 America!  8. İçerik Fotoğrafı
Bu arada Brutale 800 America modelinin MV Agusta USA LLC tarafından pazarlandığını ve özel bir işletme birimi olan Urban Motor Group Pty Ltd tarafından yönetildiğini belirtelim. Bu yeni organizasyonel yapı, MV Agusta için stratejik bir piyasa olarak görüldüğü Amerika operasyonlarını elden geçirmek ve İtalyan markanın durumunu geniş kapsamlı satışlarla güçlendirerek geliştirmek için oldukça önemli görülüyor.  
MV Agusta Brutale 800 America Foto Galeri: Brutale 800 America Fotoğraf Galeri

MV Agusta Brutale 800 America Teknik Özellikleri

Motor

 

Tip

3 silindir, 4 zamanlı, 12
sübap

Motor Silindir Hacmi (cm³)

798cc

Çap x Strok (mm)    

79 mm x 54.3 mm (3.1 in. x 2.1 in.)

Maks. Güç

81 kW (109 hp) at 11.500 r.p.m.

Maks. Tork

83 Nm (8.46 kgm) at 7.600 r.p.m.

Debriyaj

Islak, çoklu plakalı

Vites

Kaset tipi, 6 ileri, sabit örgü

Boyutlar
ve Ağırlık

 

Aks açıklığı

1400 mm (55.12 in.)

Toplam uzunluk

2045 mm (80.51 in.)

Toplam genişlik

875 mm (34.45 in.)

Sele yüksekliği

830 mm (32.68 in.)

Kuru ağırlık

173 kg (381.4 lbs.)

Yakıt Deposu Kapasitesi

16,5 l (4.36 U.S. gal.)

Performans

 

Maksimum hız

237.0 km/h (147.2 mph)

Şasi

 

Şasi Tipi

ALS Çelik boru trellis şasi

Süspansiyon

 

Ön Tip

Marzocchi “Ters” teleskopik hidrolik
çatal, geri tepme – sıkıştırma, ıslatma ve dış yaylı

Arka Tip

Geliştirilmiş Sachs, tek
amortisör  geri tepme – sıkıştırma,
ıslatma ve ayarlı yaylı

Frenler

 

Ön fren

Çift yüzer disk (Ø 320 mm (Ø 12.6 in.)
diameter), çelik fren diski ve flanş

Ön fren kaliper

Brembo radyal tip,4 piston Ø 32 mm (Ø
1.26 in.)

Arka fren

Tek çelik disk Ø 220 mm (Ø 8.66 in.)
dia.

Arka fren kaliper

Brembo, 2 piston Ø 34 mm (Ø 1.34 in.)

 

ABS System

 

Bosch 9 Plus RLM
(Arka lastik kaldırmayı hafifletme)

Tekerlek
ve Lastik

 

Ön: malzeme / ölçü

Arka: malzeme / ölçü

Alüminyum alaşım 3.50 ” x 17 ”

Alüminyum alaşım 5.50 ” x 17 ”

Ön lastik

120/70 – ZR 17 M/C (58 W)

Arka lastik

180/55 – ZR 17 M/C (73 W)

Grenaj

 

Tipi

Termoplastik

Menşei

Özel olarak numaralandırılmış (üretim)

Emisyon

Euro 4

Ne düşünüyorsun?

Yorumlar

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Loading…

0

Ducati’den Özel Bir XDiavel!

Sinroja Motorcycles’tan Royal Enfield Custom Modeller!

REKLAM