Menu
in ,

Racing mi Harley mi; Yoksa İkisi Birden mi?

Yazar: Ahmet Köseoğlu

BTR Moto, 2012 AMD Custom Show “Performance Custom” sınıfında 3. sırayı alan tasarımını gururla sunar: BTR GP!

Evet, işte yine o aynı “geyik”:

“Abi o plastik motorlara binmekten ne anlıyorsunuz ya?”

“Olm esas siz o çaydanlıkla caddede gezmeye utanmıyor musunuz?”…

 

 

Eğer belli bir tecrübeye sahip ciddi bir motosiklet kullanıcısıysanız, bu ya da benzer bir muhabbete mutlaka ya dahil olmuşsunuzdur ya da kenardan kıs kıs gülüp, acaba kim diğerine daha iyi, daha komik bir cevap verecek diye kulak kabartmışsınızdır.

 

 

Motosiklet kültüründe bunca yol katetmemize rağmen motosiklet kullanıcıları ne yazık ki hala kendilerinden farklı tarzda motosiklet kullanan sürücülere yeterince sıcak bakamıyor. İlginç ve hiç değişmeyecekmiş gibi duran bir tabu gibi… Ama işte bu sıkıntıyı giderecek, custom severlerle hız tutkunlarının arasını ısıtacak proje, Amerikalı BTR Moto işletmecisi Curt Winter’dan geldi: Harley motorlu yarış motosikleti BTR GP!

 

 

Curt Winter Harley-Davidson’ın Twin Cam 88 motoru ile 5 vitesli özel BTR şanzımanı, boru tipi şasi ile birleştirerek bir güç bombası ortaya çıkarmış

 

Curt Winter Harley-Davidson’ın Twin Cam 88 motoru ile 5 vitesli özel BTR şanzımanı –bu özel şanzımanın patentini de almayı ihmal etmemiş-, boru tipi şasi ile birleştirerek bir güç bombası ortaya çıkarmış. Ön tarafa Showa ters amortisör ve 120×17” lastikler ile arkada alüminyum alaşım maşa ve 190×17” lastikler kullanınca geriye tek bir şey kalmış: plastik giydirme! Big Twin Performance mühendisi Curt Winter, BTR GP tasarımında, sanki Ducati’nin (yoksa Suzuki mi desek…) motorunu sökmüş de yerine bir Harley-Davidson Twin Cam 88 yerleştirivermiş gibi. Bakmayın latife yaptığımıza; motor, jantlar ve ön süspansiyon haricinde her şey tamamen el yapımı. Zaten esas iş de bu el yapımı ekipmanı motosikletin sürüş dinamiklerine uyacak bir şekilde yapabilmekte. Tabi 5 vitesli özel şanzıman ve ağır modifiyeli Harley motorunun doğru şekilde çalışmasını sağlamak apayrı bir ustalık gerektiriyor.

 

Bunlar ehlikeyif değil, Harley-Davidson motora hava akışı sağlayan Webber karbüratörün 44 mm’lik hava kanalları

 

BTR GP’nin dış kabuğu yeni şasi ve motora uyum sağlayacak şekilde elden geçirilmiş aslen Suzuki GSX-R1000 karenajı. Bu arada Harley motoruna hava ve benzin, 44 mm’lik iki hava girişi bulunan Webber karbüratör vasıtasıyla akıtılıyor. Önde ve arkada Tokico frenler kullanılmış. Motosikletin alüminyum deposu da yine BTR custom tarafından elde üretilmiş. Sayfamızda da yer alan videodan gördüğümüz kadarıyla BTR GP’nin pist performansı da yabana atılır cinsten değil, motor sesi ise bildiğiniz Harley-Davidson… Ne dersiniz, BTR GP hem cruzer hem de racing severleri mest eder mi? Ne, biri “leğen” mi dedi…

 

 

BTR GP’de zincirle sağlanan son aktarma alışıla geldiğin tersine arka teker dişlisine sağdan bağlanıyor

Cevap bırakın