Menu
in

Redbull Sporcusu Toprak Razgatlıoğlu

 

Sezon boyunca başarılarıyla gururlandığımız Toprak Razgatlıoğlu ile Red Bull sporcusu olduğu gün ile Doha’da söyleşi yaptık

Orhan Orhansoy: Redbull hayırlı olsun.

 

Toprak Razgatlıoğlu: Teşekkür ederim.

 

O.O.: Biraz anlatır mısın nasıl, oldu Redbull’la anlaşman?

 

T.R.: Aslında açık söyleyeyim, Rookies Cup da yarışırken Redbull’un motosiklet dalında sporcu seçen Nicky adında adamı var. Sponsor olayını o bize hafif hafif çıtlatmıştı zaten. Kenan ağabeyle konuşurken o ‘sponsor olacaklar’ diyordu. Ama bana ‘Sürprizi Katar’da yapacağız.’ diyordu Kenan ağabey. Ankara’da drift yarışı vardı, beni oraya çağırdılar. Ankara’ya gittiğim günün akşamı böyle bir sürpriz yaptılar. Pasta keserek kutlama yaptık. Bu şekilde Redbull sporcusu olduk.

 

O.O.: Kısa dönemde hayatında neler değişti?

 

T.R.: Redbull sporcusu olmayı çok istiyordum. Şimdilik bir şey değişmedi. Ancak elbette değişecektir.

 

O.O.: Bu sene Redbull kaskıyla yarışacaksın.

 

T.R.: Evet.

 

O.O.: Kaskınla ilgili yeni bir dizayn düşünüyor musun?

 

T.R.: Yeni bir dizayn şu an yok. Kask sadece Redbull tasarımı ile geldi. Supersport yani Dünya Şampiyonası’nı geçtikten sonra, seneye güzel bir dizaynla gireriz herhalde…

 

O.O.: Superstock şampiyonasına kesin olarak katılıyorsun artık…

 

T.R.: Superstock şampiyonasına yani Avrupa şampiyonasına seneye kesin olarak katılıyorum. İnşallah şampiyonayı güzel bir derece, yani birincilikle kapatırsak, Supersport’ direkt geçiş yapacağım.

 

O.O.: Hedefin ne peki?

 

T.R.: Hedefim şu anlık Superstock’u kazanmak. Ondan sonra da Superbike yoluna ya da olursa MotoGP yoluna artık, işte önümüze ne çıkarsa ona göre…

 

O.O.: Birazda kader diyorsun.

 

T.R.: Evet. Ama Dünya Şampiyonası’nda yarışmayı çok istiyorum.

 

 

 

O.O.: Bu yarışlarda, antrenmanlarda motorla ilgili neler hissediyorsun? Yani süspansiyonel olarak, lastik olarak?

 

T.R.: Bu en son girdiğimiz Superstock yarışında Bikeservis isimli bir takım vardı, onun motoruyla girdim. İlk defa girdiğim pistte, ilk defa bindiğim Kawasaki motoruyla güzel derece çıkarttım. Bizim takımda hep yirmilerde gezdiği için, kendi adamları çok şaşırdılar, mutlu oldular. Ondan sonra ilk antrenmana çıktığımda Kenan ağabey ‘Yavaş yavaş gazla, piste alış’ dedi. Son sıralamalarda güzel bir derece yapacağımızı söyledi. Ben ilk çıktığımda biraz gerildim. Beşinci gördüm, ondan sonra zaten bıraktım, ona kadar geriledim. İkinci antrenmanda altıncılığa geldim, sıralamada da ikincilik pozisyonunu aldım. Yarışta da güzel bir derece yaparak birinci oldum.

 

O.O.: Çarpışma anını anlatır mısın?

 

T.R.: Son virajdan düzlüğe çıkarken Nicktuli benim biraz içime girmişti orada, yani içime atmıştı.

 

O.O.: Sen biraz içeride kalmıştın zaten…

 

T.R.: Hayır, ben dışarıda kaldım. Ama benim içimde olduğu için iyi gaz açamadım. İiyi gaz açamayınca da arkadakilerle bir anda, düzde hepimiz beraber olduk. Ben de düzde beşinci sıraya kadar geriledim. Bari burada bir ya da iki kişi geçeyim de öbür turda öne gitmem daha rahat olsun diye bir fren attım orada. Nicktuli de hafif önüme gelince bir anda böyle durduk. Yapacak bir şey yok, frene basınca arka frene de bastım, motoru hafif kaydırarak dokundum, ittirdim onu. O da diğerine dokundu, en dışarıdan gelen de ikisi çarpıştı, düştü.

 

O.O.: Kaç kişi düşmüştü normalde?

 

T.R.: İki kişi düştü. Az düşürdüm yani.

 

 

 

O.O.: Ceza, itiraz eden oldu mu?

 

T.R.: Olmadı. Son tura girdik, son turda da benim motorun debriyajın yarısı yoktu zaten. Son turlarda da viraja girerken fazla kaydıramıyordum motoru. Viraj içinde her kaydırdığımda motor titriyordu. O yüzden daha sakin girdim. Sadece bir hedef koydum kendime, yokuş aşağı inen bir tane viraj vardı, son viraja gelmeden, orada onu geçeceğim diye hedef koydum kendime. Onun arkasından gidiyordum ama heyecanlanınca Şigan da bir viraj kaçırdı, biraz orada işte nasıl diyeyim, şansıma…

 

O.O.: Çok değişik çizgi kullandın öyle mi?

 

T.R.: O dışarıda kaldığı için içeriden dönecekti. İçeriden dönünce de kim olursa olsun illa ki motor dışarı açılır. O yüzden bende motoru daha çok açtım, ondan erken yatırdım. O yatırınca dışarı gidince, ben içinden geçmek zorunda kaldım. Zaten o da şaşırdı bir anda beni görünce ve ben o viraja girerken hafif dışarıdan girdim ki, atak yapabilir, çarpışmayalım diye. Sonra da o hedef koyduğum viraja da hafif ortadan girdim kaydırarak, içime girmesin diye. Zaten o da ikinciliğe razı olmuş. Videoyu izledikten sonra gördüm. Tabii ondan önce ilk antrenmana çıktıktan sonra, hep böyle yatarken filan müzik dinliyordum.

 

 

O.O.: Hangi müzikleri dinliyorsun?

 

T.R.: Genelde yabancı müzik dinliyorum.

 

O.O.: Ne dinliyorsun?

 

T.R.: Karışık, hepsini dinliyorum. Şimdi isimlerini tam da bilmiyorum.

 

O.O.: Sert, rock tarzı mı?

 

T.R.: Rock sevmiyorum, pop tarzı dinliyorum. Ondan sonra hep şeyi hayal ettim. Starta çıkarken, kısa ya zaten finish, orada ön kaldırmayı hayal ettim hep… Zaten hayalim de gerçekleşti orada.

 

O.O.: Bir ayaklarını bırakmadın orada zaten her şey…

 

 

T.R.: Güzeldi orada. Biraz motor sallayarak gitti, sallamasaydı daha güzel giderdim de, olsun. Sonradan yaptım ama, baktım öndeki kaldırmaya çalıştı motorun önünü, gaza getirdi hemen beni, bir kaldırdım orayı bitirdim komple.

 

Ö.E.: Ben kimin oğluyum deseydin.

 

O.O.: Peki motorda geliştirilecek neler var sence, neler geliştirilmeli?

 

T.R.: Nasıl diyeyim, bizim bikeservis san carlo gibi iyi bir takım olmadığı için…

 

 

O.O.: Yok, önümüzdeki sene için?

 

T.R.: Yani motoru güzel, mekanikerleri iyi, o yüzden benim için biraz daha rahat. Güzel bir motor olacağı için, önümüzdeki sene san corla’yla güzel bir derece çıkar gibi düşünüyorum.

 

O.O.: Hangi bölüm değiştirilmeli; süspansiyonu mu, saşisi mi?

 

T.R.: Motorda çok titreme var. Kenan ağabey Supersport’ta yarışıyor o bile diyor, bende bile var titreşim diye. Kawasakiler’de titreşim oluyormuş.

 

 

O.O.: Titreşim derken gidona mı yansıyor, yoksa?

 

T.R.: Motorun ön taraf titriyor. Ön taraf titreyince, arkası da titremeye başlıyor. Arkası biraz fazla kayıyor. Oda lastikten dolayı, SC2 kullanıyoruz, normal. Sadece tek sıkıntı amasör, ön amasör. Ben zaten motora fazla suç bulmadığım için, tabi bir yerden sonra artık motor da iyi olması lazım…

 

O.O.: Senin de yeni bir jürimde bulunman lazım.

 

T.R.: Evet.

 

O.O.: Onu da zamanla artık.

 

T.R.: Rookies Cup’da motorla çok titriyor ağabey, ayar yapmadan motorla gidemezsin. Sen ne kadar iyi olursan ol, motorun ayarsız olsun gidemiyorsun, hayatta öyle bir şey yok. Ama motorun güzel olduğu zaman da çok güzel gidiyorsun.

 

O.O.: Orada öğrendin çoğu şeyi.

 

T.R.: Ne kadar güzel, kurtuldum dedim titremeden, bir geldim Kawasaki’ye bir bindim yine titriyor motor!

 

O.O.: Hem de yüksek hızda titremeye başladı.

 

 

T.R.: Kenan ağabey debriyajı kullan dedi viraj girerken. Debriyajı kullandığım için motorun debriyajı gitti biraz. Motor debriyaj kaçırmıyor, ama debriyajın yarısı gitmişti. Öyle komple bir şişiyordu, debriyajı eledikten sonra yarısına kadar geliyordu. Sonradan tutuyordu.

 

O.O.: Antrenmanlar ne zaman başlayacak?

 

T.R.: Antrenmanlar değil de, test başlayacak ama tam zamanını bilmiyorum.

 

O.O.: Toplam 4 defa test yapma şansın olacak galiba değil mi?

 

T.R.: Ya 4 yada 3.

Cevap bırakın