in

Revival Cycles’dam Ducati 650 Pantah

Yazar: Teoman Cem Katoğlu

Revival Cycles “dizayn detayları listesini en geniş tutan” atölyelerden biri. Zaten bu motosiklet de bunu destekler cinsten olduğu halde ilk bakışta gözden kaçırma ihtimalinizin yüksek olduğu bir çok hoş detay da mevcut!

’83 Ducati 650 Pantah; eski AMA yarışçısı olan Revival’in bir dostu ile detay içeren uzun görüşmelerin ardından ortaya çıkan ‘uygun fiyatlı’ ve basit bir 80’ler Ducati’si kararının bir yansıması.Pantah kararında fiyatlarının yanı sıra klasik görünümünün de parmağı var. Bu farkı yaratan detaylara örnek olarak silindirlerin zıt taraflarına yerleştirilmiş açılı emme manifoltlarını ve motorun duruş açısını verebiliriz.

Revival Cycles’dam a href=

Yine de motor atölyeye geldiğinde birbirinden garip parçalara sahip, 1500 dolarlık bir hurda halindeydi. Bu nedenle ona “fifteen hundred” adı verildi! Eh, şüphesiz işin ilk basamağı onu çalıştırmak ve “önceki hal” fotoğrafları çekmekti. Alan, motosiklerin “önceki hali” ile ilgili olarak; “Korkunç vaziyetinden kurtarmamız umuduyla bize şimdiye kadar getirilen makinelerin neredeyse tümünden daha çirkin bir durumdaydı!” yorumunda bulundu.

Müşterinin ek istekleri ise yolcu selesi, özel yapım egzoz ve tam çaplı bir elektrik aksam yenilemesi iken; masadaki diğer parçalar ise Revival’ın logosu, modern süspansiyonlar ve güçlü frenlerdi. Lakin motorun durumu o kadar vahimdi ki bu fikirleri geçici olarak rafa kaldırmak ve motoru iki aşamada toplamak üzere bir plan yapıldı.

Revival Cycles’dam Ducati 650 Pantah 2. İçerik Fotoğrafı

Motor ilk açıldığında ekstra “tıkırtıların” nereden geldiği besbelli ortaya çıktı: ana şanzıman rulmanı ve daha da kötüsü, motorun içinde dolanıp duran tamamen sağlam durumda bir 11/16”’lik lokma parçası! Projenin gidişatı hemen motorun baştan yapılandırılmasını izleyecek bir rotaya çevrildi. Bu değişim, ayrıca; motorun eski ve paslı siyah dış boyasını da aradan çıkaracak bir şekilde de uygulanacak bir kum püskürtme işlemini de içeriyordu.

 

Revival Cycles’dam Ducati 650 Pantah 3. İçerik Fotoğrafı

Pantah’ın orijinal yakıt tankını elde tutma kararı alan Revival; onu, tüm yara izlerinden kurtararak yepyeni bir dış görünüş verdi. Deponun altına uygulanan, elektrik aksam ve aküyü yerleştirmeye imkan veren küçük bir hacimsel şekillendirmenin de ardından, Anti-Gravity Lityum iyon aküsü ve Motogadget M-unit ateşleme kontrol ünitesini yerleştirecek yere de artık kavuşulmuştu. Bej dikişlere sahip siyah süet sele ise New Church Moto’dan; tam da Revival’ın boyadığı yakıt tankına  uyumlu bir şekilde geri geldi. Revival, bundan sonra, söz verdiği ikiz konik egzozları da motora monte etti.

 

Revival Cycles’dam Ducati 650 Pantah 4. İçerik Fotoğrafı

Arka süspansiyonların tamamen elden geçmesi gerekmişti, frenler ise yine özel yapım paslanmaz çelik fren halatları ile güçlendirildi. LSL far, ön çatala monte edildikten sonra geriye sadece LSL gidon ve buna ek olarak Motogadget M-button kontrolleri kalmıştı. Ayrıca kontak selenin altına denk gelecek şekilde gizlendi. İşin sonunda Revival, “üzgün hurda parçası”’nı adeta elegant bir sokak makinesine dönüştürmüştü! Alan: “motorun çalışması o kadar iyi bir halde geldi ki; hiç zorlanmadan ön teker havada gitmek mümkün!” yorumunda bulundu. Modern parçaları sayesinde orijinalinden çok daha zevkli bir sürüşe sahip olan Pantah’a acaba yeni sahibi binmeye kıyabilecek mi!   

Ne düşünüyorsun?

Yorumlar

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Loading…

0

Harley-Davidson V-Rod Gallardo

Revival Cycles’dan Ducati 650 Pantah

REKLAM